kinesisk restaurant
Fra : Bolette Nielsen

Dato : 01-05-02 21:13

Godaften

Håber nogen kan gi' et hurtigt bud på en god kinesisk restaurant i
Københavns området, da en god veninde og jeg har besluttet os for at gå ud
og spise kinesisk i morgen aften.
Stedet måtte meget gerne ha' en buffet, men ikke et most.

mange hilsner fra

Bolette

Fra : Annika Pedersen

Dato : 01-05-02 21:37

Bolette Nielsen wrote:
> [...]
> gå ud og spise kinesisk i morgen aften.
> Stedet måtte meget gerne ha' en buffet, men ikke et most.

Sidst jeg spiste kinesisk i kbh, og det var den ene på Trianglen - kan
desværre ikke huske hvad den hedder (eller om der ligger flere der nu??)
men den er placeret på højre side når man kommer fra Østerport.
Har en enkelt gang ud af de 20+ jeg har været der været uheldig med at maden
virkede fed :(

Annika

Fra : kim rasmussen

Dato : 01-05-02 22:19

"Bolette Nielsen" <Bobo@kimj.dk> wrote in message
> [...]
> og spise kinesisk i morgen aften.
> Stedet måtte meget gerne ha' en buffet, men ikke et most.

Helt klart Dong Fang restuarant,på Hvidovrevej lige ved Hvidovre torv,kæpe
buffet og Mongolian barbaque til 99 kr fra torsdag til Søndag,ellers 79 kr.
Kanonmad der ikke er for fed
velbekommen
mvh Kim

Fra : Tina

Dato : 02-05-02 00:33

"Bolette Nielsen" <Bobo@kimj.dk> skrev i news:aapi8g$vb1$1@news.cybercity.dk
> [...]
> og spise kinesisk i morgen aften.
> Stedet måtte meget gerne ha' en buffet, men ikke et most.

Lotus House på Nørrebrogade 1 (lige ved siden af Dronning Louises bro).
Ingen buffet, men en lækker 7 retters menu for 98 kr. Har lige været dernede
og spise i dag

Man får:

Majssuppe med kyllingekød
Lille forårsrulle (nærmest en mellem-størrelse)
Indbagte rejer (3 store rejer pr. person)
Indbagt blæksprutte (tre store stykker - ikke ringe - pr. person)
Oksekød med friske grøntsager
And med friske grøntsager
Is med flødeskum til dessert (3 kugler is og en klat flødeskum)

Ris + sur-sød sauce til det indbagte
Ris til kødet (der er sauce ved kødet)

De har også en 5 retters menu til 88 kr og en 8 retters m. blommevin som
velkomstdrink til 118 kr.

Derudover er der nogle andre menuer med 3-4 retter, samt alm. spisekort.

Jeg kan kun anbefale stedet. Hyggeligt, venlig og hurtig betjening, maden er
ikke for fed, saucen er ikke for sirups-agtig, og priserne er særdeles
rimelige. Eneste minus er den noget traditionelle, kedelige dessert.

God tur, hvor I end tager hen.

Tina

Fra : Jens Fallesen

Dato : 02-05-02 22:05

Tina wrote:

> Lotus House på Nørrebrogade 1 (lige ved siden af Dronning Louises bro).
> Ingen buffet, men en lækker 7 retters menu for 98 kr. Har lige været dernede
> og spise i dag

Enten er smag og behag forskelligt (og det er det jo), eller også var du
mere heldig end jeg. Jeg har været der én gang, og det var nok noget af
det dårligste kinesiske mad, jeg nogen sinde har fået.

Men okay, det er et par år siden. Det KAN jo være blevet bedre.

--
Jens Fallesen <jens@fallesen.dk> O-
Hedegaardsvej 41 st th, 2300 Copenhagen S, Denmark

Fra : Tina

Dato : 03-05-02 16:34

"Jens Fallesen" <jens@fallesen.dk> skrev i news:3CD1A9F2.8050005@fallesen.dk

> [...]
> det dårligste kinesiske mad, jeg nogen sinde har fået.
>
> Men okay, det er et par år siden. Det KAN jo være blevet bedre.

Sjovt, som vi mennesker har tendens til at mene, at alle andre skal synes
det samme som os, hvis vi har haft en enkeltstående negativ oplevelse med
mad.

Smag er heldigvis forskellig. Hvad der er verdens bedste frikadeller for én,
er de selvsamme deller noget af det værste, en anden har smagt.

Tina

Fra : Jens Fallesen

Dato : 03-05-02 20:31

Tina wrote:

> Sjovt, som vi mennesker har tendens til at mene, at alle andre skal synes
> det samme som os, hvis vi har haft en enkeltstående negativ oplevelse med
> mad.

Det har du langt hen ad vejen ret i.

Men med restauranter er en dårlig dag efter min mening utilgiveligt.
Måske har resturanten kun været dårlig den ene dag, jeg var der, men det
har trods alt betydet, at jeg aldrig kunne drømme om at sætte mine ben
der igen, og det samme gælder alle dem, som jeg taler om kinesiske
restauranter med.

> Smag er heldigvis forskellig. Hvad der er verdens bedste frikadeller for én,
> er de selvsamme deller noget af det værste, en anden har smagt.

Det er rigtigt - men i mit tilfælde var der ikke bare tale om noget, som
jeg syntes dårligt om - der var simpelt hen også brugt for dårlige
råvarer, og der var sjusket med tingene. Det er der vist ingen, der kan
opfatte som godt.

Fra : Morten Bagger

Dato : 02-05-02 06:57

Københavns bedste, ægte kinesiske restaurant hedder Fu Hao og ligger på
Colbjørnsensgade på Vesterbro. Deres Dim Sums er rigtig, rigtig gode! Læs
evt. en anmeldelse her: http://www.aok.dk/E/V/CPHDK/0004/39/92/
/Morten

Fra : Lars Ehlers

Dato : 02-05-02 19:11

On Thu, 2 May 2002 07:57:17 +0200, "Morten Bagger"
<morten.bagger@excite.com> wrote:

>Københavns bedste, ægte kinesiske restaurant hedder Fu Hao og ligger på
>Colbjørnsensgade på Vesterbro. Deres Dim Sums er rigtig, rigtig gode! Læs
>evt. en anmeldelse her: http://www.aok.dk/E/V/CPHDK/0004/39/92/

God Dim Sum er pragtfuld brunch!! Hvis du ikke har prøvet det, så kan
jeg anbefale det på det kraftigste!!

Jeg bor i San Francisco, hvor kinesisk mad er meget fremherskende. Ud
over det kantonesiske køkken (som er det normale i Danmark), har vi
også Hunan (stærkt!) og Szechuan (også stærkt!) restauranter samt et
væld af andre asiatiske restauranter.

Dim Sum er meget populært i San Francisco, visse steder har nærmest
kult status, der er lange køer udenfor hver eneste weekend. Ton Kiang
lever noget af det bedste Dim Sum, min personlige favorit!
http://www.sfstation.com/restaurants/tongkiang/index.htm

Okay, nu kom vi vist lidt for langt væk fra København, men det kan
være svært at skjule sin glæde over god mad

Lars

Fra : Jeannett

Dato : 02-05-02 11:34

On Wed, 1 May 2002 22:12:58 +0200, "Bolette Nielsen" <Bobo@kimj.dk>
wrote:
Hejsa Bolette
Der ligger en rigtig god kinesisk restaurant på hvidovre vej, jeg tror
nok den hedder dong fang, der har de buffet.
Kh Jeannet

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 02-05-02 20:56

Hej Alle sammen

Tak for alle jeres svar, det er nu rart der er et sted man kan spørge sig
frem.

Valget faldt på Dong Fang på hvidovervej, og hvor har et par af jer ret i at
maden er god, det er nok noget af det bedste jeg har fået, mums.

Ja, jeg kan i hvert fald også anbefale denne restaurant til andre der er
vilde med kinesisk.

Mange hilsner og takker fra

Bolette

Fra : Jens Fallesen

Dato : 02-05-02 22:04

Bolette Nielsen wrote:

> Håber nogen kan gi' et hurtigt bud på en god kinesisk restaurant i
> Københavns området, da en god veninde og jeg har besluttet os for at gå ud
> og spise kinesisk i morgen aften.

Lad mig anbefale Sichuan House på Blegdamsvej.

Den lever stadig op til min første oplevelse af den i 1999
(http://madguiden.avic.dk/showres.pl?restaurant=sichuanhouse).

> Stedet måtte meget gerne ha' en buffet, men ikke et most.

De har ingen buffet, men de har både a la carte og forskellige menutilbud.