når nu david B er pervers:)/webcam
Fra : Michael Holm

Dato : 01-05-02 17:54

Når nu (jævnfør anden tråd) at David B kigger gennem Quartz listevinduer
har jeg et andet p-spørgsmål:

Har nu fået Remote Desktop op at kører så jeg kan holde øje med hvad min
viv laver, når jeg er på arbejde, men jeg ville jo også gerne kunne se
hende !

Har et Canon MV430i (nej Morten det er ikke arbejdets :) med
firewire.... kan jeg bruge det som webcam ? helst med noget freeware i
OS X, selvfølgelig....

kunne efter hurtig kig på versiontracker ikke lige se noget, det er vist
mest software til USB kamera'er.....
--
Michael Holm
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Morten Reippuert

Dato : 01-05-02 19:13

In article <1fbipk9.62l1p21noen67N%kiaikidoREMOVE@mac.com>,
kiaikidoREMOVE@mac.com (Michael Holm) wrote:

> Har et Canon MV430i (nej Morten det er ikke arbejdets :) med
> firewire.... kan jeg bruge det som webcam ? helst med noget freeware i
> OS X, selvfølgelig....

Hvem katte n har du så hugget det fra?

> kunne efter hurtig kig på versiontracker ikke lige se noget, det er vist
> mest software til USB kamera'er.....

Søg på firewire, jeg ved at der i al fald er ét program (kom før USB
programmerne til Mac OS X) - men om det kun er beregnet til dedikerede
webcams ved jeg ikke.

Fra : Michael Holm

Dato : 01-05-02 21:36

Morten Reippuert <spam@reippuert.dk> wrote:

> Hvem katte n har du så hugget det fra?

Aikido dojo'en skulle jo havde noget at optage julefrokosten med :)

> Søg på firewire, jeg ved at der i al fald er ét program (kom før USB
> programmerne til Mac OS X) - men om det kun er beregnet til dedikerede
> webcams ved jeg ikke.

jeg fandt en driver der skulle kunne få firewire kamaraer til at tale
med mac'en, man skal havde kamerater tilsluttet, når man installer og
det kunne ikke kende mit :(
(IOXperts FW WebCam Driver 1.0)
Desuden skulle man også havde en webcam app. ved siden...

har prøvet lidt forskelligt...
MWebCam.0.6.5 nix...
Oculus 3.1X som skulle virke med firewire kameraer, men jeg kan ikke
finde ud af programmet
Jo jeg kan få det til at vise billeder af mit skrivebord på nettet, men
det kan jeg jo se med remote desktop... det er viv'en jeg skal se :)
der er en setup dialog boks hvor jeg tror man kan "tale" med kameraet,
men knappen man skal trykke på, reagere ikke :(

--
Michael Holm
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Henrik Münster

Dato : 01-05-02 20:53

> [...]

> Har nu fået Remote Desktop op at kører så jeg kan holde øje med hvad
> min viv laver, når jeg er på arbejde, men jeg ville jo også gerne

Se, det er ellers noget, der er perspektiver i. Det kræver jo en del
kameraer rundt om i huset. Og hvordan skjuler man dem, så hun ikke
opdager det?

Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Michael Holm

Dato : 01-05-02 21:25

Henrik Münster <muenster@mac.com> wrote:

> Se, det er ellers noget, der er perspektiver i. Det kræver jo en del
> kameraer rundt om i huset. Og hvordan skjuler man dem, så hun ikke
> opdager det?

Ja ikk' endelig kan man bruge mac'en til noget nyttigt :)
Hvis altså blot jeg kunne finde ud af det :(

--
Michael Holm
http://ki-aikido.homepage.dk