/ Forside / Teknologi / Hardware / Mac / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mac
#NavnPoint
UlrikB 4810
kipros 1675
Klaudi 1010
myg 920
pifo 907
Stouenberg 838
molokyle 830
Bille1948 815
rotw 760
10  EXTERMINA.. 750
Genstart af Mac OS X
Fra : Henrik Münster


Dato : 01-05-02 08:38

Mange praler af, at deres computer med Mac OS X har kørt i årevis uden
genstart. Nu plejer jeg godt nok at slukke min, når jeg ikke skal bruge
den, af hensyn til miljøet og larmen. Men der er nu en tendens til, at
den står tændt det meste af tiden, når jeg er hjemme.
Jeg kan ikke forstå, hvordan folk undgår genstarter. Hver gang jeg
har installeret bare det mindste, bliver jeg bedt om at genstarte. Er
det i virkeligheden nok bare at logge ud og ind igen? Er det bare noget,
programmørerne skriver for en sikkerheds skyld? Så er de sikre på, at
deres software fungerer ordentligt?
Det har altid været mit indtryk, at en computer har godt af at blive
genstartet. Nogle gange gør computere mærkelige ting, og så hjælper en
genstart. Jeg har tit været ude for det med Mac. Min kones Windows ME
f.eks. nægter nogle gange at åbne nye vinduer. Tekstbehandlingen virker
fint og computeren kører i øvrigt. Hvis man så genstarter, er alt i
orden igen.
Jeg synes ikke, Mac OS X er helt immun overfor det fænomen. I går
ville MT-NewsWatcher ikke åbne URL i browseren. Der var ikke nogen
helper defineret i Internet Config!(?) Jeg prøvede alt muligt uden
resultat. I dag efter genstart virker det igen. Jeg har haft en proces
der bare kørte, men den kunne jeg vel have dræbt, hvis jeg kunne
identificere den. Jeg mener også, der har været andre småting. Er det
bare mig der er klodset?

--
Med venlig hilsen
Henrik Münster
Esbjerg

 
 
thomas schreiber (01-05-2002)
Kommentar
Fra : thomas schreiber


Dato : 01-05-02 09:23

Grunden til genstart ved installation af nye programmer, er fordi
programmene ofte skal bruge nogle udvidelser. For at Mac'enj "ved" de
findes, skal den starte op igen, så den kan "loade" dem ved boot.

Syntes nu at det er til at leve med en genstart i ny og næ...

mvh
thomas


"Henrik Münster" <muenster@mac.com> skrev i en meddelelse
news:muenster-C35630.09381001052002@news.tele.dk...
> Mange praler af, at deres computer med Mac OS X har kørt i årevis uden
> genstart. Nu plejer jeg godt nok at slukke min, når jeg ikke skal bruge
> den, af hensyn til miljøet og larmen. Men der er nu en tendens til, at
> den står tændt det meste af tiden, når jeg er hjemme.
> Jeg kan ikke forstå, hvordan folk undgår genstarter. Hver gang jeg
> har installeret bare det mindste, bliver jeg bedt om at genstarte. Er
> det i virkeligheden nok bare at logge ud og ind igen? Er det bare noget,
> programmørerne skriver for en sikkerheds skyld? Så er de sikre på, at
> deres software fungerer ordentligt?
> Det har altid været mit indtryk, at en computer har godt af at blive
> genstartet. Nogle gange gør computere mærkelige ting, og så hjælper en
> genstart. Jeg har tit været ude for det med Mac. Min kones Windows ME
> f.eks. nægter nogle gange at åbne nye vinduer. Tekstbehandlingen virker
> fint og computeren kører i øvrigt. Hvis man så genstarter, er alt i
> orden igen.
> Jeg synes ikke, Mac OS X er helt immun overfor det fænomen. I går
> ville MT-NewsWatcher ikke åbne URL i browseren. Der var ikke nogen
> helper defineret i Internet Config!(?) Jeg prøvede alt muligt uden
> resultat. I dag efter genstart virker det igen. Jeg har haft en proces
> der bare kørte, men den kunne jeg vel have dræbt, hvis jeg kunne
> identificere den. Jeg mener også, der har været andre småting. Er det
> bare mig der er klodset?
>
> --
> Med venlig hilsen
> Henrik Münster
> Esbjerg



Michael Tysk-Anderse~ (01-05-2002)
Kommentar
Fra : Michael Tysk-Anderse~


Dato : 01-05-02 21:50

thomas schreiber <NOSPAMschreiber@c.dk> wrote:

> Grunden til genstart ved installation af nye programmer, er fordi
> programmene ofte skal bruge nogle udvidelser. For at Mac'enj "ved" de
> findes, skal den starte op igen, så den kan "loade" dem ved boot.

Det er uhyre få ting som kræver genstart af Mac OS X. Jeg mener enda at
kext filer (kernal extensions) er dynamiske. Når man alligevel oplever
installere som kræver genstart er det oftest af dovenskab eller
uvidenhed.
--
Michael Tysk-Andersen

Morten Reippuert (01-05-2002)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert


Dato : 01-05-02 22:43

In article <1fbj0cx.b7uwq1nd2cj8N%mta@mac.com>,
mta@mac.com (Michael Tysk-Andersen) wrote:

> Det er uhyre få ting som kræver genstart af Mac OS X. Jeg mener enda at
> kext filer (kernal extensions) er dynamiske. Når man alligevel oplever
> installere som kræver genstart er det oftest af dovenskab eller
> uvidenhed.

Korrekt, men lad os føje "hos programmørene" til sætningen.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... <icq:131382336>

Lejlighed søges i KBH Besides, if you can't get a decent
kernal panic or two in a month, what's the point of living?

Michael Tysk-Anderse~ (01-05-2002)
Kommentar
Fra : Michael Tysk-Anderse~


Dato : 01-05-02 23:46

Morten Reippuert <spam@reippuert.dk> wrote:

> In article <1fbj0cx.b7uwq1nd2cj8N%mta@mac.com>,
> mta@mac.com (Michael Tysk-Andersen) wrote:
>
> > Det er uhyre få ting som kræver genstart af Mac OS X. Jeg mener enda at
> > kext filer (kernal extensions) er dynamiske. Når man alligevel oplever
> > installere som kræver genstart er det oftest af dovenskab eller
> > uvidenhed.
>
> Korrekt, men lad os føje "hos programmørene" til sætningen.

Selvklart.
--
Michael Tysk-Andersen

Morten Reippuert (02-05-2002)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert


Dato : 02-05-02 00:29

In article <1fbj5c2.int409m6k4x5N%mta@mac.com>,
mta@mac.com (Michael Tysk-Andersen) wrote:

> > > Det er uhyre få ting som kræver genstart af Mac OS X. Jeg mener enda at
> > > kext filer (kernal extensions) er dynamiske. Når man alligevel oplever
> > > installere som kræver genstart er det oftest af dovenskab eller
> > > uvidenhed.
> >
> > Korrekt, men lad os føje "hos programmørene" til sætningen.
>
> Selvklart.

Jeg synes dog at installerwise installeringsprogrammerne er endnu værre
- de æder _al_ CPU tid når de leder efter allerede installerede filer.

Apple's Mac OS 9 opdateringer er endnu værre - de genstarter sgu hele
maskinen...

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... <icq:131382336>

Lejlighed søges i KBH Besides, if you can't get a decent
kernal panic or two in a month, what's the point of living?

Michael Tysk-Anderse~ (02-05-2002)
Kommentar
Fra : Michael Tysk-Anderse~


Dato : 02-05-02 00:51

Morten Reippuert <spam@reippuert.dk> wrote:

> Jeg synes dog at installerwise installeringsprogrammerne er endnu værre
> - de æder _al_ CPU tid når de leder efter allerede installerede filer.

Ja nogen gange fornemmer man at de laver en masse unødvendigt arbejde.
Men mon ikke det er for at tage højde for så mange afvigelser som
muligt.

> Apple's Mac OS 9 opdateringer er endnu værre - de genstarter sgu hele
> maskinen...

De er dog lovligt undskyldt (installerne). En genstart fra et classic
program/installer burde kun genstarte classic miljøet.
--
Michael Tysk-Andersen

Morten Reippuert (02-05-2002)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert


Dato : 02-05-02 01:07

In article <1fbj8r7.ktyr9utwr4vN%mta@mac.com>,
mta@mac.com (Michael Tysk-Andersen) wrote:

> Ja nogen gange fornemmer man at de laver en masse unødvendigt arbejde.
> Men mon ikke det er for at tage højde for så mange afvigelser som
> muligt.

Jeg tvivler, programmet burde ikke kunne sætte /alt/ i stå med mindre
det er sat til at køre med højeste prioritet.

> > Apple's Mac OS 9 opdateringer er endnu værre - de genstarter sgu hele
> > maskinen...
>
> De er dog lovligt undskyldt (installerne). En genstart fra et classic
> program/installer burde kun genstarte classic miljøet.

netop - derfor er de ikke lovligt undskyldt

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... <icq:131382336>

Lejlighed søges i KBH Besides, if you can't get a decent
kernal panic or two in a month, what's the point of living?

Michael Tysk-Anderse~ (02-05-2002)
Kommentar
Fra : Michael Tysk-Anderse~


Dato : 02-05-02 08:12

Morten Reippuert <spam@reippuert.dk> wrote:

> > De er dog lovligt undskyldt (installerne). En genstart fra et classic
> > program/installer burde kun genstarte classic miljøet.
>
> netop - derfor er de ikke lovligt undskyldt

Joda, det er impelementeringen af classic der ikke er lovlig undskyldt.
Et program som beder om en genstart kan jo ikke vide om det kører under
mac os 9 eller i classicmiljøet.
--
Michael Tysk-Andersen

Morten Reippuert (02-05-2002)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert


Dato : 02-05-02 09:13

In article <1fbjt8o.1oe3wbi15vycfsN%mta@mac.com>,
mta@mac.com (Michael Tysk-Andersen) wrote:

> Morten Reippuert <spam@reippuert.dk> wrote:
>
> > > De er dog lovligt undskyldt (installerne). En genstart fra et classic
> > > program/installer burde kun genstarte classic miljøet.
> >
> > netop - derfor er de ikke lovligt undskyldt
>
> Joda, det er impelementeringen af classic der ikke er lovlig undskyldt.
> Et program som beder om en genstart kan jo ikke vide om det kører under
> mac os 9 eller i classicmiljøet.

selv samme installationsprogram kan hitte ud af om det kører på en P6200
eller en 1.generations iMac - det kan endda finde ud af om der er tale
om en PB G4 500 eller en 550. Det burde også kunne se om det kører i et
Classic miljø.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... <icq:131382336>

Lejlighed søges i KBH Besides, if you can't get a decent
kernal panic or two in a month, what's the point of living?

Michael Tysk-Anderse~ (02-05-2002)
Kommentar
Fra : Michael Tysk-Anderse~


Dato : 02-05-02 09:42

Morten Reippuert <spam@reippuert.dk> wrote:

> > > > De er dog lovligt undskyldt (installerne). En genstart fra et classic
> > > > program/installer burde kun genstarte classic miljøet.
> > >
> > > netop - derfor er de ikke lovligt undskyldt
> >
> > Joda, det er impelementeringen af classic der ikke er lovlig undskyldt.
> > Et program som beder om en genstart kan jo ikke vide om det kører under
> > mac os 9 eller i classicmiljøet.
>
> selv samme installationsprogram kan hitte ud af om det kører på en P6200
> eller en 1.generations iMac - det kan endda finde ud af om der er tale
> om en PB G4 500 eller en 550. Det burde også kunne se om det kører i et
> Classic miljø.

Selvfølgelig under antagelse at installeren er skrevet efter classic
begrebet kom på banen. Min pointe er stadig at det ikker er installeren
der skal have den logik indbygget, men derimod classicmiljøet selv. Det
svarer til at genstart af windows i Virtual PC kun genstarter
windowsmiljøet og ikke hele mac'en.
--
Michael Tysk-Andersen

Thorbjørn Ravn Ander~ (02-05-2002)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 02-05-02 06:15

Morten Reippuert <spam@reippuert.dk> writes:

> Apple's Mac OS 9 opdateringer er endnu værre - de genstarter sgu hele
> maskinen...

Man er undskyldt hvis man opgraderer kernen. Så vidt jeg ved er det
kun Solaris der kan hitte ud af at lave en kerneopgradering uden at
kræve maskinen bundvendt. Jeg har dog ikke set det.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

David Blangstrup (02-05-2002)
Kommentar
Fra : David Blangstrup


Dato : 02-05-02 13:43

On Thu, 2 May 2002 0:45:56 +0200, Michael Tysk-Andersen wrote
(in message <1fbj5c2.int409m6k4x5N%mta@mac.com>):

> Morten Reippuert <spam@reippuert.dk> wrote:
>
>> In article <1fbj0cx.b7uwq1nd2cj8N%mta@mac.com>,
>> mta@mac.com (Michael Tysk-Andersen) wrote:
>>
>>> Det er uhyre få ting som kræver genstart af Mac OS X. Jeg mener enda at
>>> kext filer (kernal extensions) er dynamiske. Når man alligevel oplever
>>> installere som kræver genstart er det oftest af dovenskab eller
>>> uvidenhed.
>>
>> Korrekt, men lad os føje "hos programmørene" til sætningen.
>
> Selvklart.
>

Vil I ikke godt lade være med at skrive et-ords svar? Mit nerve(inter)net kan
ikke klare det. Hvad ender det ikke med? Lange tråde med kun et bogstav????


--
David Blangstrup,
Allerød, Denmark.
http://david.blangstrup.dk


Michael Tysk-Anderse~ (02-05-2002)
Kommentar
Fra : Michael Tysk-Anderse~


Dato : 02-05-02 15:45

David Blangstrup <firstname@lastname.dk> wrote:

> > Selvklart.
> >
>
> Vil I ikke godt lade være med at skrive et-ords svar? Mit nerve(inter)net kan
> ikke klare det. Hvad ender det ikke med? Lange tråde med kun et bogstav????
>

Uha uha, kke friste.
--
Michael Tysk-Andersen

David Blangstrup (01-05-2002)
Kommentar
Fra : David Blangstrup


Dato : 01-05-02 13:08

On Wed, 1 May 2002 9:38:10 +0200, Henrik Münster wrote
(in message <muenster-C35630.09381001052002@news.tele.dk>):

> Mange praler af, at deres computer med Mac OS X har kørt i årevis uden
> genstart. Nu plejer jeg godt nok at slukke min, når jeg ikke skal bruge
> den, af hensyn til miljøet og larmen. Men der er nu en tendens til, at
> den står tændt det meste af tiden, når jeg er hjemme.
> Jeg kan ikke forstå, hvordan folk undgår genstarter. Hver gang jeg
> har installeret bare det mindste, bliver jeg bedt om at genstarte. Er
> det i virkeligheden nok bare at logge ud og ind igen? Er det bare noget,
> programmørerne skriver for en sikkerheds skyld? Så er de sikre på, at
> deres software fungerer ordentligt?
> Det har altid været mit indtryk, at en computer har godt af at blive
> genstartet. Nogle gange gør computere mærkelige ting, og så hjælper en
> genstart. Jeg har tit været ude for det med Mac. Min kones Windows ME
> f.eks. nægter nogle gange at åbne nye vinduer.

Windows ME har et dååårligt ry.

>Tekstbehandlingen virker
> fint og computeren kører i øvrigt. Hvis man så genstarter, er alt i
> orden igen.
> Jeg synes ikke, Mac OS X er helt immun overfor det fænomen. I går
> ville MT-NewsWatcher ikke åbne URL i browseren. Der var ikke nogen
> helper defineret i Internet Config!(?) Jeg prøvede alt muligt uden
> resultat. I dag efter genstart virker det igen. Jeg har haft en proces
> der bare kørte, men den kunne jeg vel have dræbt, hvis jeg kunne
> identificere den. Jeg mener også, der har været andre småting. Er det
> bare mig der er klodset?

Ja. Men læg mærke til, hvor meget du har fået at tale om

- David


--
David Blangstrup,
Allerød, Denmark.
http://david.blangstrup.dk


Henrik Münster (01-05-2002)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 01-05-02 14:50

In article <01HW.B8F5A7240009D25201B0A638@news.cybercity.dk>,
David Blangstrup <firstname@lastname.dk> wrote:

> On Wed, 1 May 2002 9:38:10 +0200, Henrik Münster wrote
> (in message <muenster-C35630.09381001052002@news.tele.dk>):
>
> Windows ME har et dååårligt ry.

Det har jeg hørt. Men det var installeret på computeren, da min kone fik
den. Og jeg skal ikke have noget af at rode mig ind i at forsøge at
installere noget andet på den. Min kone vil skilles, bare vi får en
ridse i en af vores nymalede vægge. Hvis jeg ødelægger den computer, hun
bruger til at skrive artikler og projekt på, så er hun flyttet. Det er
jeg sikker på. Og så sidder jeg tilbage med alt bøvlet.

> > Jeg synes ikke, Mac OS X er helt immun overfor det fænomen. I går
> > ville MT-NewsWatcher ikke åbne URL i browseren. Der var ikke nogen
> > helper defineret i Internet Config!(?) Jeg prøvede alt muligt uden
> > resultat. I dag efter genstart virker det igen. Jeg har haft en proces
> > der bare kørte, men den kunne jeg vel have dræbt, hvis jeg kunne
> > identificere den. Jeg mener også, der har været andre småting. Er det
> > bare mig der er klodset?
>
> Ja. Men læg mærke til, hvor meget du har fået at tale om

Det er selvfølgelig en fordel. Det er rart med en undskyldning for at
kunne ytre sig. Du synes altså, at jeg skal prøve Hogwasher. Men er den
ikke en gris? Det siger de andre da.

--
Med venlig hilsen
Henrik Münster
Esbjerg

Morten Reippuert (01-05-2002)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert


Dato : 01-05-02 15:33

In article <muenster-62F37A.15494301052002@news.tele.dk>,
Henrik Münster <muenster@mac.com> wrote:

> Det har jeg hørt. Men det var installeret på computeren, da min kone fik
> den. Og jeg skal ikke have noget af at rode mig ind i at forsøge at
> installere noget andet på den. Min kone vil skilles, bare vi får en
> ridse i en af vores nymalede vægge. Hvis jeg ødelægger den computer, hun
> bruger til at skrive artikler og projekt på, så er hun flyttet. Det er
> jeg sikker på. Og så sidder jeg tilbage med alt bøvlet.

Glem ikke kreditforeningslånet

Du synes altså, at jeg skal prøve Hogwasher. Men er den
> ikke en gris? Det siger de andre da.

osse i den grad...

Internet Config i Mac OS X er til tide mystisk. Den overskriver med
jævne mellemrum den definerede http hjlæperne hvis ikke IE er valgt -
jeg har dog ikke oplevet at hjælperne for henholdsvis news og email er
blevet overskrevet

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... <icq:131382336>

Lejlighed søges i KBH Besides, if you can't get a decent
kernal panic or two in a month, what's the point of living?

Henrik Münster (01-05-2002)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 01-05-02 20:22

In article <iauoaa.0g1.ln@g4.reippuert.dk>,
Morten Reippuert <spam@reippuert.dk> wrote:
>
> Glem ikke kreditforeningslånet

Det er ikke noget problem. Sidst blev hun så gal, at hun tilbød at
betale sin halvdel. Bare hun måtte flytte og slippe for os og huset.

> Internet Config i Mac OS X er til tide mystisk. Den overskriver med
> jævne mellemrum den definerede http hjlæperne hvis ikke IE er valgt -
> jeg har dog ikke oplevet at hjælperne for henholdsvis news og email er
> blevet overskrevet

<hviske, så de andre ikke hører det>Er der Internet Config i Mac OS X?
</hviske>

--
Med venlig hilsen
Henrik Münster
Esbjerg

Morten Reippuert (01-05-2002)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert


Dato : 01-05-02 22:35

In article <muenster-E1B148.21220601052002@news.tele.dk>,
Henrik Münster <muenster@mac.com> wrote:

> > Glem ikke kreditforeningslånet
>
> Det er ikke noget problem. Sidst blev hun så gal, at hun tilbød at
> betale sin halvdel.

Kun halvdelen?

> Bare hun måtte flytte og slippe for os og huset.

Lykken trives sandelig i det lille hjem. Jeg håber ikke du længes
tilbage til den usle tjenestebolig

> > Internet Config i Mac OS X er til tide mystisk. Den overskriver med
> > jævne mellemrum den definerede http hjlæperne hvis ikke IE er valgt -
> > jeg har dog ikke oplevet at hjælperne for henholdsvis news og email er
> > blevet overskrevet
>
> <hviske, så de andre ikke hører det>Er der Internet Config i Mac OS X?
> </hviske>

jada

System Preferences: View -> Internet

Desværre er alle indstillings mulighederne ikke implementeret i Apples
kontrolpanel, men de kan tilgås fra Internet Explorer.

kig på ~/Library/Preferences/com.apple.internetconfig.plist

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... <icq:131382336>

Lejlighed søges i KBH Besides, if you can't get a decent
kernal panic or two in a month, what's the point of living?

Henrik Münster (02-05-2002)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 02-05-02 20:49

In article <92npaa.0g1.ln@g4.reippuert.dk>,
Morten Reippuert <spam@reippuert.dk> wrote:

> Kun halvdelen?

Ret skal være ret. Halvdelen til os hver.

> Lykken trives sandelig i det lille hjem. Jeg håber ikke du længes
> tilbage til den usle tjenestebolig

Nyd det, mens du er ungkarl

> System Preferences: View -> Internet
>
> Desværre er alle indstillings mulighederne ikke implementeret i Apples
> kontrolpanel, men de kan tilgås fra Internet Explorer.
>
> kig på ~/Library/Preferences/com.apple.internetconfig.plist

Jeg kan godt finde filen. Jeg ved bare ikke, hvordan jeg kigger på den.
I TextEdit ser den noget mærkelig ud. Jeg har stadig bøvl med, at
NewsWathcer ikke kan finde ud af at åbne Internet Explorer. Og det er
sjovt nok kun, når NewsWatcher har været åbnet et stykke tid.

--
Med venlig hilsen
Henrik Münster
Esbjerg

Morten Reippuert (02-05-2002)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert


Dato : 02-05-02 21:02

In article <muenster-C6D908.21491102052002@news.tele.dk>,
Henrik Münster <muenster@mac.com> wrote:

> > Lykken trives sandelig i det lille hjem. Jeg håber ikke du længes
> > tilbage til den usle tjenestebolig
>
> Nyd det, mens du er ungkarl

Jeg må hellere efterleve en lægefaglig opfordring

> > kig på ~/Library/Preferences/com.apple.internetconfig.plist
>
> Jeg kan godt finde filen. Jeg ved bare ikke, hvordan jeg kigger på den.
> I TextEdit ser den noget mærkelig ud.

I Textedit skulle du se en .xml fil (når du har hittet ud af syntaxen er
det ikke så slemt). Hvis du installerer developertools pakken, er der et
program ved navn PropertyListEditor, der præsenterer filen uden diverse
tags.

> Jeg har stadig bøvl med, at NewsWathcer ikke kan finde ud af at åbne
> Internet Explorer. Og det er sjovt nok kun, når NewsWatcher har været
> åbnet et stykke tid.

Jeg har opgivet Special -> Open URL i MT-newswatcher, da den insisterer
på at åbne Netscape, på trods af at Netscape ikke er defineret som
helper.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... <icq:131382336>

Lejlighed søges i KBH Besides, if you can't get a decent
kernal panic or two in a month, what's the point of living?

Michael Tysk-Anderse~ (02-05-2002)
Kommentar
Fra : Michael Tysk-Anderse~


Dato : 02-05-02 21:31

Morten Reippuert <spam@reippuert.dk> wrote:

> > > kig på ~/Library/Preferences/com.apple.internetconfig.plist
> >
> > Jeg kan godt finde filen. Jeg ved bare ikke, hvordan jeg kigger på den.
> > I TextEdit ser den noget mærkelig ud.
>
> I Textedit skulle du se en .xml fil (når du har hittet ud af syntaxen er
> det ikke så slemt). Hvis du installerer developertools pakken, er der et
> program ved navn PropertyListEditor, der præsenterer filen uden diverse
> tags.

Det nytter ikke at rode med internetconfig.plist, selvom syntaxen er til
at forstå, da opslagene er serialiserede datatyper (el. objecter). Der
da et par <STRING></STRING> man kan rode med hvis man vil.
--
Michael Tysk-Andersen

Morten Reippuert (02-05-2002)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert


Dato : 02-05-02 21:49

In article <1fbku7i.8wh3h81wbbd7wN%mta@mac.com>,
mta@mac.com (Michael Tysk-Andersen) wrote:

> Det nytter ikke at rode med internetconfig.plist, selvom syntaxen er til
> at forstå, da opslagene er serialiserede datatyper (el. objecter). Der
> da et par <STRING></STRING> man kan rode med hvis man vil.

Det er sørme rigtigt - jeg har aldrig haft den åbnet, men gik ud fra at
den var lige så rar som de fleste .plist dokumenter. Ved du hvorfor
Apple har valgt denne løsning?

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... <icq:131382336>

Lejlighed søges i KBH Besides, if you can't get a decent
kernal panic or two in a month, what's the point of living?

Michael Tysk-Anderse~ (02-05-2002)
Kommentar
Fra : Michael Tysk-Anderse~


Dato : 02-05-02 23:07

Morten Reippuert <spam@reippuert.dk> wrote:

> Det er sørme rigtigt - jeg har aldrig haft den åbnet, men gik ud fra at
> den var lige så rar som de fleste .plist dokumenter. Ved du hvorfor
> Apple har valgt denne løsning?

InternetConfig er udover "Internet" og "Internet Config"
kontrolpanelerne også et programerings api med en tilhørende database.
Databasen var under Mac OS 9 baseret på resourcer og kunne redigeres med
ResEdit.

IC apiet er blevet carboniseret og Apple har valgt at bruge
indstillingssystemet som Mac OS X er født med: "User Defaults". Det er
xml baseret og består af et hierakisk system. Hvert element består af en
nøgle og tilhørende data. Dataene bliver bare skovlet gennem IC, gemt og
er som i den gamle version ofte af binær art og derfor vanskelige at
gennemskue.
--
Michael Tysk-Andersen

David Blangstrup (01-05-2002)
Kommentar
Fra : David Blangstrup


Dato : 01-05-02 16:23

On Wed, 1 May 2002 15:49:43 +0200, Henrik Münster wrote
(in message <muenster-62F37A.15494301052002@news.tele.dk>):

> In article <01HW.B8F5A7240009D25201B0A638@news.cybercity.dk>,
> David Blangstrup <firstname@lastname.dk> wrote:

>> On Wed, 1 May 2002 9:38:10 +0200, Henrik Münster wrote
>> (in message <muenster-C35630.09381001052002@news.tele.dk>):

>> Windows ME har et dååårligt ry.
>
> Det har jeg hørt. Men det var installeret på computeren, da min kone fik
> den. Og jeg skal ikke have noget af at rode mig ind i at forsøge at
> installere noget andet på den. Min kone vil skilles, bare vi får en
> ridse i en af vores nymalede vægge. Hvis jeg ødelægger den computer, hun
> bruger til at skrive artikler og projekt på, så er hun flyttet. Det er
> jeg sikker på. Og så sidder jeg tilbage med alt bøvlet.

>>> Jeg synes ikke, Mac OS X er helt immun overfor det fænomen. I går
>>> ville MT-NewsWatcher ikke åbne URL i browseren. Der var ikke nogen
>>> helper defineret i Internet Config!(?) Jeg prøvede alt muligt uden
>>> resultat. I dag efter genstart virker det igen. Jeg har haft en proces
>>> der bare kørte, men den kunne jeg vel have dræbt, hvis jeg kunne
>>> identificere den. Jeg mener også, der har været andre småting. Er det
>>> bare mig der er klodset?

>> Ja. Men læg mærke til, hvor meget du har fået at tale om

> Det er selvfølgelig en fordel. Det er rart med en undskyldning for at
> kunne ytre sig. Du synes altså, at jeg skal prøve Hogwasher. Men er den
> ikke en gris? Det siger de andre da.

Da du lyttede til de andre, blev du i 9, ikke? Hogwasher er desværre
endnu kun i en beta for de udvalgte svinevaskere, men den må snart dukke op
på Versiontracker.



--
David Blangstrup,
Allerød, Denmark.
http://david.blangstrup.dk


Morten Reippuert (01-05-2002)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert


Dato : 01-05-02 16:44

In article <01HW.B8F5D4DC0014891D01D34638@news.cybercity.dk>,
David Blangstrup <firstname@lastname.dk> wrote:

> Da du lyttede til de andre, blev du i 9, ikke? Hogwasher er desværre
> endnu kun i en beta for de udvalgte svinevaskere, men den må snart dukke op
> på Versiontracker.

men hvorfor smidde 50$ efter svinet når man har leafnode og
MT-newswatcher, indtil Stefan Haller bliver færdig?

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... <icq:131382336>

Lejlighed søges i KBH Besides, if you can't get a decent
kernal panic or two in a month, what's the point of living?

Henrik Münster (01-05-2002)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 01-05-02 20:16

In article <og2paa.0g1.ln@g4.reippuert.dk>,
Morten Reippuert <spam@reippuert.dk> wrote:

> men hvorfor smidde 50$ efter svinet når man har leafnode og
> MT-newswatcher, indtil Stefan Haller bliver færdig?

Jeg nægter at spørge om, hvad leafnode er. Med hensyn til prisen, så
varer ærgrelsen over lav kvalitet længere end glæden over lav pris. Der
var en fin hi-fi-forretning i Odense, der havde det som slogan engang.

--
Med venlig hilsen
Henrik Münster
Esbjerg

Thorbjørn Ravn Ander~ (01-05-2002)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 01-05-02 22:24

Henrik Münster <muenster@mac.com> writes:

> Jeg nægter at spørge om, hvad leafnode er.

Noget der kan vække "news://localhost" til live.
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Morten Reippuert (01-05-2002)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert


Dato : 01-05-02 22:28

In article <muenster-577144.21154801052002@news.tele.dk>,
Henrik Münster <muenster@mac.com> wrote:

> > men hvorfor smidde 50$ efter svinet når man har leafnode og
> > MT-newswatcher, indtil Stefan Haller bliver færdig?
>
> Jeg nægter at spørge om, hvad leafnode er.

Jeg svarer aligevel på det spørgsmål du ikke stiller: En lokal
newsserver (proxy eller hvad du vil kalde det), ganske pratisk - især
hvis man sætter den til at tappe flere servere, eller ikke altid er
online.

> Med hensyn til prisen, så varer ærgrelsen over lav kvalitet længere
> end glæden over lav pris.

Helt sikkert, men hvad nu hvis nu lav pris og høj kvalitet kombineres?

> Der var en fin hi-fi-forretning i Odense, der havde det som slogan
> engang.

hvilken? Det lyder som en af dem der er lukket.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... <icq:131382336>

Lejlighed søges i KBH Besides, if you can't get a decent
kernal panic or two in a month, what's the point of living?

Martin Edlich (01-05-2002)
Kommentar
Fra : Martin Edlich


Dato : 01-05-02 22:34

In article <okmpaa.0g1.ln@g4.reippuert.dk>,
Morten Reippuert <spam@reippuert.dk> wrote:

> Helt sikkert, men hvad nu hvis nu lav pris og høj kvalitet kombineres?

Er det mig du snakker om?

--
MVH Martin Edlich, Magister Mundi sum! http://www.edlich.dk
Henvendelser til min e-mail adresse vil blive betragtet som et ønske
om at betale for support, hvilket takseres med 800 kr/time.
(medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).

Morten Reippuert (02-05-2002)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert


Dato : 02-05-02 00:22

In article <newsspam4-FD005B.23333401052002@dtext.news.tele.dk>,
Martin Edlich <newsspam4@mail.edlich.dk> wrote:

> > Helt sikkert, men hvad nu hvis nu lav pris og høj kvalitet kombineres?
>
> Er det mig du snakker om?

lavstammet og høj vægt?, nej

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... <icq:131382336>

Lejlighed søges i KBH Besides, if you can't get a decent
kernal panic or two in a month, what's the point of living?

Thorbjørn Ravn Ander~ (01-05-2002)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 01-05-02 22:39

Morten Reippuert <spam@reippuert.dk> writes:

> > Der var en fin hi-fi-forretning i Odense, der havde det som slogan
> > engang.
>
> hvilken? Det lyder som en af dem der er lukket.

Formentlig KT-radio. Nogen af de få der har kunnet profilere sig i
studerendes bevidsthed ved siden af Dansk Hi-Fi klubs hjernevaskerier.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Morten Reippuert (02-05-2002)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert


Dato : 02-05-02 00:26

In article <kk1ycveefi.fsf@mimer.null.dk>,
ravn@mac.com (Thorbjørn Ravn Andersen) wrote:

> Formentlig KT-radio. Nogen af de få der har kunnet profilere sig i
> studerendes bevidsthed ved siden af Dansk Hi-Fi klubs hjernevaskerier.

Mon ikke der menes audio consult eller en af de andre langhårede
butikker fra 70'erne og 80'erne? Mig bekendt overlede kun kjøvenhawner
butikken.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... <icq:131382336>

Lejlighed søges i KBH Besides, if you can't get a decent
kernal panic or two in a month, what's the point of living?

David Blangstrup (02-05-2002)
Kommentar
Fra : David Blangstrup


Dato : 02-05-02 13:45

On Wed, 1 May 2002 23:27:48 +0200, Morten Reippuert wrote
(in message <okmpaa.0g1.ln@g4.reippuert.dk>):

> Med hensyn til prisen, så varer ærgrelsen over lav kvalitet længere
>> end glæden over lav pris.
>
> Helt sikkert, men hvad nu hvis nu lav pris og høj kvalitet kombineres?

Suppe-Morten

--
David Blangstrup,
Allerød, Denmark.
http://david.blangstrup.dk


Morten Reippuert (02-05-2002)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert


Dato : 02-05-02 14:21

In article <01HW.B8F701870004307601AFF638@news.cybercity.dk>,
David Blangstrup <firstname@lastname.dk> wrote:

> On Wed, 1 May 2002 23:27:48 +0200, Morten Reippuert wrote
> (in message <okmpaa.0g1.ln@g4.reippuert.dk>):
>
> > Med hensyn til prisen, så varer ærgrelsen over lav kvalitet længere
> >> end glæden over lav pris.
> >
> > Helt sikkert, men hvad nu hvis nu lav pris og høj kvalitet kombineres?
>
> Suppe-Morten

Hør hov, lad være med at råbe Jespers øgenavn efter mig

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... <icq:131382336>

Lejlighed søges i KBH Besides, if you can't get a decent
kernal panic or two in a month, what's the point of living?

David Blangstrup (02-05-2002)
Kommentar
Fra : David Blangstrup


Dato : 02-05-02 14:36

On 2.5.2002 15:21, in article qgeraa.b43.ln@g4.reippuert.dk, "Morten
Reippuert" <spam@reippuert.dk> wrote:

> In article <01HW.B8F701870004307601AFF638@news.cybercity.dk>,
> David Blangstrup <firstname@lastname.dk> wrote:
>
>> On Wed, 1 May 2002 23:27:48 +0200, Morten Reippuert wrote
>> (in message <okmpaa.0g1.ln@g4.reippuert.dk>):
>>
>>> Med hensyn til prisen, så varer ærgrelsen over lav kvalitet længere
>>>> end glæden over lav pris.
>>>
>>> Helt sikkert, men hvad nu hvis nu lav pris og høj kvalitet kombineres?
>>
>> Suppe-Morten
>
> Hør hov, lad være med at råbe Jespers øgenavn efter mig

Minestrone-Morten?

--
David Blangstrup,
Allerød, Danmark
http://david.blangstrup.dk


Henrik Münster (02-05-2002)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 02-05-02 20:56

In article <okmpaa.0g1.ln@g4.reippuert.dk>,
Morten Reippuert <spam@reippuert.dk> wrote:

> In article <muenster-577144.21154801052002@news.tele.dk>,
> Henrik Münster <muenster@mac.com> wrote:
>
> > Jeg nægter at spørge om, hvad leafnode er.
>
> Jeg svarer aligevel på det spørgsmål du ikke stiller: En lokal
> newsserver (proxy eller hvad du vil kalde det), ganske pratisk - især
> hvis man sætter den til at tappe flere servere, eller ikke altid er
> online.

Lyder praktisk, men lidt langhåret. Jeg venter lidt med den slags
avancerede ting. Måske skulle jeg skrive til Stefan Haller og rykke for
MacSOUP til OS X.

> > Med hensyn til prisen, så varer ærgrelsen over lav kvalitet længere
> > end glæden over lav pris.
>
> Helt sikkert, men hvad nu hvis nu lav pris og høj kvalitet kombineres?

Det findes bare ikke altid. Min mening var, at jeg ville have et godt
program til news. Så er det ikke afgørende, om jeg skal betale et mindre
shareware-gebyr.

> > Der var en fin hi-fi-forretning i Odense, der havde det som slogan
> > engang.
>
> hvilken? Det lyder som en af dem der er lukket.

Det er vist rigtigt. Den lå i Overgade 150 m fra Fisketorvet. De solgte
Snell højttalere fra dengang, de kom i nummererede sæt. Jeg husker ikke
navnet, men den var ret eksklusiv.

--
Med venlig hilsen
Henrik Münster
Esbjerg

Morten Reippuert (02-05-2002)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert


Dato : 02-05-02 21:05

In article <muenster-7E8567.21554902052002@news.tele.dk>,
Henrik Münster <muenster@mac.com> wrote:

> Det er vist rigtigt. Den lå i Overgade 150 m fra Fisketorvet. De solgte
> Snell højttalere fra dengang, de kom i nummererede sæt. Jeg husker ikke
> navnet, men den var ret eksklusiv.

Det må være Audio Consult - butikken på HC Ørstedsvej eksisterer stadig.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... <icq:131382336>

Lejlighed søges i KBH Besides, if you can't get a decent
kernal panic or two in a month, what's the point of living?

Henrik Münster (02-05-2002)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 02-05-02 22:57

In article <i56saa.gp.ln@g4.reippuert.dk>,
Morten Reippuert <spam@reippuert.dk> wrote:

> In article <muenster-7E8567.21554902052002@news.tele.dk>,
> Henrik Münster <muenster@mac.com> wrote:
>
> > Det er vist rigtigt. Den lå i Overgade 150 m fra Fisketorvet. De
> > solgte Snell højttalere fra dengang, de kom i nummererede sæt. Jeg
> > husker ikke navnet, men den var ret eksklusiv.
>
> Det må være Audio Consult - butikken på HC Ørstedsvej eksisterer
> stadig.

Det er vist rigtigt. Jeg har lige e-mailet en af mine gamle venner fra
studietiden, og han mener også, den hed Audio Consult. Vi gik lidt op i
hi-fi dengang, men de senere år har jeg simpelthen ikke haft tid. Det
kan godt trække lidt i mig når jeg går forbi en hi-fi-butik, men man kan
jo ikke have 50 hobbyer. Vi har et lille NAD-anlæg og nogle ældre System
Audio højttalere. Det virker fint. Pladespilleren er vist en skotsk en,
der hed The Oak eller sådan noget. Pladetallerken i træ trukket af en
rød elastik. Motoren larmer desværre en del. Armen er en Rega fra Hi-fi
Klubben, og pick-uppen er en Ortofon. Gad vide, om det eksisterer endnu?
Det må være surt at leve af at lave pick-upper, og så er der en eller
anden idiot der opfinder cd'en.

--
Med venlig hilsen
Henrik Münster
Esbjerg

Michael Tysk-Anderse~ (02-05-2002)
Kommentar
Fra : Michael Tysk-Anderse~


Dato : 02-05-02 23:19

Henrik Münster <muenster@mac.com> wrote:

> og pick-uppen er en Ortofon. Gad vide, om det eksisterer endnu?
> Det må være surt at leve af at lave pick-upper, og så er der en eller
> anden idiot der opfinder cd'en.

Ortofon har det ganske fint og har vist en ganske indbringende
forretning med deres niche produkt.
--
Michael Tysk-Andersen

Thorbjørn Ravn Ander~ (03-05-2002)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 03-05-02 08:26

mta@mac.com (Michael Tysk-Andersen) writes:

> Ortofon har det ganske fint og har vist en ganske indbringende
> forretning med deres niche produkt.

Er de ikke begyndt at lave høreapparater? Man skal jo beholde
kernekunderne.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Morten Reippuert (03-05-2002)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert


Dato : 03-05-02 12:18

In article <kk66254rqi.fsf@mimer.null.dk>,
ravn@mac.com (Thorbjørn Ravn Andersen) wrote:

> > Ortofon har det ganske fint og har vist en ganske indbringende
> > forretning med deres niche produkt.
>
> Er de ikke begyndt at lave høreapparater? Man skal jo beholde
> kernekunderne.

nej, men der er to høreapperat firmaer der har navne som minder om
Ortofon.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... <icq:131382336>

Lejlighed søges i KBH Besides, if you can't get a decent
kernal panic or two in a month, what's the point of living?

Thorbjørn Ravn Ander~ (03-05-2002)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 03-05-02 15:48

Morten Reippuert <spam@reippuert.dk> writes:

> > > Ortofon har det ganske fint og har vist en ganske indbringende
> > > forretning med deres niche produkt.
> >
> > Er de ikke begyndt at lave høreapparater? Man skal jo beholde
> > kernekunderne.
>
> nej, men der er to høreapperat firmaer der har navne som minder om
> Ortofon.

Så må jeg have hørt forkert. Beklager.

Var iøvrigt forbi Fredgården overfor det grønne hjørne (Århuskender
vil vide hvor det er) og ville se hvad de havde af software til
maccen. 20 cm hylde, det var det.

Men flere reoler med PC-Spil...

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Morten Reippuert (03-05-2002)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert


Dato : 03-05-02 16:00

In article <kkvga5xp7h.fsf@mimer.null.dk>,
ravn@mac.com (Thorbjørn Ravn Andersen) wrote:

> Men flere reoler med PC-Spil...

en del af dem kan sikkert også bruges på mac - enten som hybride
udgivelser, eller ved at hente en eksekverbar mac fil på nettet.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... <icq:131382336>

Lejlighed søges i KBH Besides, if you can't get a decent
kernal panic or two in a month, what's the point of living?

Thorbjørn Ravn Ander~ (03-05-2002)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 03-05-02 16:18

Morten Reippuert <spam@reippuert.dk> writes:

> en del af dem kan sikkert også bruges på mac - enten som hybride
> udgivelser, eller ved at hente en eksekverbar mac fil på nettet.

Som fx?

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Morten Reippuert (03-05-2002)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert


Dato : 03-05-02 17:21

In article <kkit65xnsv.fsf@mimer.null.dk>,
ravn@mac.com (Thorbjørn Ravn Andersen) wrote:

> > en del af dem kan sikkert også bruges på mac - enten som hybride
> > udgivelser, eller ved at hente en eksekverbar mac fil på nettet.
>
> Som fx?

Til UT, Quake 1, 2 og 3 kan man bruge en Windows eller Linux CD og hente
en mac binær på nettet.

mht til de hybruide ved jeg ikke præcist hvilke, men det stå ofte på
embalagen - Jeg vil tro andre her i gruppen kan være behjælplige mht.
titler.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... <icq:131382336>

Lejlighed søges i KBH Besides, if you can't get a decent
kernal panic or two in a month, what's the point of living?

Morten Reippuert (03-05-2002)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert


Dato : 03-05-02 17:31

In article <kkit65xnsv.fsf@mimer.null.dk>,
ravn@mac.com (Thorbjørn Ravn Andersen) wrote:

> > en del af dem kan sikkert også bruges på mac - enten som hybride
> > udgivelser, eller ved at hente en eksekverbar mac fil på nettet.
>
> Som fx?

Til UT, Quake 1, 2 og 3 kan man bruge en Windows eller Linux CD og hente
en mac binær på nettet.

mht til de hybride ved jeg ikke præcist hvilke, men det står ofte på
embalagen - Jeg vil tro andre her i gruppen kan være behjælplige mht.
titler. Typisk er der mange børne titler som er nybride udgivelser

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... <icq:131382336>

Lejlighed søges i KBH Besides, if you can't get a decent
kernal panic or two in a month, what's the point of living?

Michael Holm (03-05-2002)
Kommentar
Fra : Michael Holm


Dato : 03-05-02 16:36

Morten Reippuert <spam@reippuert.dk> wrote:

>
> en del af dem kan sikkert også bruges på mac - enten som hybride
> udgivelser, eller ved at hente en eksekverbar mac fil på nettet.

ved du om man kan det med diablo 2 (min store knægt har set den på
tilbud til PC

--
Michael Holm
http://ki-aikido.homepage.dk

Morten Reippuert (03-05-2002)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert


Dato : 03-05-02 17:21

In article <1fbmbj9.1l7g2kjtjt7hyN%kiaikidoREMOVE@mac.com>,
kiaikidoREMOVE@mac.com (Michael Holm) wrote:

> ved du om man kan det med diablo 2 (min store knægt har set den på
> tilbud til PC

jeg er ikke sikker.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... <icq:131382336>

Lejlighed søges i KBH Besides, if you can't get a decent
kernal panic or two in a month, what's the point of living?

Jan Oksfeldt Jonasen (03-05-2002)
Kommentar
Fra : Jan Oksfeldt Jonasen


Dato : 03-05-02 19:49

Michael Holm <kiaikidoREMOVE@mac.com> wrote:

> ved du om man kan det med diablo 2 (min store knægt har set den på
> tilbud til PC

Nej, ikke selve spillet, men udvidelses pakken (Lord of destruction) er
hybrid.

--
Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

If I wanted culture, I'd eat yogurt. Ikke kun Tuborg har noget i gære.

Jan Oksfeldt Jonasen (03-05-2002)
Kommentar
Fra : Jan Oksfeldt Jonasen


Dato : 03-05-02 19:49

Thorbjørn Ravn Andersen <ravn@mac.com> wrote:

> Var iøvrigt forbi Fredgården overfor det grønne hjørne (Århuskender
> vil vide hvor det er) og ville se hvad de havde af software til
> maccen. 20 cm hylde, det var det.
>
Smut op forbi Fredgaard ved Spejder Sport (Jylland ik'), de har hele 60
cm eller saa, heriblandt en Office 2001 til godt 5000,-.

> Men flere reoler med PC-Spil...

Det har de ogsaa der.

--
Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

If I wanted culture, I'd eat yogurt. Ikke kun Tuborg har noget i gære.

Michael Tysk-Anderse~ (03-05-2002)
Kommentar
Fra : Michael Tysk-Anderse~


Dato : 03-05-02 13:04

Thorbjørn Ravn Andersen <ravn@mac.com> wrote:

> mta@mac.com (Michael Tysk-Andersen) writes:
>
> > Ortofon har det ganske fint og har vist en ganske indbringende
> > forretning med deres niche produkt.
>
> Er de ikke begyndt at lave høreapparater? Man skal jo beholde
> kernekunderne.

Gider du lige at at poste den fornærmelse i en Hifi gruppe.
--
Michael Tysk-Andersen

Henrik Münster (03-05-2002)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 03-05-02 18:45

In article <kk66254rqi.fsf@mimer.null.dk>,
ravn@mac.com (Thorbjørn Ravn Andersen) wrote:

> mta@mac.com (Michael Tysk-Andersen) writes:
>
> > Ortofon har det ganske fint og har vist en ganske indbringende
> > forretning med deres niche produkt.
>
> Er de ikke begyndt at lave høreapparater? Man skal jo beholde
> kernekunderne.

Er det efter samme princip, cykelfabrikken Principia er begyndt at lave
kørestole?

--
Med venlig hilsen
Henrik Münster
Esbjerg

Henrik Münster (01-05-2002)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 01-05-02 20:20

In article <01HW.B8F5D4DC0014891D01D34638@news.cybercity.dk>,
David Blangstrup <firstname@lastname.dk> wrote:

> Da du lyttede til de andre, blev du i 9, ikke?

Det er snart heller ikke til at vide, hvem man skal lytte til.

> Hogwasher er desværre endnu kun i en beta for de udvalgte
> svinevaskere, men den må snart dukke op på Versiontracker.

Og deres hjemmeside er heller ikke meget værd i aften. Men jeg savner nu
MacSOUP. De andre newsreadere er noget Knold & Thoth. Det er faktisk
rart, at MacSOUP er en off-line reader, hvor man lige kan hoppe tilbage
i tråden, når der er noget, man er i tvivl om. Og så er det trods alt
kvikkere at hoppe rundt i artiklerne, når de ligger på harddisken.
Nu er der garanteret en der siger, at det kan man også med
MT-NewsWatcher.

--
Med venlig hilsen
Henrik Münster
Esbjerg

Morten Reippuert (01-05-2002)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert


Dato : 01-05-02 22:30

In article <muenster-E5BA99.21193501052002@news.tele.dk>,
Henrik Münster <muenster@mac.com> wrote:

> Nu er der garanteret en der siger, at det kan man også med
> MT-NewsWatcher.

hvem mig?

ja Hvis man installerer en lokal newsserver som eks. leafnode. (så
kan man bruge samme artikkel arkiv til flere newsklienter eller maskiner)

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... <icq:131382336>

Lejlighed søges i KBH Besides, if you can't get a decent
kernal panic or two in a month, what's the point of living?

Martin Bredthauer (03-05-2002)
Kommentar
Fra : Martin Bredthauer


Dato : 03-05-02 12:17

Henrik Münster <muenster@mac.com> wrote:

> Men jeg savner nu
> MacSOUP

Jeg bruger MacSOUP via Classic. Det virker da helt fint.

--
Mvh
Martin

Henrik Münster (03-05-2002)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 03-05-02 18:44

In article <1fbiygt.1yufcfz1q3xx5qN%mb@talent.dk>,
mb@talent.dk (Martin Bredthauer) wrote:

> Henrik Münster <muenster@mac.com> wrote:
>
> > Men jeg savner nu MacSOUP
>
> Jeg bruger MacSOUP via Classic. Det virker da helt fint.

At bruge Classic under OS X er ligesom at køre på cykel med ståfod.

--
Med venlig hilsen
Henrik Münster
Esbjerg

Morten Reippuert (03-05-2002)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert


Dato : 03-05-02 18:53

In article <muenster-E43FE1.19433303052002@news.tele.dk>,
Henrik Münster <muenster@mac.com> wrote:

> At bruge Classic under OS X er ligesom at køre på cykel med ståfod

eller +23mm dæk...

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... <icq:131382336>

Lejlighed søges i KBH Besides, if you can't get a decent
kernal panic or two in a month, what's the point of living?

Mich. Ottosen (03-05-2002)
Kommentar
Fra : Mich. Ottosen


Dato : 03-05-02 22:27

Morten Reippuert <spam@reippuert.dk> wrote:

> In article <muenster-E43FE1.19433303052002@news.tele.dk>,
> Henrik Münster <muenster@mac.com> wrote:
>
> > At bruge Classic under OS X er ligesom at køre på cykel med ståfod
>
> eller +23mm dæk...

Nu må du sgu' styre dig, Morten, for det er slet ikke morsomt. Der er
netop i dag blevet søsat (søsat ved en roklub? måske?) en kampagne
m.h.t. af anvendelsen af gummi. Det lader til at udbredelsen af
kønssygdomme stadig er stor (måske endda i vækst?). I hvert fald ifølge
en af de elektroniske nyhedstjenester i aften.

Det der klamydia stads (garanteret stavet forkert, stavekontrollen
svigter, for det står vist ikke i de udskrifter af mine journaler fra
"Hud og Hor" afdelingen, som jeg har. Det er mest noget med fodvorter!)
.... og så kom resten: er da vist noget man skal undgå? Måske skulle vi
skrive til en læge-postkasse?

Nå, men ... det mest ON-TOPIC jeg kan finde ud af ....

Er det virkelig nødvendigt at lave en eller anden gummi/plastik masse og
trække den ned over ens Mac for at undgå vira?

Enhver URL er velkommen (hvis det altså allerede er opfundet)!


--
Med venlig hilsen,
Mich. Ottosen

Morten Reippuert (04-05-2002)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert


Dato : 04-05-02 03:06

In article <1fbmq9v.dtpt5i105p7avN%mich.ottosen@post5.tele.dk>,
mich.ottosen@post5.tele.dk (Mich. Ottosen) wrote:

> > > At bruge Classic under OS X er ligesom at køre på cykel med ståfod
> >
> > eller +23mm dæk...
>
> Nu må du sgu' styre dig, Morten, for det er slet ikke morsomt. Der er
> netop i dag blevet søsat (søsat ved en roklub? måske?) en kampagne
> m.h.t. af anvendelsen af gummi. Det lader til at udbredelsen af
> kønssygdomme stadig er stor (måske endda i vækst?). I hvert fald ifølge
> en af de elektroniske nyhedstjenester i aften.

V.d.s. at vi skal til at bruge lukkede ringe? Den idee får du aldrig dr.
brevkasse med på.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... <icq:131382336>

Lejlighed søges i KBH Besides, if you can't get a decent
kernal panic or two in a month, what's the point of living?

Henrik Münster (04-05-2002)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 04-05-02 12:26

Morten Reippuert <spam@reippuert.dk> wrote:

> V.d.s. at vi skal til at bruge lukkede ringe? Den idee får du aldrig
> dr. brevkasse med på.

Jeg har da eller alt udstyret nede i kælderen. Der er skam både et sæt
bane- og et sæt landevejshjul til lukkede ringe.
--
Med venlig hilsen
Henrik Münster
Esbjerg

Morten Reippuert (04-05-2002)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert


Dato : 04-05-02 13:48

In article <1fbnufp.3q4rcr9arksmN%muenster@mac.com>,
muenster@mac.com (Henrik Münster) wrote:

> Jeg har da eller alt udstyret nede i kælderen. Der er skam både et sæt
> bane- og et sæt landevejshjul til lukkede ringe.

Så burde du køre lidt mere på dem Du kan evt også udstyre
fnullergøjs cykel med lukkede ringe.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... <icq:131382336>

Lejlighed søges i KBH Besides, if you can't get a decent
kernal panic or two in a month, what's the point of living?

Henrik Münster (04-05-2002)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 04-05-02 16:06

Morten Reippuert <spam@reippuert.dk> wrote:

> Så burde du køre lidt mere på dem Du kan evt også udstyre
> fnullergøjs cykel med lukkede ringe.

Nu er det halvgamle hjul, så de er ikke ligefrem kompatible med moderne
klik-skiftere. Men jeg har faktisk læst folk skrive, at konen har
lettere ved at lære at skifte en lukket ring end at lappe en cykel.
--
Med venlig hilsen
Henrik Münster
Esbjerg

Morten Reippuert (05-05-2002)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert


Dato : 05-05-02 10:50

Henrik Münster <muenster@mac.com> wrote:

> Morten Reippuert <spam@reippuert.dk> wrote:
>
> > Så burde du køre lidt mere på dem Du kan evt også udstyre
> > fnullergøjs cykel med lukkede ringe.
>
> Nu er det halvgamle hjul, så de er ikke ligefrem kompatible med moderne
> klik-skiftere. Men jeg har faktisk læst folk skrive, at konen har
> lettere ved at lære at skifte en lukket ring end at lappe en cykel.

Vil du ikke afprøve udsagnet på familieidylen?
--
mvh. Morten Reippuert Knudsen <icq:131382336>

Lejlighed søges i KBH Besides, if you can't get a decent
kernal panic or two in a month, what's the point of living?

Henrik Münster (03-05-2002)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 03-05-02 22:52

Morten Reippuert <spam@reippuert.dk> wrote:

> In article <muenster-E43FE1.19433303052002@news.tele.dk>,
> Henrik Münster <muenster@mac.com> wrote:
>
> > At bruge Classic under OS X er ligesom at køre på cykel med ståfod
>
> eller +23mm dæk...

Det var pokkers, så kry du er. Du skulle bare prøve nogle gode 700x28
dæk. Det er bare sagen.
--
Med venlig hilsen
Henrik Münster
Esbjerg

Morten Reippuert (04-05-2002)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert


Dato : 04-05-02 02:51

In article <1fbmsv1.qafbbn1o3dswmN%muenster@mac.com>,
muenster@mac.com (Henrik Münster) wrote:

> Det var pokkers, så kry du er. Du skulle bare prøve nogle gode 700x28
> dæk. Det er bare sagen.

hvis man er ældet: ja

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... <icq:131382336>

Lejlighed søges i KBH Besides, if you can't get a decent
kernal panic or two in a month, what's the point of living?

Henrik Münster (04-05-2002)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 04-05-02 12:26

Morten Reippuert <spam@reippuert.dk> wrote:

> In article <1fbmsv1.qafbbn1o3dswmN%muenster@mac.com>,
> muenster@mac.com (Henrik Münster) wrote:
>
> > Det var pokkers, så kry du er. Du skulle bare prøve nogle gode
> > 700x28 dæk. Det er bare sagen.
>
> hvis man er ældet: ja

Det er ved at være sent, hvad? Alderen taget i betragtning holder jeg
mig skam ganske godt. Jeg har både hår på hovedet og alt muligt.
--
Med venlig hilsen
Henrik Münster
Esbjerg

Morten Reippuert (04-05-2002)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert


Dato : 04-05-02 13:37

In article <1fbnuhn.zjwux7ohpozkN%muenster@mac.com>,
muenster@mac.com (Henrik Münster) wrote:

> > hvis man er ældet: ja
>
> Det er ved at være sent, hvad?

yep - det gjord det en hel del sværere at finde på en smart
bemærkning...

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... <icq:131382336>

Lejlighed søges i KBH Besides, if you can't get a decent
kernal panic or two in a month, what's the point of living?

Mich. Ottosen (03-05-2002)
Kommentar
Fra : Mich. Ottosen


Dato : 03-05-02 22:27

Henrik Münster <muenster@mac.com> wrote:

> In article <1fbiygt.1yufcfz1q3xx5qN%mb@talent.dk>,
> mb@talent.dk (Martin Bredthauer) wrote:

> > Jeg bruger MacSOUP via Classic. Det virker da helt fint.
>
> At bruge Classic under OS X er ligesom at køre på cykel med ståfod.

Jeg er enig med Martin B., det virker da fint nok. Og jeg har alligevel
Classic åben for at kunne køre nogle af de gode gamle programmer. Der
har jeg nogle favoritter.
Nu er du vel ikke blevet X-evangelist, Henrik? Det holdt længe for os i
gruppen at overbevise dig, men at blive _så_ overbevist .... ? :) Det
ender vel med at du beslutter dig for en ny ..... PB G4?

Men ståfoden kan du sgu' godt slå ind ellers kommer du aldrig i træning
til sommerens mange cykelløb. Åh, jo, der er jo rotræning som en
mulighed (hvis man ikke ønsker at ramle ind i malplacerede bomme og
lignende)

Det lykkedes endnu en gang at blive OT. Ha! Håber ikke at PERLEN (som vi
kaldte ham på online.pol.dk - og respekt, Peter) og andre "sarte sjæle"
føler sig forurettede af det.

--
Med venlig hilsen,
Mich. Ottosen

Henrik Münster (04-05-2002)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 04-05-02 12:26

Mich. Ottosen <mich.ottosen@post5.tele.dk> wrote:

> Jeg er enig med Martin B., det virker da fint nok. Og jeg har alligevel
> Classic åben for at kunne køre nogle af de gode gamle programmer.

Ja så er det jo lige meget. Det var mere for at undgå at bruge tid på at
åbne classic. Nu har jeg fjernet en masse udvidelser, og så åbner den
faktisk ganske kvikt.

> Nu er du vel ikke blevet X-evangelist, Henrik? Det holdt længe for os i
> gruppen at overbevise dig, men at blive _så_ overbevist .... ? :) Det
> ender vel med at du beslutter dig for en ny ..... PB G4?

Jeg venter lige et par måneder, til de når op på 1 GHz.
--
Med venlig hilsen
Henrik Münster
Esbjerg

Martin Bredthauer (03-05-2002)
Kommentar
Fra : Martin Bredthauer


Dato : 03-05-02 23:50

Henrik Münster <muenster@mac.com> wrote:

> At bruge Classic under OS X er ligesom at køre på cykel med ståfod.

Nah, mere som at køre med støttehjul. De ryger jo så af når OS X (i
kombination med MacSOUP X) kan stå på egne ben... øh hjul.

--
Mvh
Martin

David Blangstrup (01-05-2002)
Kommentar
Fra : David Blangstrup


Dato : 01-05-02 13:09

On Wed, 1 May 2002 9:38:10 +0200, Henrik Münster wrote
(in message <muenster-C35630.09381001052002@news.tele.dk>):

> Jeg synes ikke, Mac OS X er helt immun overfor det fænomen. I går
> ville MT-NewsWatcher ikke åbne URL i browseren. Der var ikke nogen
> helper defineret i Internet Config!(?) Jeg prøvede alt muligt uden
> resultat.

Hogwasher!

--
David Blangstrup,
Allerød, Denmark.
http://david.blangstrup.dk


Morten Reippuert (01-05-2002)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert


Dato : 01-05-02 14:35

In article <01HW.B8F5A7970009ED4D01B0A638@news.cybercity.dk>,
David Blangstrup <firstname@lastname.dk> wrote:

> Hogwasher!

MT-newswatcher, jesper det er din tur...

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... <icq:131382336>

Lejlighed søges i KBH Besides, if you can't get a decent
kernal panic or two in a month, what's the point of living?

Michael Holm (01-05-2002)
Kommentar
Fra : Michael Holm


Dato : 01-05-02 15:07

Morten Reippuert <spam@reippuert.dk> wrote:

> In article <01HW.B8F5A7970009ED4D01B0A638@news.cybercity.dk>,
> David Blangstrup <firstname@lastname.dk> wrote:
>
> > Hogwasher!
>
> MT-newswatcher, jesper det er din tur...

Jesper må ikke svare før ind han har fået betalt for sin version
MACSOUP - MACSOUP
--
Michael Holm
http://ki-aikido.homepage.dk
mobilos 2125 1471
*Snow and Titan*

N/A (01-05-2002)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 01-05-02 16:18



David Blangstrup (01-05-2002)
Kommentar
Fra : David Blangstrup


Dato : 01-05-02 16:18

On Wed, 1 May 2002 16:56:32 +0200, Morten Reippuert wrote
(in message <4nvoaa.0g1.ln@g4.reippuert.dk>):

> In article <1fbii1l.59t6d9k6iiifN%kiaikidoREMOVE@mac.com>,
> kiaikidoREMOVE@mac.com (Michael Holm) wrote:
>
>> Jesper må ikke svare før ind han har fået betalt for sin version
>> MACSOUP - MACSOUP
>
> har plejer at undskylde sig med han sidder ved birgitts computer.
> (personligt tror jeg, at han har solgt sin licens på det sorte marked)
>
>

Jeg ler stadigvæk Hogwasher er forresten ved at blive rigtig lækker, med
Quartz i listevinduerne (for udenforstående må denne sætning lyde
perverst)(og ja, jeg lægger selv op til det, kom så bare med det).

--
David Blangstrup,
Allerød, Denmark.
http://david.blangstrup.dk


Michael Holm (01-05-2002)
Kommentar
Fra : Michael Holm


Dato : 01-05-02 17:46

David Blangstrup <firstname@lastname.dk> wrote:

> On Wed, 1 May 2002 16:56:32 +0200, Morten Reippuert wrote
> (in message <4nvoaa.0g1.ln@g4.reippuert.dk>):
>
> > In article <1fbii1l.59t6d9k6iiifN%kiaikidoREMOVE@mac.com>,
> > kiaikidoREMOVE@mac.com (Michael Holm) wrote:
> >
> >> Jesper må ikke svare før ind han har fået betalt for sin version
> >> MACSOUP - MACSOUP
> >
> > har plejer at undskylde sig med han sidder ved birgitts computer.
> > (personligt tror jeg, at han har solgt sin licens på det sorte marked)

De to hænger jo lidt sammen, så det er ingen undskyldning, evt. kan de,
hvis de ikke vel betale en licens hver, spørger Mr. Haller om de kan få
en familielicens
Af en eller anden grund kommer mange af dine indlæg, morten, i dobbelt
oplag...?!

>
> Jeg ler stadigvæk Hogwasher er forresten ved at blive rigtig lækker, med
> Quartz i listevinduerne (for udenforstående må denne sætning lyde
> perverst)(og ja, jeg lægger selv op til det, kom så bare med det).

jammen man bliver vel snart nødt til at prøve en anden gris end den i
badekaret

--
Michael Holm
http://ki-aikido.homepage.dk
mobilos 2125 1471
*Snow and Titan*

Morten Reippuert (01-05-2002)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert


Dato : 01-05-02 18:11

In article <1fbipa2.12eybho13bfnalN%kiaikidoREMOVE@mac.com>,
kiaikidoREMOVE@mac.com (Michael Holm) wrote:

> De to hænger jo lidt sammen, så det er ingen undskyldning, evt. kan de,
> hvis de ikke vel betale en licens hver, spørger Mr. Haller om de kan få
> en familielicens

_Herr_ Haller

> Af en eller anden grund kommer mange af dine indlæg, morten, i dobbelt
> oplag...?!

Det er nok mine feberkramper (eller latenciteten på min stavekontrol)

> > Jeg ler stadigvæk Hogwasher er forresten ved at blive rigtig lækker, med
> > Quartz i listevinduerne (for udenforstående må denne sætning lyde
> > perverst)(og ja, jeg lægger selv op til det, kom så bare med det).

Når Michael kan qoutefucke kan jeg også tillade mig det: vds. at den
snart er på nivau med MT-newswatcher?

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... <icq:131382336>

Lejlighed søges i KBH Besides, if you can't get a decent
kernal panic or two in a month, what's the point of living?

Morten Reippuert (01-05-2002)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert


Dato : 01-05-02 16:42

In article <1fbii1l.59t6d9k6iiifN%kiaikidoREMOVE@mac.com>,
kiaikidoREMOVE@mac.com (Michael Holm) wrote:

> Jesper må ikke svare før ind han har fået betalt for sin version
> MACSOUP - MACSOUP

han plejer at undskylde sig med han sidder ved birgittes computer.
(personligt tror jeg, at han har solgt sin licens på det sorte marked)

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... <icq:131382336>

Lejlighed søges i KBH Besides, if you can't get a decent
kernal panic or two in a month, what's the point of living?

BassBalls (01-05-2002)
Kommentar
Fra : BassBalls


Dato : 01-05-02 14:50


> Jeg synes ikke, Mac OS X er helt immun overfor det fænomen. I går
> ville MT-NewsWatcher ikke åbne URL i browseren. Der var ikke nogen
> helper defineret i Internet Config!(?)

man skal holde æbletasten nede mens du trykker på url ' n

Venlig Hilsen
Anders Krøyer

Morten Reippuert (01-05-2002)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert


Dato : 01-05-02 15:33

In article <bassballs-4BA0D1.15500601052002@news000.worldonline.dk>,
BassBalls <bassballs@mac.com> wrote:

> > Jeg synes ikke, Mac OS X er helt immun overfor det fænomen. I går
> > ville MT-NewsWatcher ikke åbne URL i browseren. Der var ikke nogen
> > helper defineret i Internet Config!(?)
>
> man skal holde æbletasten nede mens du trykker på url ' n

eller æble+shift+u

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... <icq:131382336>

Lejlighed søges i KBH Besides, if you can't get a decent
kernal panic or two in a month, what's the point of living?

Henrik Münster (01-05-2002)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 01-05-02 20:35

In article <dbuoaa.0g1.ln@g4.reippuert.dk>,
Morten Reippuert <spam@reippuert.dk> wrote:

> eller æble+shift+u

Jeg giver op. Hvad gør det?

--
Med venlig hilsen
Henrik Münster
Esbjerg

Morten Reippuert (01-05-2002)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert


Dato : 01-05-02 22:41

In article <muenster-87EC14.21352501052002@news.tele.dk>,
Henrik Münster <muenster@mac.com> wrote:

> > eller æble+shift+u
>
> Jeg giver op. Hvad gør det?

Du skjal nok først proppe Omniweb ind i /Applications eller
~/Applications

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... <icq:131382336>

Lejlighed søges i KBH Besides, if you can't get a decent
kernal panic or two in a month, what's the point of living?

Michael Tysk-Anderse~ (02-05-2002)
Kommentar
Fra : Michael Tysk-Anderse~


Dato : 02-05-02 00:06

Morten Reippuert <spam@reippuert.dk> wrote:

> > > eller æble+shift+u
> >
> > Jeg giver op. Hvad gør det?
>
> Du skjal nok først proppe Omniweb ind i /Applications eller
> ~/Applications

Eller starte OmniWeb en enkelt gang hvor den nu end ligger. Applications
mapperne og bliver automatisk scannet for applicationer og cacher deres
services og dokumenttyper. Alle andre steder i på disken bliver det
først gjort når brugern har navigeret til den mappe hvori programmet
ligger.
--
Michael Tysk-Andersen

David Blangstrup (01-05-2002)
Kommentar
Fra : David Blangstrup


Dato : 01-05-02 16:14

On Wed, 1 May 2002 15:50:06 +0200, BassBalls wrote
(in message <bassballs-4BA0D1.15500601052002@news000.worldonline.dk>):

>
>> Jeg synes ikke, Mac OS X er helt immun overfor det fænomen. I går
>> ville MT-NewsWatcher ikke åbne URL i browseren. Der var ikke nogen
>> helper defineret i Internet Config!(?)
>
> man skal holde æbletasten nede mens du trykker på url ' n
>
> Venlig Hilsen
> Anders Krøyer

Altså, mens han trykker på url'en i Esbjerg, holder vi andre æbletasten nede?

--
David Blangstrup,
Allerød, Denmark.
http://david.blangstrup.dk


Henrik Münster (01-05-2002)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 01-05-02 20:33

In article <01HW.B8F5D2BD001409D801D34638@news.cybercity.dk>,
David Blangstrup <firstname@lastname.dk> wrote:

> Altså, mens han trykker på url'en i Esbjerg, holder vi andre
> æbletasten nede?

Man kan heller ikke forlade computeren for at spise, uden der straks er
nogen, der skal være morsomme på ens bekostning. Jeg ved i øvrigt godt,
at man skal trykke på æbletasten. Jeg har haft MacSOUP længere end nogen
af jer andre.

--
Med venlig hilsen
Henrik Münster
Esbjerg

Martin Edlich (01-05-2002)
Kommentar
Fra : Martin Edlich


Dato : 01-05-02 20:40

In article <muenster-7AC9D2.21332701052002@news.tele.dk>,
Henrik Münster <muenster@mac.com> wrote:

> Jeg har haft MacSOUP længere end nogen af jer andre.

Jaja, og min mor kan tæske din kat.

--
MVH Martin Edlich, Magister Mundi sum! http://www.edlich.dk
Henvendelser til min e-mail adresse vil blive betragtet som et ønske
om at betale for support, hvilket takseres med 800 kr/time.
(medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).

Henrik Münster (01-05-2002)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 01-05-02 21:10

In article <newsspam4-EE2E65.21394801052002@dtext.news.tele.dk>,
Martin Edlich <newsspam4@mail.edlich.dk> wrote:

> In article <muenster-7AC9D2.21332701052002@news.tele.dk>,
> Henrik Münster <muenster@mac.com> wrote:
>
> > Jeg har haft MacSOUP længere end nogen af jer andre.
>
> Jaja, og min mor kan tæske din kat.

Kat? Vores sønner er vilde med dinosaurer, og da min kone arbejder på
laboratoriet, har vi leget lidt med noget kloning. Vores kæledyr er en
Deinonychus. Din mor må gerne se, om hun kan klare den, men du skal nok
ikke være for glad for hende, hvis du lader hende prøve. Jeg kan i
øvrigt garantere for, at kvarteret er ryddet for hunde, katte og
indbrudstyve.

--
Med venlig hilsen
Henrik Münster
Esbjerg

Martin Edlich (01-05-2002)
Kommentar
Fra : Martin Edlich


Dato : 01-05-02 21:17

In article <muenster-D28161.22101101052002@news.tele.dk>,
Henrik Münster <muenster@mac.com> wrote:

> Kat?

Hvis du ikke har en, kan du låne et par stykker af mig.

> Vores sønner er vilde med dinosaurer, og da min kone arbejder på
> laboratoriet, har vi leget lidt med noget kloning. Vores kæledyr er en
> Deinonychus. Din mor må gerne se, om hun kan klare den, men du skal nok
> ikke være for glad for hende, hvis du lader hende prøve.

Det er da bare et spørgsmål om at få tegnet en livsforsikring.

> Jeg kan i øvrigt garantere for, at kvarteret er ryddet for hunde,
> katte og indbrudstyve.

Er i også blevet fri for de der forp*lede rekvalme-uddelere?

--
MVH Martin Edlich, Magister Mundi sum! http://www.edlich.dk
Henvendelser til min e-mail adresse vil blive betragtet som et ønske
om at betale for support, hvilket takseres med 800 kr/time.
(medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).

Henrik Münster (01-05-2002)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 01-05-02 21:41

In article <newsspam4-EB9D2B.22164201052002@dtext.news.tele.dk>,
Martin Edlich <newsspam4@mail.edlich.dk> wrote:

> In article <muenster-D28161.22101101052002@news.tele.dk>,
> Henrik Münster <muenster@mac.com> wrote:
>
> > Kat?
>
> Hvis du ikke har en, kan du låne et par stykker af mig.
>
> > Vores sønner er vilde med dinosaurer, og da min kone arbejder på
> > laboratoriet, har vi leget lidt med noget kloning. Vores kæledyr er
> > en Deinonychus. Din mor må gerne se, om hun kan klare den, men du
> > skal nok ikke være for glad for hende, hvis du lader hende prøve.
>
> Det er da bare et spørgsmål om at få tegnet en livsforsikring.

Forsikringsselskaberne vil vist gerne se et lig, før de udbetaler
pengene. Spørgsmålet er jo, om du kan overbevise dem om, at resterne
rent faktisk er din mor. Måske skulle du få taget en DNA-prøve inden.
Man plejer godt at kunne redde lidt DNA bagefter.

> > Jeg kan i øvrigt garantere for, at kvarteret er ryddet for hunde,
> > katte og indbrudstyve.
>
> Er i også blevet fri for de der forp*lede rekvalme-uddelere?

Nej. Af hensyn til verdenspressen (og politiet. Hundeejerne er noget
opskræmte) lufter vi den kun meget tidligt om morgenen, mens det stadig
er mørkt. Om dagen holder vi den inde. Det er ved at knibe med maden,
men nu er vi begyndt at køre ud i dyrehaven her i Esbjerg. Der er mad
til lang tid fremover.

--
Med venlig hilsen
Henrik Münster
Esbjerg

Michael Holm (01-05-2002)
Kommentar
Fra : Michael Holm


Dato : 01-05-02 21:47

Henrik Münster <muenster@mac.com> wrote:

> In article <newsspam4-EB9D2B.22164201052002@dtext.news.tele.dk>,
> Martin Edlich <newsspam4@mail.edlich.dk> wrote:
>
> > In article <muenster-D28161.22101101052002@news.tele.dk>,
> > Henrik Münster <muenster@mac.com> wrote:
> >
> > > Kat?
> >
> > Hvis du ikke har en, kan du låne et par stykker af mig.
> >
> > > Vores sønner er vilde med dinosaurer, og da min kone arbejder på
> > > laboratoriet, har vi leget lidt med noget kloning. Vores kæledyr er
> > > en Deinonychus. Din mor må gerne se, om hun kan klare den, men du
> > > skal nok ikke være for glad for hende, hvis du lader hende prøve.
> >
> > Det er da bare et spørgsmål om at få tegnet en livsforsikring.
>
> Forsikringsselskaberne vil vist gerne se et lig, før de udbetaler
> pengene. Spørgsmålet er jo, om du kan overbevise dem om, at resterne
> rent faktisk er din mor. Måske skulle du få taget en DNA-prøve inden.
> Man plejer godt at kunne redde lidt DNA bagefter.

vi har bl.a. en sød kongepyton, som ville være glad hvis der var lidt
rester.
>
> > > Jeg kan i øvrigt garantere for, at kvarteret er ryddet for hunde,
> > > katte og indbrudstyve.
> >
> > Er i også blevet fri for de der forp*lede rekvalme-uddelere?
>
> Nej. Af hensyn til verdenspressen (og politiet. Hundeejerne er noget
> opskræmte) lufter vi den kun meget tidligt om morgenen, mens det stadig
> er mørkt. Om dagen holder vi den inde. Det er ved at knibe med maden,
> men nu er vi begyndt at køre ud i dyrehaven her i Esbjerg. Der er mad
> til lang tid fremover.

Lufter i rekvalme-uddelerne ? og fodre dem ? :)
--
Michael Holm
http://ki-aikido.homepage.dk

Storm (01-05-2002)
Kommentar
Fra : Storm


Dato : 01-05-02 21:54

Henrik Münster <muenster@mac.com> wrote:

> Nej. Af hensyn til verdenspressen (og politiet. Hundeejerne er noget
> opskræmte) lufter vi den kun meget tidligt om morgenen, mens det stadig
> er mørkt. Om dagen holder vi den inde. Det er ved at knibe med maden,
> men nu er vi begyndt at køre ud i dyrehaven her i Esbjerg.

Ærgerligt at dinoer ikke spiser sild - men ku' der ikke splejses lidt i
generne, så den fik smag for skidtfisk

--
Venlig hilsen Nina Storm

Martin Edlich (01-05-2002)
Kommentar
Fra : Martin Edlich


Dato : 01-05-02 21:55

In article <muenster-ABCF4E.22411101052002@news.tele.dk>,
Henrik Münster <muenster@mac.com> wrote:

> Forsikringsselskaberne vil vist gerne se et lig, før de udbetaler
> pengene. Spørgsmålet er jo, om du kan overbevise dem om, at resterne
> rent faktisk er din mor. Måske skulle du få taget en DNA-prøve inden.
> Man plejer godt at kunne redde lidt DNA bagefter.

Nu er jeg så heldigt stillet at jeg har en del af min mors DNA i mig, så
det går nok.

> Nej. Af hensyn til verdenspressen (og politiet. Hundeejerne er noget
> opskræmte)

Jeg ville også være opskræmt hvis jeg pludselig fandy ud af at jeg var
ikke-eksisterende.

> lufter vi den kun meget tidligt om morgenen, mens det stadig
> er mørkt.

Er elektriciteten ikke nået til Esbjerg? Hvor længe kan din iMac køre på
PRAM-batteriet?

> Om dagen holder vi den inde. Det er ved at knibe med maden,
> men nu er vi begyndt at køre ud i dyrehaven her i Esbjerg. Der er mad
> til lang tid fremover.

Har du set giraffen?

--
MVH Martin Edlich, Magister Mundi sum! http://www.edlich.dk
Henvendelser til min e-mail adresse vil blive betragtet som et ønske
om at betale for support, hvilket takseres med 800 kr/time.
(medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).

Henrik Münster (01-05-2002)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 01-05-02 23:09

In article <newsspam4-502CEF.22543201052002@dtext.news.tele.dk>,
Martin Edlich <newsspam4@mail.edlich.dk> wrote:

> In article <muenster-ABCF4E.22411101052002@news.tele.dk>,
> Henrik Münster <muenster@mac.com> wrote:
>
> Nu er jeg så heldigt stillet at jeg har en del af min mors DNA i mig,
> så det går nok.

Helt sådan fungerer det nu ikke. Man kan da heller ikke bruge dine
fingeraftryk til at identificere din mor.

> > Nej. Af hensyn til verdenspressen (og politiet. Hundeejerne er noget
> > opskræmte)
>
> Jeg ville også være opskræmt hvis jeg pludselig fandy ud af at jeg var
> ikke-eksisterende.

Det er jo kun deres fjollede hunde. Men det tager hundeejerne åbenbart
meget alvorligt.

> > lufter vi den kun meget tidligt om morgenen, mens det stadig
> > er mørkt.
>
> Er elektriciteten ikke nået til Esbjerg? Hvor længe kan din iMac køre
> på PRAM-batteriet?

Hvad har det med sagen at gøre? Man bliver ikke set af så mange kl. 3 om
morgenen, som man gør kl. 3 om eftermiddagen. Og det gælder især, når
der ikke er lyst endnu.

> > Om dagen holder vi den inde. Det er ved at knibe med maden,
> > men nu er vi begyndt at køre ud i dyrehaven her i Esbjerg. Der er mad
> > til lang tid fremover.
>
> Har du set giraffen?

Vi har ikke giraffer. Vi har hjorte: Sika- og kronhjorte samt rådyr. De
er meget passende i størrelsen. Men kronhjortene er jeg nu ikke helt
tryg ved. De er lidt halvstore og ikke nær så godmodige som de små.

--
Med venlig hilsen
Henrik Münster
Esbjerg

Martin Edlich (01-05-2002)
Kommentar
Fra : Martin Edlich


Dato : 01-05-02 23:15

In article <muenster-CE0930.00084502052002@news.tele.dk>,
Henrik Münster <muenster@mac.com> wrote:

> Helt sådan fungerer det nu ikke. Man kan da heller ikke bruge dine
> fingeraftryk til at identificere din mor.

Tænk jeg troede at man kunne komme til at betale en fandens masse
regninger på baggrund af DNA.

> Det er jo kun deres fjollede hunde. Men det tager hundeejerne åbenbart
> meget alvorligt.

Hvordan kan man være hundeejer hvis man ikke har nogen hund?

> Hvad har det med sagen at gøre?

Der hvor jeg bor, er der lamper udenfor.

> Man bliver ikke set af så mange kl. 3 om morgenen, som man gør kl. 3
> om eftermiddagen. Og det gælder især, når der ikke er lyst endnu.

Er det ikke bare fordi folk sover på det tidspunkt?

> > Har du set giraffen?
>
> Vi har ikke giraffer.

Hvad så med varanen?

--
MVH Martin Edlich, Magister Mundi sum! http://www.edlich.dk
Henvendelser til min e-mail adresse vil blive betragtet som et ønske
om at betale for support, hvilket takseres med 800 kr/time.
(medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).

Henrik Münster (02-05-2002)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 02-05-02 18:21

In article <newsspam4-9D39E4.00150602052002@dtext.news.tele.dk>,
Martin Edlich <newsspam4@mail.edlich.dk> wrote:

> Hvordan kan man være hundeejer hvis man ikke har nogen hund?

Det var egentligt et godt argument. Men hidtil har jeg nu undgået at
tale med dem. Når de kommer halsende ude på gaden med politi og hunde og
et desperat udtryk i ansigtet, fordi kvarterets hunde er blevet afløst
af nogle blodige klatter på fortovet, så holder jeg meget lav profil -
og Dino gemt væk dybt nede i kælderen.

> Der hvor jeg bor, er der lamper udenfor.
>
> > Man bliver ikke set af så mange kl. 3 om morgenen, som man gør kl. 3
> > om eftermiddagen. Og det gælder især, når der ikke er lyst endnu.
>
> Er det ikke bare fordi folk sover på det tidspunkt?

Så effektive er gadelygter ikke. Skulle der være en enkelt oppe for at
gå på toilettet, vil vedkommende ikke så let kunne se ud på vejen. Og
slet ikke, hvis lyset er tændt indenfor. Men det er da klart, at der er
en risiko for at blive opdaget. Jeg er faktisk ved at blive temmeligt
nervøs, nu hvor der er ved at være lyst om morgenen. Dino er også ved at
blive stor, og så er den ikke så let at skjule. Det er jo ikke såden et
nuttet lille kæledyr, man gerne vil have inde under jakken. Faktisk
foretrækker jeg at have ham ti skridt væk efterhånden. Og at holde ham
meget mæt.

--
Med venlig hilsen
Henrik Münster
Esbjerg

David Blangstrup (02-05-2002)
Kommentar
Fra : David Blangstrup


Dato : 02-05-02 21:01

On 2.5.2002 19:20, in article muenster-F6CD8A.19204402052002@news.tele.dk,
"Henrik Münster" <muenster@mac.com> wrote:

> In article <newsspam4-9D39E4.00150602052002@dtext.news.tele.dk>,
> Martin Edlich <newsspam4@mail.edlich.dk> wrote:
>
>> Hvordan kan man være hundeejer hvis man ikke har nogen hund?
>
> Det var egentligt et godt argument. Men hidtil har jeg nu undgået at
> tale med dem. Når de kommer halsende ude på gaden med politi og hunde og
> et desperat udtryk i ansigtet, fordi kvarterets hunde er blevet afløst
> af nogle blodige klatter på fortovet, så holder jeg meget lav profil -
> og Dino gemt væk dybt nede i kælderen.
>
>> Der hvor jeg bor, er der lamper udenfor.
>>
>>> Man bliver ikke set af så mange kl. 3 om morgenen, som man gør kl. 3
>>> om eftermiddagen. Og det gælder især, når der ikke er lyst endnu.
>>
>> Er det ikke bare fordi folk sover på det tidspunkt?
>
> Så effektive er gadelygter ikke. Skulle der være en enkelt oppe for at
> gå på toilettet, vil vedkommende ikke så let kunne se ud på vejen. Og
> slet ikke, hvis lyset er tændt indenfor. Men det er da klart, at der er
> en risiko for at blive opdaget. Jeg er faktisk ved at blive temmeligt
> nervøs, nu hvor der er ved at være lyst om morgenen. Dino er også ved at
> blive stor, og så er den ikke så let at skjule. Det er jo ikke såden et
> nuttet lille kæledyr, man gerne vil have inde under jakken. Faktisk
> foretrækker jeg at have ham ti skridt væk efterhånden. Og at holde ham
> meget mæt.

Man kan faktisk kun komme længere væk fra tråd og emne (?) ved at spørge:
Har I hørt den nye Saybia? (G.M.Ø)
--
David Blangstrup,
Allerød, Danmark
http://david.blangstrup.dk


Morten Reippuert (01-05-2002)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert


Dato : 01-05-02 22:40

In article <muenster-ABCF4E.22411101052002@news.tele.dk>,
Henrik Münster <muenster@mac.com> wrote:

> Nej. Af hensyn til verdenspressen

Du glemte verdens mægtigste mand - Han har lige erklæret krig imod
kloning, dvs. du er nu at betragte med Al-Quida. Har du husket at tegne
brand-, stomflod- og missilforsikring på huset?

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... <icq:131382336>

Lejlighed søges i KBH Besides, if you can't get a decent
kernal panic or two in a month, what's the point of living?

Thorbjørn Ravn Ander~ (01-05-2002)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 01-05-02 22:13

Henrik Münster <muenster@mac.com> writes:

> Kat? Vores sønner er vilde med dinosaurer, og da min kone arbejder på
> laboratoriet, har vi leget lidt med noget kloning. Vores kæledyr er en
> Dionysos.

Så er der liv og glade dage? Nu ikke drikke al spritten inden vi kommer.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Henrik Münster (02-05-2002)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 02-05-02 20:46

In article <kkoffzefn9.fsf@mimer.null.dk>,
ravn@mac.com (Thorbjørn Ravn Andersen) wrote:

> Henrik Münster <muenster@mac.com> writes:
>
> > Kat? Vores sønner er vilde med dinosaurer, og da min kone arbejder
> > på laboratoriet, har vi leget lidt med noget kloning. Vores kæledyr
> > er en Dionysos.
>
> Så er der liv og glade dage? Nu ikke drikke al spritten inden vi
> kommer.

Din stavekontrol er vist lidt ustyrlig. Der stod Deinonychus. Den ligner
lidt en Velociraptor. Bare dobbelt så stor og halvt så intelligent.

--
Med venlig hilsen
Henrik Münster
Esbjerg

Mich. Ottosen (02-05-2002)
Kommentar
Fra : Mich. Ottosen


Dato : 02-05-02 23:28

Henrik Münster <muenster@mac.com> wrote:

> Din stavekontrol er vist lidt ustyrlig. Der stod Deinonychus. Den ligner
> lidt en Velociraptor. Bare dobbelt så stor og halvt så intelligent.

Kære Henrik. Jeg vil sætte meget stor pris på, at du anmoder om
tilladelse hos mig .... /før/ du portrætterer mig så rammende. Du rammer
både mit 'levebrød' og mit fysiske/spirituelle portræt.

Skam dig

--
Med venlig hilsen,
Mich. Ottosen

Thorbjørn Ravn Ander~ (03-05-2002)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 03-05-02 08:24

Henrik Münster <muenster@mac.com> writes:

> In article <kkoffzefn9.fsf@mimer.null.dk>,
> ravn@mac.com (Thorbjørn Ravn Andersen) wrote:
>
> > Henrik Münster <muenster@mac.com> writes:
> >
> > > Kat? Vores sønner er vilde med dinosaurer, og da min kone arbejder
> > > på laboratoriet, har vi leget lidt med noget kloning. Vores kæledyr
> > > er en Dionysos.
> >
> > Så er der liv og glade dage? Nu ikke drikke al spritten inden vi
> > kommer.
>
> Din stavekontrol er vist lidt ustyrlig. Der stod Deinonychus. Den ligner
> lidt en Velocipede. Bare dobbelt så stor og halvt så intelligent.

Altså en cykel af en slags?

Har du læst Hitchhikers Guide to the Galaxy?

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177520
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408661
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste