Vindueskompression i OS X
Fra : Henrik Münster

Dato : 01-05-02 07:34

Hvis man har masser af RAM, så kan det da ikke betale sig at bruge
vindueskompression under Mac OS X, kan det vel?

Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Morten Reippuert

Dato : 01-05-02 08:01

In article <muenster-8A098D.08342001052002@news.tele.dk>,
Henrik Münster <muenster@mac.com> wrote:

> Hvis man har masser af RAM, så kan det da ikke betale sig at bruge
> vindueskompression under Mac OS X, kan det vel?

teortisk set jo, men i praksis er det muligt at du ikke kan mærke
forskellen. Prøv, det er nemt at slå fra igen.

Fra : Henrik Münster

Dato : 01-05-02 08:35

In article <cr3oaa.kh.ln@g4.reippuert.dk>,
Morten Reippuert <spam@reippuert.dk> wrote:

> teortisk set jo, men i praksis er det muligt at du ikke kan mærke
> forskellen. Prøv, det er nemt at slå fra igen.

NEMT? Er det i forhold til at skifte harddisk på en iBook? Jeg har det
her program WinCompressX, men det er sandelig nogle linier med
kommandoer, det skal skrive. Desuden har jeg principielt holdt mig fra
terminalen for at se, hvor brugervenligt Mac OS X er.

Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Michael Holm

Dato : 01-05-02 09:37

> [...]

> kommandoer, det skal skrive. Desuden har jeg principielt holdt mig fra
> terminalen for at se, hvor brugervenligt Mac OS X er.

nu er der vist også det med at, hvis der (lige som her) er børn/voksne
som bruger små gamle classic spil, hvor man skifter farver/opløsning på
skærmen, er der rimelig chance for at det crasher

--
Michael Holm
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 01-05-02 09:57

Henrik Münster <muenster@mac.com> writes:

> Hvis man har masser af RAM

Det har du ikke.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Henrik Münster

Dato : 01-05-02 11:43

In article <kk3cxc1c13.fsf@mimer.null.dk>,
ravn@mac.com (Thorbjørn Ravn Andersen) wrote:

> Det har du ikke.

Du kan tro, jeg har meget RAM.

Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 01-05-02 11:52

> Du kan tro, jeg har meget RAM.

Men er det nok? "masser af RAM" for 5-6 aar siden var 16 Mb.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Henrik Münster

Dato : 01-05-02 12:29

In article <kkznzk3zto.fsf@mimer.null.dk>,
ravn@mac.com (Thorbjørn Ravn Andersen) wrote:

> Men er det nok? "masser af RAM" for 5-6 aar siden var 16 Mb.

Jeg har den RAM, jeg hele tiden har haft. Bevares, så forsvinder der nok
lidt med årene, men så får man til gengæld mere erfaring.
Men det er vel computeren, du mener. Den har 512 MB. Det burde dæleme
være nok til lidt tekstbehandling.

Henrik Münster
Esbjerg

Fra : David Blangstrup

Dato : 01-05-02 13:09

On Wed, 1 May 2002 13:29:20 +0200, Henrik Münster wrote
(in message <muenster-662AF0.13292001052002@news.tele.dk>):

> Jeg har den RAM, jeg hele tiden har haft. Bevares, så forsvinder der nok
> lidt med årene, men så får man til gengæld mere erfaring.

Der er noget Benny Andersen over dig

--
David Blangstrup,
Allerød, Denmark.