træhus/bjælkehus
Fra : soeren.maagaard@skol~

Dato : 06-02-01 08:27

Kan nogen hælpe mig ?
Jeg søger hjælp til at over skue dette enormt store udbud af træhuse.
Jeg er læreruddannet, og huset skal derfor være foretrækkeligt
"nøgleklart"(og i en rimelig prisklasse).
Hvor skal jeg søge / hvad skal jeg vælge?

Findes der træhuse, der ikke skal males??

mvh søren maagaard

Fra : villyskov@my-deja.co~

Dato : 06-02-01 11:25

Jeg ved alt om trelleborghuse, de er nok lidt i den dyre ende. Men de
er måske lidt i den dyre ende, idet du selv kan indrette rum mv. Men
hos dem kan man vælge det der hedder medbyg. Hvor du selv laver f.eks.
1 etagen. Det kan man ikke hos ret mange af de andre. Så kan man jo
selv købe materialer gennem dem man syntes om.

Jeg har bygget ud fra medbyg1, der laver man alt det indvendige i huset
selv. Det er et enormt arbejde, men man skærer en del af prisen.

/villy

Sent via Deja.com
http://www.deja.com/

Fra : Bjerg & Olsen

Dato : 06-02-01 21:45

<soeren.maagaard@skolekom.dk> skrev i en meddelelse news:3aZ=OleiMAxxbFs2OY4JHVLc8k2M@4ax.com...

> Findes der træhuse, der ikke skal males??

Findes der huse som ikke skal vedligeholdes?

Det tror mange som køber nye huse. Når de så 15-30 år efter opdager
at de tog fejl, sælger de huset og overlader redeligheden til den intet-
anende køber.

Ak ja.

Venlig hilsen
Erik Olsen

Fra : Johan Myhre Andersen

Dato : 07-02-01 00:36

Bjerg & Olsen wrote:

> [...]

Der findes træsorter, som kan holde sig mange år uden imprægnering,
cedertræ f.eks. (Western Red Cedar), men hvis du ikke vedligeholder med
olie, får det et frønnet udseende.

> Findes der huse som ikke skal vedligeholdes?

> Venlig hilsen
> Erik Olsen

Det gør der naturligvis ikke. Men der er dog stor forskel på en upudset
murstensvæg og en trævæg. Selvom jeg holder af træ, så er det dog en af
ulemperne ved træhuse, at man jævnligt skal ud med malerkosten.

--Johan

Fra : villyskov@my-deja.co~

Dato : 07-02-01 08:41

Man kan også behandle træet med halvt trætjære og halvt lindolie.

Der findes vist 2 typer af trætjære, så kan man få to forskellige
farver. Denne type gør at dit træværk holder i mindst 10 år, oftest 15.
Det er vel nærmest veligeholdelsesfrit.

/villy

Sent via Deja.com
http://www.deja.com/