Default program, OSX
Fra : walther

Dato : 10-05-02 09:55

Hej,

Hvordan indstiller jeg default programmer for fil typer?

Specielt vil gerne have smidt "Preview" ad h...... til, og bruge acrobat
reader i stedet.

Tillægsspørgsmål:
Under OS 8-9 var Eudora det foretrukne mail program for mange, hvordan
ser det ud under OSX. Jeg er ved at være ret træt af default programmet.

tak, igen igen
walther

Fra : Karl Antz

Dato : 10-05-02 11:14

walther <walther_hansen@hotmail.com> wrote:

> Hvordan indstiller jeg default programmer for fil typer?
>
> Specielt vil gerne have smidt "Preview" ad h...... til, og bruge acrobat
> reader i stedet.

Klik på en Preview-fil, tryk Æble-I, klik på General Information, vælg
Open with Application, klik på programikonet som nu har fået en lille
trekant, vælg Acrobat Reader, klik på Change All - og fra nu af åbnes
alle .pdf-filer med AR.

Hilsen ka'l
--
Karl Antz
Albaniensgade 4

Fra : walther

Dato : 10-05-02 11:25

> [...]
> Open with Application, klik på programikonet som nu har fået en lille
> trekant, vælg Acrobat Reader, klik på Change All - og fra nu af åbnes

Tusind tak!

walther

Fra : N/A

Dato : 10-05-02 13:27

Fra : walther

Dato : 10-05-02 13:27

> Hvad er problemet? (Jeg er selv gået tilbage til Mail, idet jeg synes
> det er rart at bruge programmer som udnytter OS X så meget som muligt.)

Jeg kan ikke lide den måde postkasserne popper ud af siden, det er ikke
særligt intuitivt for mig.
Jeg bryder mig ikke om at backspace deleter en mail.
Den crasher hurtigere end du kan nå at sige netscape.
Mangler en masse indstillinger jeg havde i Eudora.
Det at kunne specificere en anden baggrundsfarve end hvid er _meget_
vigtigt for mig.

ikke andet :)

mvh,
walther

Fra : David Blangstrup

Dato : 10-05-02 14:36

On 10.5.2002 14:26, in article
walther_hansen-EABD00.14264310052002@sunsite.dk, "walther"

> Jeg kan ikke lide den måde postkasserne popper ud af siden, det er ikke
> særligt intuitivt for mig.
> Jeg bryder mig ikke om at backspace deleter en mail.
> Den crasher hurtigere end du kan nå at sige netscape.

Hvordan i _alverden_ bærer du dig dog ad med det????

> Mangler en masse indstillinger jeg havde i Eudora.

Her har du en rigtig crasher

> Det at kunne specificere en anden baggrundsfarve end hvid er _meget_
> vigtigt for mig.

LOL

--
David Blangstrup,
Allerød, Danmark

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 10-05-02 16:32

> [...]

> Under OS 8-9 var Eudora det foretrukne mail program for mange, hvordan
> ser det ud under OSX. Jeg er ved at være ret træt af default programmet.

Der ser fint ud, dvs. man er endnu kun nået til betastadiet (5.1.1b23),
men jeg har ikke haft nogen problemer med den.

mvh.
Kaj.

--
Never Mind the Dog...
BEWARE OF OWNER !

Fra : Franz Berliner

Dato : 11-05-02 10:40

Kaj Christiansen <kajc@ofir.dk> wrote:

> Der ser fint ud, dvs. man er endnu kun nået til betastadiet (5.1.1b23),
> men jeg har ikke haft nogen problemer med den.

Lige netop b23 synes jeg der er lidt problemer med. Search tager nogle
gange en evighed om at åbne og der er lidt flere problemer med danske
tegn end tidligere.

Betaen før den kørte fint på alle fronter.

--
Mvh Franz | http://imv.au.dk/~fb