Jeg elsker bare Mac OS X
Fra : Henrik Münster

Dato : 04-05-02 17:56

Nogle gange ville jeg bare ønske, jeg fattede lidt af, hvad der foregik:

update_prebinding: redo_prebinding on /sbin/rrestore:prebinding can't be
redone because of symbols overridded in dependent dynamic shared
libraries (_panic defined in: /sbin/rrestore and in
//usr/lib/libSystem.B.dylib(panic.o)) (for architecture ppc).

Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 04-05-02 18:18

Henrik Münster <muenster@mac.com> wrote:

> [...]
> libraries (_panic defined in: /sbin/rrestore and in
> //usr/lib/libSystem.B.dylib(panic.o)) (for architecture ppc).

Det glæder mig at høre, men hvor og hvordan har du opnået ovenstående
kærlighedserklæring?
--
Michael Tysk-Andersen

Fra : David Blangstrup

Dato : 04-05-02 18:24

On 4.5.2002 18:56, in article 1fbo9vx.xg99de18qkky9N%muenster@mac.com,
> [...]

> libraries (_panic defined in: /sbin/rrestore and in
> //usr/lib/libSystem.B.dylib(panic.o)) (for architecture ppc).

Det skal du ikke bryde dit hoved med. Bare se tilfreds ud og nik.

--
David Blangstrup,
Allerød, Danmark

Fra : Henrik Münster

Dato : 04-05-02 20:08

David Blangstrup <david@blangstrup.dk> wrote:

> Det skal du ikke bryde dit hoved med. Bare se tilfreds ud og nik.

Lige nu er jeg nu ikke så tilfreds, for jeg får den ene printerfejl
efter den anden. Og lige før kunne jeg ikke gå ind i Classic for at se
MacSOUP. Jeg måtte til sidst tvangslukke Classic og så starte det igen.
Men man skal vel lige lære alle fiduserne før man bliver fortrolig med
et nyt styresystem.
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : David Blangstrup

Dato : 04-05-02 22:10

On 4.5.2002 21:07, in article 1fbofys.1i9p1m6qtquooN%muenster@mac.com,

> Lige nu er jeg nu ikke så tilfreds, for jeg får den ene printerfejl
> efter den anden. Og lige før kunne jeg ikke gå ind i Classic for at se
> MacSOUP.

Tsk! Tsk! MacSOUPŠ Hvorfor ser du ikke Starwars?

> Jeg måtte til sidst tvangslukke Classic og så starte det igen.

Classic skal du kun bruge i nødstilfælde

> Men man skal vel lige lære alle fiduserne før man bliver fortrolig med
> et nyt styresystem.

Ja, men glæd dig over, hvor _lækkert_ det er, og prøv så at boote i 9 igen.
Crash, crash!

--
David Blangstrup,
Allerød, Danmark

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 05-05-02 06:44

> Ja, men glæd dig over, hvor _lækkert_ det er, og prøv så at boote i 9 igen.
> Crash, crash!

Ja, nu hedder det Panic panic

Hvor hyppige er kernelpanic egntlig hos almindelige brugere? Jeg havde
tre på stribe første dag, men har siden kørt i godt to måneder uden at
den har skreget efter en "external debugger".

mvh.
Kaj.

--
Never Mind the Dog...
BEWARE OF OWNER !

Fra : Henrik Münster

Dato : 05-05-02 09:05

In article <1fbp94z.1a4nk8uh74yfcN%kajc@ofir.dk>,
kajc@ofir.dk (Kaj Christiansen) wrote:

> Hvor hyppige er kernelpanic egntlig hos almindelige brugere? Jeg havde
> tre på stribe første dag, men har siden kørt i godt to måneder uden at
> den har skreget efter en "external debugger".

Jeg har haft én på et tidspunkt, men jeg kan selvfølgelig bare lade være
med at forsøge at proppe en diskette ind i dyret. Det er tre uger siden
jeg gik over til Mac OS X, så jeg har ikke så lang observationsperiode?

Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Morten Reippuert

Dato : 05-05-02 13:03

Kaj Christiansen <kajc@ofir.dk> wrote:

> Hvor hyppige er kernelpanic egntlig hos almindelige brugere? Jeg havde
> tre på stribe første dag, men har siden kørt i godt to måneder uden at
> den har skreget efter en "external debugger".

Jeg har ikke haft en eneste siden oktober - harpå fornemmelsen at det
primært er er brugere af PPP, PPoP samt i en hvis udstrækning
multiprocesser ejere.

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen <icq:131382336>

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 05-05-02 13:47

In article <1fbpqjw.1q5e5nqnsswapN%spam@reippuert.dk>,
spam@reippuert.dk (Morten Reippuert) wrote:

> Jeg har ikke haft en eneste siden oktober - harpå fornemmelsen at det
> primært er er brugere af PPP, PPoP samt i en hvis udstrækning
> multiprocesser ejere.

Jeg har endnu ikke oplevet en kernel panic og jeg har da snart siddet
med OS X i et år. Ganske godt gået af min lille Cube

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Jan Oksfeldt Jonasen

Dato : 05-05-02 17:17

> [...]

> tre på stribe første dag, men har siden kørt i godt to måneder uden at
> den har skreget efter en "external debugger".

Jeg fik en under installationen af 1.0 (også kaldet beta 2), ellers skal
vi helt tilbage til developer release udgaver. Eller mere reelt, jeg
tvivler på at den "almindelige" bruger oplever det ofte.

--
Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

If I wanted culture, I'd eat yogurt. Ikke kun Tuborg har noget i gære.

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 05-05-02 17:38

Kaj Christiansen <kajc@ofir.dk> wrote:

> Hvor hyppige er kernelpanic egntlig hos almindelige brugere?

Haft to i forbindelse med USB udstyr.
--
Michael Tysk-Andersen

Fra : Michael Holm

Dato : 05-05-02 23:28

> [...]

> tre på stribe første dag, men har siden kørt i godt to måneder uden at
> den har skreget efter en "external debugger".

Hvis du sætter filemaker 5.5 op til at køre en webserver på post 591, og
så fra samme mac går ind på dennes adr. ("ip .nr":591) via Netscape i
classic så er der garanteret kenrnelpanic virker hvergang !
--
Michael Holm
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 06-05-02 00:27

kiaikidoREMOVE@mac.com (Michael Holm) writes:

> Hvis du sætter filemaker 5.5 op til at køre en webserver på post 591, og
> så fra samme mac går ind på dennes adr. ("ip .nr":591) via Netscape i
> classic så er der garanteret kenrnelpanic virker hvergang !

Hmm, hvis du forsøger at tilgå maskinens eget IP nummer fra classic
burde det jo køre over loopback interfacet, hvilket vi en gang for
mange måneder siden diskuterede hvorfor ikke virker fra classic->Mac
OS X. Det burde dog ikke give anledning til en kernel panic. Hvis du
kan reproducere den hver gang, tror jeg at Apple gerne vil høre fra
dig.

--
Thomas Bjorn Andersen - tba@gen-v.net
+++ATH

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 06-05-02 07:14

Thomas Bjorn Andersen <tbamacnews@gen-v.net> writes:

> [...]
> burde det jo køre over loopback interfacet, hvilket vi en gang for
> mange måneder siden diskuterede hvorfor ikke virker fra classic->Mac

Det missede jeg vist, og det betyder at jeg ikke kan afteste vores
applikation med Netscape 4.x hvis jeg arbejde hjemme (og afvikler den
lokalt). Hvad er grunden?

(Læger er iøvrigt henrykte når man udvikler på en Mac)
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Henrik Münster

Dato : 06-05-02 12:00

In article <kky9exyfaj.fsf@mimer.null.dk>,
ravn@mac.com (Thorbjørn Ravn Andersen) wrote:

> Læger er iøvrigt henrykte når man udvikler på en Mac

Læger bruger vel ikke mere Mac end så mange andre. Langt de fleste, jeg
kender, bruger Windows. Mac-brugerne er ofte de læger, der har fået
deres speciallægeuddannelse i Sverige. Det var især for nogle år siden
meget almindeligt. Dengang var det svært at få en uddannelsesstilling i
Danmark, men i dag er det lettere.

Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 06-05-02 12:54

"Henrik Münster" <muenster@mac.com> writes:

> [...]
> deres speciallægeuddannelse i Sverige. Det var især for nogle år siden
> meget almindeligt. Dengang var det svært at få en uddannelsesstilling i

De læger der har givet kraftigst udtryk for deres glæde har netop
været svenske, så det er rigtigt set.

Disse svenske læger sidder dog stadig i Sverige, men vi har dog en
lokal læge som med glæde har sin private tiBook herude. Det er rart
med den slags.
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Jan Hovard

Dato : 07-05-02 22:56

> [...]
> deres speciallægeuddannelse i Sverige. Det var især for nogle år siden
> meget almindeligt. Dengang var det svært at få en uddannelsesstilling i

Vi det sige at det er kun i Sverige man uddanner gode læger ;=)

---JanH

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 06-05-02 16:58

ravn@mac.com (Thorbjørn Ravn Andersen) writes:

> Det missede jeg vist, og det betyder at jeg ikke kan afteste vores
> applikation med Netscape 4.x hvis jeg arbejde hjemme (og afvikler den
> lokalt). Hvad er grunden?

Jeg kan ikke helt huske det længere. Det var vist noget med at
loopback interfacet ikke virker i classic på grund af den måde som
netværket bliver delt mellem Darwin og Classic. Muligvis er det
blevet rettet på nuværende tidspunkt. Prøøøøøøøøøv det. (og sig til
hvis det (ikke)virker).

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 05-05-02 06:48

Henrik Münster <muenster@mac.com> wrote:

> Lige nu er jeg nu ikke så tilfreds, for jeg får den ene printerfejl
> efter den anden.

Hvilken type fejl er der tale om?

> Og lige før kunne jeg ikke gå ind i Classic for at se
> MacSOUP. Jeg måtte til sidst tvangslukke Classic og så starte det igen.

Classic OS 9 går jo ned lige så let som den oprindelige OS 9, så måske
er det bare det der er sket. Jeg oplevede det en del gange, da jeg havde
sat MacSoup til at gemme for mange indlæg i en gruppe med stor trafik.

Martin

Fra : Henrik Münster

Dato : 05-05-02 09:02

In article <1fbp8yf.8zzjlxgrvnsbN%mb@talent.dk>,
mb@talent.dk (Martin Bredthauer) wrote:

> Hvilken type fejl er der tale om?

Lige præcis det spørgsmål er jeg meget glad for at få:

**********

Date/Time: 2002-05-04 21:12:09 +0200
OS Version: 10.1.4 (Build 5Q125)

Command: PrintJobMgr
PID: 459

Exception: EXC_BAD_ACCESS (0x0001)
Codes: KERN_PROTECTION_FAILURE (0x0002) at 0x0000018d

Thread 0:
#0 0x70000978 in mach_msg_overwrite_trap
#1 0x70005a04 in mach_msg
#2 0x7017bf98 in __CFRunLoopRun
#3 0x701b7100 in CFRunLoopRunSpecific
#4 0x7017b8e0 in CFRunLoopRunInMode
#5 0x7368d460 in ThreadEntryProc__FP15PMMessageCenter
#6 0x7365fdac in StartListening__15PMMessageCenter
#7 0x00009350 in 0x9350
#8 0x00004dcc in 0x4dcc
#9 0x00003428 in 0x3428
#10 0x00003258 in 0x3258

Thread 1:
#0 0x70000978 in mach_msg_overwrite_trap
#1 0x70005b34 in mach_msg_overwrite
#2 0x70499174 in io_connect_method_scalarI_scalarO
#3 0x006e1ccc in USBInterfaceClose__19IOUSBInterfaceClass
#4 0x006e2c18 in interfaceUSBInterfaceClose__19IOUSBInterfaceClassPv
#5 0x0012a674 in IOMClose
#6 0x00004ba8 in 0x4ba8
#7 0x002b57dc in Close__6XIOHLM
#8 0x002b4fd8 in Close__4XIOH
#9 0x002b4dd8 in Open__4XIOHP8_IOMInfo
#10 0x002b3af4 in Open__4XIOA
#11 0x002b35f8 in XIOXOpen
#12 0x000cf33c in Open__9IOHandler
#13 0x000d7fdc in
OpenJob__7XEnginePvPC9PMIOProcsP17OpaquePMTicketRefUllP15OpaquePMContext
#14 0x000d60b4 in pmStartEngine
#15 0x000d9a6c in BeginJob
#16 0x00007988 in 0x7988
#17 0x0000719c in 0x719c
#18 0x0000a1d0 in 0xa1d0
#19 0x0000a150 in 0xa150
#20 0x73684118 in PMThreadStarter__FPv
#21 0x7002054c in _pthread_body

Thread 2:
#0 0x700343e8 in semaphore_wait_trap
#1 0x700266b4 in pthread_exit
#2 0x70020550 in _pthread_body

Thread 3:
#0 0x7000950c in pthread_mutex_lock
#1 0x002b5b48 in Stop__8XIOTimerl
#2 0x002bbaf8 in OpenTask__9XIOHUSBD4
#3 0x002bb924 in ThreadTask__9XIOHUSBD4
#4 0x002ba4b8 in LocalThreadHandler__9XIOHUSBD4Pv
#5 0x7002054c in _pthread_body

PPC Thread State:
srr0: 0x7000950c srr1: 0x0000d030 vrsave: 0x00000000
xer: 0x00000000 lr: 0x70009504 ctr: 0x700094f0 mq: 0x00000000
r0: 0x002b5b48 r1: 0x008f5d10 r2: 0x008f4c14 r3: 0x0000018d
r4: 0x00000001 r5: 0x00000040 r6: 0x00001030 r7: 0x00003a03
r8: 0x00000000 r9: 0x00000000 r10: 0x00000000 r11: 0x002d02c4
r12: 0x700094f0 r13: 0x00000000 r14: 0x00000036 r15: 0x00550e00
r16: 0x00550e00 r17: 0xbfffee90 r18: 0x00550fd0 r19: 0x00002407
r20: 0x00000000 r21: 0x0000001c r22: 0x70004234 r23: 0x700042c8
r24: 0x00000004 r25: 0x000003a4 r26: 0x70002d84 r27: 0x70002e10
r28: 0x00000000 r29: 0xbfffef00 r30: 0x00000000 r31: 0x00000001

> Classic OS 9 går jo ned lige så let som den oprindelige OS 9, så måske
> er det bare det der er sket. Jeg oplevede det en del gange, da jeg havde
> sat MacSoup til at gemme for mange indlæg i en gruppe med stor trafik.

Det gjorde min OS 9 nu ikke bare pga. MacSOUP. Jeg har også en mistanke
om, at det var Classics skyld, at jeg havde ovennænvte printerproblemer
i går. Der kom på et tidspunkt en eller anden fejlmeddelelse i en
Classic dialogboks om en USB printer-driver.

Henrik Münster
Esbjerg