Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
polfilter-plugin
Fra : Volker Dawideit

Dato : 10-05-02 16:01

Findes der et (photoshop) plugin eller prog. der simulerer
polarisationsfilter? Ikke så meget mht. reflektioner, men farvemætningen ved
himmel og hudtoner?
Mvh. Volker

Fra : Per Bruus

Dato : 10-05-02 16:42

"Volker Dawideit" <vd@c.dk> skrev i en meddelelse
> Findes der et (photoshop) plugin eller prog. der simulerer
> polarisationsfilter? Ikke så meget mht. reflektioner, men farvemætningen
> [...]

Jamen det gør der da, tilmed fungerer det rimeligt effektivt,
desværre er samlingen af filtre ikke specielt billige, men
jeg finder dem pengene værd.

http://www.tech-nik.com/usa/products/colorefexpro/completeset/completeset.sh
tml

Vh
Per

Fra : Volker Dawideit

Dato : 10-05-02 17:39

Tak Per, lige hvad jeg har brug for. Når jeg har 14mm på mit D60 hus, er der
nemlig ikke mulighed for den slags filtre.
Mvh. Volker

Fra : Per Bruus

Dato : 10-05-02 19:24

> Tak Per, lige hvad jeg har brug for. Når jeg har 14mm på mit D60 hus, er
der
> nemlig ikke mulighed for den slags filtre.
> Mvh. Volker

Det var lige netop af samme grund, jeg jagtede nævnte filtre
og når nu vi er igang får du lige et link til filtre der kan korrigere
for pudefortegningen på 14mm, Der er faktisk også andre brugbare
filtre.

www.theimagingfactory.com

Vh.
Per

Fra : Morten Jorgensen

Dato : 10-05-02 20:37

Du kan også prøve den her (den er gratis):
http://www.digitalsecrets.net/secrets/polarizer.html

/Morten