Opskrift på kalkunfrikadeller søges.
Fra : Helle :\)

Dato : 05-02-01 20:36

Hej,

Jeg leder efter en opskrift på kalkunfrikadeller, som ikke bliver for tørre
eller kedelige.
Jeg har uden større succes støvsuget diverse opskriftssamlinger for
inspiration, så jeg vil nu forhøre mig i dette forum.
Er der nogen der kan hjælpe ?

Mvh
Helle :)

Fra : Ole Hansen

Dato : 05-02-01 22:46

"Helle :\)" <helleh_@hotmail.com> writes:

> Jeg leder efter en opskrift på kalkunfrikadeller, som ikke bliver for tørre
> eller kedelige.

Hmm.. Jeg har ikke lige en opskrift på hånden og har heller ikke
prøvet at lave kalkunfrikadeller, men tillader mig fortælle, hvad jeg
selv ville forsøge.

Kalkun er jo meget magert og at tilsætte noget fedt, vil jo ødelægge
hele ideen med det magre kød! :) Umiddelbart ville jeg gøre nogle
forsøg på at holde "væde" i frikadellerne, ved f.eks. at blande noget
kogt bulgur (rent faktisk inspireret af en vis Anne... shh..) og et æg
eller til det passer. Det vil jeg forestille mig, kan tilføre noget
væde og forhåbentlig også holde på den. Løg skal der jo også til.

--
Ole Hansen

Fra : Troy McClure

Dato : 06-02-01 00:09

On Mon, 5 Feb 2001 20:35:30 +0100, "Helle :\)" <helleh_@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>Jeg har uden større succes støvsuget diverse opskriftssamlinger for
>inspiration, så jeg vil nu forhøre mig i dette forum.

Her er en opskrift som jeg har brugt med held.

Kalkunfrikadeller
Ingredienser (ca. 20 stk.)

500 g hakket kalkunkød
200 g revet rå kartoffel
1 revet løg
2 spsk hvedemel
1 tsk allehånde
1 tsk salt
evt. 1 fed presset hvidløg

Fremgangsmåde

Farsen røres sammen og hviler i køleskabet ca. 30 min. Formes til små
frikadeller og steges 8-10 min.

Hilsen
STEEN

Fra : ka

Dato : 06-02-01 16:52

Hej Helle !

Denne opskrift som stammer fra TV-2´s morgentv, synes jeg ikke er så dum
endda. Kalkunkød er jo en "lidt" fersk sag... hvis den ikke peppes op.

Med venlig hilsen
Kirsten
http://hjem.get2net.dk/Jullemor_And

Kalkun-deller.

500 g hakket kalkunkød
50 g skinke i tern
1 revet løg
50 g finthakkede mandler
50 g finthakkede hasselnødder
50 g finthakkede svesker
50 g rasp
2 dl mælk
2 spsk creme fr. ( fromaige frais, kan vel også bruges)
3 æg

Alle ingridienserne blandes, og bages på bagepapir, i ovnen ved 200 grader.
Når de begynder at blive gyldne, tages de ud, og pensles med en blanding af
2 spsk balsomikoeddike og 2 spsk honning, som er smeltet sammen.