MacOS X og cd-brændere
Fra : Anders Baden Nielsen

Dato : 04-05-02 20:10

Hej,

Er det muligt at få min Yamaha 4416S brænder til at fungere som en cd-rom
læser under MacOS X?

På forhånd tak.
--
Venlig hilsen

Anders Baden Nielsen
www: http://home1.stofanet.dk/uha/concept5/
e-mail: abn@on.to
ICQ#: 32984804 :: freak on a leash ::
-------------------------------------
I don't have a big ego, I'm way too cool for that

Fra : Jesper

Dato : 04-05-02 21:36

Anders Baden Nielsen <abn@guide2party.dk> wrote:

> Hej,
>
> Er det muligt at få min Yamaha 4416S brænder til at fungere som en cd-rom
> læser under MacOS X?
>
> På forhånd tak.
Fundet på http://forums.xlr8yourmac.com/drivedb/search.drivedb.lasso

Reviewer's Name: David Brown
Date Submitted: 4/26/2002
Drive Type: CDRW
Drive Interface: SCSI
Drive Brand: Yamaha
Drive Model Number: CRW4260 (4x2x6x)
Driver Used: Apple Standard
Mac Model: Apple G4 AGP Slot
Mac OS Version: OS X
Reader Comments: OSX 10.1.4
Adapted 2906 SCSI Card.
Works ok out the box with Toast 5.1.
Works Ok out the box in the Finder.
Works in ITunes 2.0.4 having patched file
YamahaCDR.device-plugin using HexEditor, search for CRW4416 and replace
with CRW4260.

--
Jesper.
Email: pinebox [a] myreabox [.] com

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 04-05-02 23:56

Anders Baden Nielsen <abn@guide2party.dk> wrote:

> Er det muligt at få min Yamaha 4416S brænder til at fungere som en cd-rom
> læser under MacOS X?

Formentlig med et Adaptec SCSI kort. Hvilken Mac har du?
--
Michael Tysk-Andersen

Fra : Anders Baden Nielsen

Dato : 05-05-02 16:41

On 05/05/02 0:55, in article 1fboq3p.qyqliz5f5iiuN%mta@mac.com, "Michael
Tysk-Andersen" <mta@mac.com> wrote:

> Formentlig med et Adaptec SCSI kort. Hvilken Mac har du?

Min Mac er en beige G3/266 og den har indbygget SCSI.
--
Venlig hilsen

Anders Baden Nielsen

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 05-05-02 18:02

Anders Baden Nielsen <abn@on.to> wrote:

> Min Mac er en beige G3/266 og den har indbygget SCSI.

Andre skribenter her i gruppen har større indsigt i dissse sager, men
jeg mener at Apple ikke har support for deres egen SCSI i Mac OS X.
--
Michael Tysk-Andersen

Fra : Morten Reippuert

Dato : 05-05-02 21:56

In article <1fbq4sn.iohem9xnex4aN%mta@mac.com>,
mta@mac.com (Michael Tysk-Andersen) wrote:

> Andre skribenter her i gruppen har større indsigt i dissse sager, men
> jeg mener at Apple ikke har support for deres egen SCSI i Mac OS X.

En af de seneste opdateringer (10.14 eller itunes) tilføjede vist et par
SCSI brændere (herunder SCSI udgaven af Pioners DVD-RW)

- dvs de grundliggende API er nu på plads, så det vil være muligt for
trediparter at skrive nye eller hacke de eksisterende brænder drivere.