Spørgsmål ang. børnesangen "Jeg har fanget~
Fra : Peter Binderup

Dato : 01-05-02 21:56

Et sted i sangen får man tilbudt fedt for et støvlepar, og det er her mit tvivlsspørgsmål kommer:

Hedder det "får du fedt fra tønden" eller hedder det "får du fedt i tønde"?

Jeg har ledt på Google efter teksten og kan det virkelig passe at denne danske folkeskat ikke foreligger her?

MVH
Peter Binderup

Fra : Uffe Holst

Dato : 01-05-02 22:00

In an article of 1 May 2002 Peter Binderup wrote:

> [...]
> tønde"?
>
> Jeg har ledt på Google efter teksten og kan det virkelig passe at denne

Men så er den her:

Jeg har fanget mig en myg

Jeg har fanget mig en myg,
smeltet fedtet af den.
Tønden her er stor og tyk,
fyldt med fedtet fra den.
Sy mig fluks et støvlepar,
du kan godt begynde.
Hvis jeg ingen penge har,
får du fedt i tønde.

Dine støvler har jeg her,
de er meget fine.
Den, som disse støvler ser,
kommer til at grine.
Der er store huller i,
tæerne bli'r kolde.
Syn's du det er snyderi,
må du fedt beholde.

Om denne udgave så er den korrekt, er et godt spørgsmål. Det er i hvert
fald den, der står i min spejdergruppes sangbog.

--
Uffe Holst

Fra : Peter Binderup

Dato : 01-05-02 22:07

Jeg beklager hvis mit indlæg er kommet frem to gange, men Stofanet's nyhedsserver er ikke den bedste i verdenen og den har det af og
til med ikke at vise de indlæg der bliver sendt fra Stofanet...

MVH
Peter

Fra : Torben Larsen

Dato : 01-05-02 22:56

"Peter Binderup" <binderup@hotmail.com> wrote in message
> Jeg beklager hvis mit indlæg er kommet frem to gange, men Stofanet's
nyhedsserver er ikke den bedste i verdenen og den har det af og
> til med ikke at vise de indlæg der bliver sendt fra Stofanet...

Og den er åbenbart også langsomt opdateret - svaret på dit spørgsmål kom 7
min. før du sendte beklagelsen. Godt man ikke har det dersens kabelhalløj ;)
--
Torben
http://www.petitiononline.com/warcrime/

Fra : Peter Binderup

Dato : 02-05-02 18:37

> Og den er åbenbart også langsomt opdateret - svaret på dit spørgsmål kom 7
> min. før du sendte beklagelsen. Godt man ikke har det dersens kabelhalløj ;)

Der er for så vidt ikke noget galt med forbindelsen, men newsserveren er MEGET ustabil...

MVH
Peter

Fra : Jan

Dato : 02-05-02 20:59

> Og den er åbenbart også langsomt opdateret - svaret på dit spørgsmål kom 7
>
> Der er for så vidt ikke noget galt med forbindelsen, men newsserveren er
MEGET ustabil...

Jamen der er skam ingen der tvinger jer til at bruge deres server

Jeg bruger news://sunsite.auc.dk til de danske (minus binære). Hvis jeg
venter mere end 10 sekunder på at mit
eget indlæg dukker op, brokker jeg mig :)

(Nej jeg gør ikke, men det er i det lag der.....)

/Jan

Fra : Jakob Møbjerg Nielse~

Dato : 02-05-02 03:33

> får du fedt i tønde.

> Om denne udgave så er den korrekt, er et godt spørgsmål.

Det er også den jeg lærte i folkeskolen.

--
Jakob Møbjerg Nielsen | "Five exclamation marks, the
jakob@dataloger.dk | sure sign of an insane mind."