Hvad fandeN????`?
Fra : Christian Dyrhaug

Dato : 08-05-02 18:50

HALLØJSA!!!!

jeg har lige monteret et 47 mm. metrakit på min Honda sfx.
jeg har før det, pillet skiven og sat et andet variolåg.
jeg prøvede idag at give den fuld spade, men jeg fik den kun op på 65
km/t!
Men det kørte den også før jeg monterede cylinderen!!!!
Hvad fanden er der galt???

På forhånd tak!!!

Fra : Michael Frederiksen

Dato : 08-05-02 19:50

"Christian Dyrhaug" <dyresjov@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> HALLØJSA!!!!

HEJ...

> jeg har lige monteret et 47 mm. metrakit på min Honda sfx.

Great, lyder lækkert!

> jeg har før det, pillet skiven og sat et andet variolåg.

Mmmhmmm

> jeg prøvede idag at give den fuld spade, men jeg fik den kun op på 65
> km/t!

Selvfølgelig har du husket at kører den til før du gav den spade, ikk??!!!

> Men det kørte den også før jeg monterede cylinderen!!!!

Det er klart!

> Hvad fanden er der galt???

Din CDI er begrænset ved 7250 RpM, så den ikke kan tage flere omdrejninger..
det nemmeste er at købe en ny, koster ca. 900,- hos scooter-racing.dk
desuden er SFX'eren gearet ret så lavt, så den kommer ikk meget over 80 uden
en garing!

--
Michael Frederiksen
Honda SFX - MC wannabie

Fra : Rapper

Dato : 09-05-02 00:28

"Michael Frederiksen" <chipmaster@NOSPAMget2net.dk> wrote in message

> "Christian Dyrhaug" <dyresjov@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> desuden er SFX'eren gearet ret så lavt, så den kommer ikk meget over 80
uden
> en garing!

Jo da. Bare ikke kun med den cylle

--
Regards Rasmus aka Rapper
www.gramsespektrum.com

Fra : Michael Frederiksen

Dato : 09-05-02 21:50

"Rapper" <dont@spam.me> skrev i en meddelelse

> "Michael Frederiksen" <chipmaster@NOSPAMget2net.dk> wrote in message

> uden
> >
> Jo da. Bare ikke kun med den cylle

Gad godt se den SFX'er der kommer over 80 uden gearing! den skal ha sygeligt
mange omdrejninger.. okay 85 måske!

Min har ubegrænset CDI og den kan vel komme op på en 75-76 ned af bakke med
noget der lyder som 9-10000 O/m

Fra : RpR

Dato : 10-05-02 14:21

> Gad godt se den SFX'er der kommer over 80 uden gearing! den skal ha
sygeligt
> mange omdrejninger.. okay 85 måske!

Crusher / Esben på mit forum har en SFX der ihvertfald runder de 90km/t.
Med MHR Replica, større karb, (vist nok) Traffic potte.
SFX er ingen racer, men da kan da godt =)

--

- RpR
MopedGallery.com - More addictive than heroine

Fra : Michael Frederiksen

Dato : 10-05-02 18:00

"RpR" <rpr@mopedgallery.com> skrev i en meddelelse
> sygeligt
>
> Crusher / Esben på mit forum har en SFX der ihvertfald runder de 90km/t.
> Med MHR Replica, større karb, (vist nok) Traffic potte.
> SFX er ingen racer, men da kan da godt =)

Jeg er temmelig sikker på han har gearing på... Det syens jeg at jeg har
læst et eller andet sted!

Og jow, SFX'eren er en racer.. den er langslaget så lidt af en sejtrækker er
den!
Der går rygter om den lokale cykel/scooter forhandlers lærerdreng har haft
en SFX der stoppede ved 135, men jeg ved ikk om det er en and.. tror godt
det kan lade sig gøre med det helt store Hebo kit...

Fra : Rapper

Dato : 10-05-02 21:44

> "RpR" <rpr@mopedgallery.com> skrev i en meddelelse

> Jeg er temmelig sikker på han har gearing på... Det syens jeg at jeg har
> læst et eller andet sted!

Nej, det har den ikke! Har mødt knægten et par gange, såeh :)
Den render mindst en 95 stykker...

> Og jow, SFX'eren er en racer.. den er langslaget så lidt af en sejtrækker
er
> den!
Jep. Esbens har et motherfucker optræk

> Der går rygter om den lokale cykel/scooter forhandlers lærerdreng har haft
> en SFX der stoppede ved 135, men jeg ved ikk om det er en and.. tror godt
> det kan lade sig gøre med det helt store Hebo kit...

Måske, ved ikke lige hvor store gearinger der kan fåes til den lille
Honda...

--
Regards Rasmus aka Rapper
www.gramsespektrum.com

Fra : Michael Frederiksen

Dato : 13-05-02 21:27

> Nej, det har den ikke! Har mødt knægten et par gange, såeh :)

Hmm synes jeg bare at have læst på MG's forum.. følger selvfølgelig heller
ikk så meget med der..

> Den render mindst en 95 stykker...

Jeps, den skulle være små vild

> er
> Jep. Esbens har et motherfucker optræk

hehe.. oz mig oz mig..

> Måske, ved ikke lige hvor store gearinger der kan fåes til den lille
> Honda...

Som sagt, jeg ved ikk om det er en and... (no offens

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 08-05-02 20:17

Nu har michael givet sit bud på det... prøv lige inden du smider for mange
penge efter at give den en meget større dyse. De uskrevne regler siger at
man skal køre med for fed blanding og ekstra olie i benzinen de først
300-500km....

ps: lad være med at give bundgas ved kold motor og fuldstændigt nyt
cylinder... det holder _meget_ længere!

Fra : Michael Frederiksen

Dato : 08-05-02 22:42

"Brian Axelgaard" <_I_HATE_SPAM_axelgaard@mail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:3cd979ab$0$257$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> Nu har michael givet sit bud på det... prøv lige inden du smider for mange

Nej... Michael har fortalt hvad der er galt..!
Det er CDI'en der begrænser!! har selv skiftet min lige i sidste weekand af
samme årsag! tror ikk du kna lære mig ret meget om SFX'ere =)

Fra : RpR

Dato : 09-05-02 11:51

>tror ikk du kna lære mig ret meget om SFX'ere =)

Fedt! Så kan du sikkert fortælle mig hvad variodækslet vejer? :D

Fra : Michael Frederiksen

Dato : 09-05-02 21:51

> Fedt! Så kan du sikkert fortælle mig hvad variodækslet vejer? :D

Jeg finder lige en elektronisk vægt imorgen, og render om og finder et...
skal det være 8B eller R1R dækslet??

Fra : Rapper

Dato : 09-05-02 00:28

"Brian Axelgaard" <_I_HATE_SPAM_axelgaard@mail1.stofanet.dk> wrote in
message news:3cd979ab$0$257$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> Nu har michael givet sit bud på det...

Og det var rigtigt nok...

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 12-05-02 10:44

> "Brian Axelgaard" <_I_HATE_SPAM_axelgaard@mail1.stofanet.dk> wrote in
> message news:3cd979ab$0$257$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> >
> Og det var rigtigt nok...

Sikkert, men, hvis ejeren ikke kan høre at den går i begrænseren, så må der
da være noget galt med ham! Han kunne jo bare have trampet i pedaler og set
om den kunne køre hurtigere af den grund.... det er jo så nemt

Fra : Michael Frederiksen

Dato : 13-05-02 18:15

"Brian Axelgaard" <_I_HATE_SPAM_axelgaard@mail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:3cde3988$0$3757$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> "Rapper" <dont@spam.me> skrev i en meddelelse

> Sikkert, men, hvis ejeren ikke kan høre at den går i begrænseren, så må
der
> da være noget galt med ham!

Tjo..
> Han kunne jo bare have trampet i pedaler og set
> om den kunne køre hurtigere af den grund.... det er jo så nemt

Hov hov, ikk et ondt ord om SFX'ere... De kører sq helt okay!!