Gruppenavne med tal
Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 07-05-02 16:03

Nogen der kan fortælle mig nogle internationale pop/rock grupper hvor
gruppenavnet er et tal?

Eksempler er 10 CC, 3T, 10.000 Maniacs

Eksempler på navne der ikke duer: Fifth diminsion, UB40

Jeg kan godt bruge en helmasse!

Hvis nogen kender gruppenavne, der starter med skrifttegn (§!"#%&...) er jeg
også interesseret i dem!

--
Hilsen
Michael Lund Sørensen

Fra : Kim Mikael Jensen

Dato : 07-05-02 16:28

311

/kmj

Fra : Michael Olsen

Dato : 07-05-02 17:04

"Michael Lund Sørensen" <hold-diskussionen-i@nyhedsgruppen-tak.dk> skrev i
en meddelelse news:L0SB8.75$gQ1.4761@news000.worldonline.dk...
> Nogen der kan fortælle mig nogle internationale pop/rock grupper hvor
> gruppenavnet er et tal?

801 - et fritidsband Roxy Music guitaristen Phil Manzanera kørte. Brian Eno
spillede vist også lejlighedsvis med.

22 Mariehøns - finsk band, kan ikke lige huske stavemåden.

13th Floor Elevators - gammelt amerikansk syreband med weirdoen Roky
Ericsson.

Fifty Foot House - ligeledes gammelt amerikansk syreband.

Nine Inch Nails - kender dem ellers ikke.

Ten Years After - engelsk blues/rock band med Alvin Lee i front.

mvh Michael

Fra : Morten Bock Sørensen

Dato : 07-05-02 20:33

> 22 Mariehøns - finsk band, kan ikke lige huske stavemåden.

Er det 22 pistepirrko du mener?

Fra : sune vuorela

Dato : 07-05-02 21:16

On Tue, 7 May 2002 18:03:45 +0200, "Michael Olsen"
<Michael.Olsen@bt.dk> wrote:

>22 Mariehøns - finsk band, kan ikke lige huske stavemåden.

22 pistepirkko

Fra : Renegade

Dato : 07-05-02 16:42

4 none blonds?
Michael Lund Sørensen <hold-diskussionen-i@nyhedsgruppen-tak.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:L0SB8.75$gQ1.4761@news000.worldonline.dk...

Fra : Karsten S. Jørgensen

Dato : 07-05-02 17:37

> [...]
> gruppenavnet er et tal?
>
> Eksempler er 10 CC, 3T, 10.000 Maniacs
>
> Eksempler på navne der ikke duer: Fifth diminsion, UB40

Hvis du også kan bruge hiphop-navne, så er her alle dem, jeg lige kan
komme på:
3rd Bass,
2Pac,
4th Disciple,
2 Live Crew,
50 Cent,
5th Ward Boyz,
404 Soldierz,
3X Krazy,
2 Low,
11/5,
504 Boyz (okay - den er jeg ikke stolt af, at jeg kan).

Og så lavede Tech N9ne vist engang et track med nogen der hed 57th
Street Villains. Men det er jeg ikke sikker på.

Og Raekwon fra Wu-Tang har vist et nummer på et soundtrack sammen med en
(for mig) ukendt fætter ved navn 12 O'Clock. Jeg husker det kun fordi
jeg synes det var sådan et elendigt navn.

Nå ja, så er der jo også det danske crew 2bak I Munden.

Men NU kan der vist ikke vrides mere pis ud af den klud.
--
mvh. Karsten Strandgaard Jørgensen
http://www.hammerich.cjb.net

Fra : Jørgen Jacobsen

Dato : 07-05-02 17:15

Gå ind på: http://allmusic.com/
og skriv 0*, 1* etc. i søgefeltet med artist markeret, det giver pote.

Mvh
Jørgen

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 07-05-02 18:27

Hej Jørgen

Det er det geniale svar! Takker

--
Hilsen
Michael Lund Sørensen

Fra : Butters

Dato : 07-05-02 17:22

Cobalt 60

Fra : Betina og Claus Elle~

Dato : 07-05-02 17:39

> Jeg kan godt bruge en helmasse!

Hvad med 24-7 eller 24-7 Spyes (IKKE samme band)?

--

Med Venlig Hilsen
Claus Ellegaard Skytte, 5750 Ringe.

Fra : Betina og Claus Elle~

Dato : 07-05-02 18:57

> Hvad med 24-7 eller 24-7 Spyes (IKKE samme band)?
>

> --

Der er jo også 220 Volt...

Fra : Lars B.

Dato : 07-05-02 21:29

In article <3cd80318$0$97300$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
bces@adslhome.dk says...

> Hvad med 24-7 eller 24-7 Spyes (IKKE samme band)?

Hvis du mener 24-7 som dem med "i Can't Stand It o.s.v. så de de altså
Twenty 4 Seven, og så falder de, så vidt jeg har forstået, ikke ind under
det der blev req.

Men ellers et godt forsøg !
--

Lars B
"Diskussioner ødelægges tit af folk,

Fra : Betina og Claus Elle~

Dato : 08-05-02 19:10

> Men ellers et godt forsøg !
> --
>

> Lars B
Tak. Men 24-7 Spyes er altså Ok. Det var et Crossover/Hardcore band fra
sidst i 80'erne eller først i 90'erne.

Men popbandet kan jeg kun huske navnet på!

MVH Claus

Fra : Pipeline

Dato : 07-05-02 22:14

"Betina og Claus Ellegaard Skytte" <bces@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad med 24-7 eller 24-7 Spyes (IKKE samme band)?

Hed de ikke "Twenty 4 Seven"?
(Hvis det altså er dem med "I Can´t Stand It..."

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 08-05-02 01:28

Yeps ! I følge British Hit Singles.

--
Hilsen
Michael Lund Sørensen

Fra : Robert Eriksen

Dato : 07-05-02 17:46

"Michael Lund Sørensen" wrote:

> Nogen der kan fortælle mig nogle internationale pop/rock grupper hvor
> gruppenavnet er et tal?
>
> Eksempler er 10 CC, 3T, 10.000 Maniacs

Jeg ved ikke helt om de overholder dine krav. Skal navnet starte med et
tal?
Men jeg kunne da komme på disse:

24-7
911
2 Live Crew
2 Unlimited
3 Doors Down
East 17
2 In A Tent
7 Mary 3
Apollo 440
Bran Van 3000
Blink 182
Dance 2 Trance
Soul 2 Soul (eller var det Soul II Soul?)
Back 2 Back

> Eksempler på navne der ikke duer: Fifth diminsion, UB40
Så duer disse nok ikke:
Five
2Pac
One Two

Hvad er galt med UB40?

/Robert
Dette indlæg skulle meget gerne kun komme én gang. JEG HADER DET UR!!!!

Fra : zcully

Dato : 07-05-02 17:51

Hmm U2, 911

Fra : Lars B.

Dato : 07-05-02 18:22

In article <L0SB8.75$gQ1.4761@news000.worldonline.dk>, hold-diskussionen-
i@nyhedsgruppen-tak.dk says...
> [...]
> gruppenavnet er et tal?
>
> Eksempler er 10 CC, 3T, 10.000 Maniacs
>
> Eksempler på navne der ikke duer: Fifth diminsion, UB40

Her er en bunke, døm selv hvor relevante / brugbare de er:

16 Bit
2 Boys
2 Brothers On The 4th. Floor
2 Eivissa
2 In A Room
2 Live Crew
2 Unlimited
3LW
3rd Bass
3rd Nation
3T
4 Non Blondes
4 Pleasure
49ers
5000 Volts
666
740 Boys
808 State
911
98 Degrees

.... Frit efter hukommelsen - og pladesamlingen!!!!

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 07-05-02 18:30

Tak til jer alle sammen! Jeg har nok nu.
Jeg brude nok have præciseret at det skulle starte med et tal, der ikke
skrives i bogstaver, men det fangede de fleste af jer alligevel. God gået!

(Jeg skal bruge dem til noget sorterings sjov)

--
Hilsen
Michael Lund Sørensen

Fra : Max

Dato : 07-05-02 21:21

Hej

Hvad med

2 x Kaj
5 x Kaj
3 T
16 Volt
18 Wheeler
1sth Dye
187 Lockdown
2 Pac
2nd Vision
20 Miles
21 Guns
20/20
220 Volt
999
98 Degrees
9.0
69 Boyz
666
702
8000 C
8-Red
1st Floor

lidt fra CD kataloget.

En personlighed af dem man savner.

Mvh Max

Fra : Anders Riis

Dato : 08-05-02 15:14

18th Dye

mvh
Anders

Fra : Morten Bock Sørensen

Dato : 07-05-02 20:32

> Eksempler er 10 CC, 3T, 10.000 Maniacs
>
> Eksempler på navne der ikke duer: Fifth diminsion, UB40
>
> Jeg kan godt bruge en helmasse!

Copy/paste fra MTV.com

10,000 Maniacs
112
2 Live Crew
2 Skinnee J's
2gether
2Pac
3 Doors Down
311
3LW
3rd Strike
504 Boyz
702
8STOPS7
98 Degrees

/Morten

Fra : Betina Jørgensen /LO~

Dato : 08-05-02 07:09

A1

Fra : [5000] Per Madsen

Dato : 10-05-02 20:57

Michael Lund Sørensen <hold-diskussionen-i@nyhedsgruppen-tak.dk> wrote:

> [...]
>
> Jeg kan godt bruge en helmasse!
>
> Hvis nogen kender gruppenavne, der starter med skrifttegn (§!"#%&...) er jeg

Level 42

--
Mvh. Per Madsen
Web: http://users.cybercity.dk/~dsl52828/