medister
Fra : rasmus carlsen

Dato : 06-05-02 19:00

Hej med Jer.

I går aftes tog jeg en frossen medister ud af fryseren og lagde den i
køleskabet i den tro, at jeg skulle lave den her til afte. Sådan kommer det
ikke til at gå og så spekulerer jeg på, om jeg bare kan lade den ligge endnu
et døgn i køleren eller om jeg skal koge den her til aften?

ras

Fra : Gerner

Dato : 06-05-02 20:15

On Mon, 6 May 2002 19:59:39 +0200, "rasmus carlsen" <rasmus.carlsen@tdcadsl.dk>
wrote:

> [...]
>ikke til at gå og så spekulerer jeg på, om jeg bare kan lade den ligge endnu
>et døgn i køleren eller om jeg skal koge den her til aften?
Efter min menig så er frosne varer lige til at koge/stege/opvarme på alle måder
uden at de tager skade. Jeg bruger microbølgeovn og frossen mad skal kun have
lidt mere tid, til det er færdigt.
Jeg kan ikke tro frossen mad bliver ringere af at koge i en gryde lige fra
frostboxen til den er færdig til stegning.

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : rasmus carlsen

Dato : 06-05-02 22:06

"Gerner" <gerner@teknik.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg kan ikke tro frossen mad bliver ringere af at koge i en gryde lige fra
> frostboxen til den er færdig til stegning.

ok - jeg har vist ikke udtrykt mig tydeligt nok; Jeg tog medisteren ud af
fryseren i går (søndag) og den er således tøet op i dag (mandag) ... kan jeg
bare lade den ligge optøet i køleskabet til i morgen eller bliver det så en
trist fornøjelse?
ras

Fra : Jakob Andersen

Dato : 06-05-02 22:11

> [...]
jeg
> bare lade den ligge optøet i køleskabet til i morgen eller bliver det så

Du kan roligt lade den ligge til imorgen, du skal bare (som altid) sørge for
at den er godt gennem varmet inden servering !!

Jakob

Fra : Gerner

Dato : 06-05-02 22:26

On Mon, 6 May 2002 23:05:46 +0200, "rasmus carlsen" <rasmus.carlsen@tdcadsl.dk>
wrote:

> [...]
>bare lade den ligge optøet i køleskabet til i morgen eller bliver det så en

Det ved jeg ikke, men vil gætte på den er holdbar efter den oprindelige "sidste
dag" dato hvis den kom rimeligt tidligt i fryseren fra slagteren/butikken.

Som skrevet tror jeg ikke på at frysning skader friske kødprodukters holdbarhed.

Der er sikkert mange der køber stort ind og lægger det i en fryser og beregner
hvornår kødet absolut skal bruges. Her mangler du så en vejledning i hvad der
kan ligge i fryseren hvor længe før det skal tøes op og bruges, evt. efter en
dag eller 2 i køleskabet.

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto