Kendingsmelodi (Sommerferie P1)
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 30-04-02 21:21

For nogle år siden havde Elith Nørholm et meget populært børneradioprogram
som blev sendt i skolernes sommerferie. Det blev sendt på DR P1 og kom om
formiddagen kl. ca. 9.10-10.00. Det blev sendt direkte og hed vist nok
"Sommerferie". Det blev sendt fra "sommerferiebussen" som parkerede
forskellige steder ude i sommerlandert, en uge hvert sted. Boede man i den
by hvor bussen kom, samledes man omkring bussen og fulgte med, mens
udsendelsen blev sendt.

NU KOMMER SPØRGSMÅLET SÅ:
Kan nogen huske hvad kendingsmelodien hed ? - Jeg har prøvet at lede under
"Elith Nørholm". Det er da mystifistisk at der ikke kommer noget under hans
navn. Han var da meget kendt, ligesom programmet. Hvor kan man læse om
programmet, ved nogen det ?

Hilsen Åge

Fra : Per LH

Dato : 01-05-02 05:41

> For nogle år siden havde Elith Nørholm et meget populært børneradioprogram
> som blev sendt i skolernes sommerferie.

For mange år siden, for jeg hørte det som barn. Det var noget med nogle
trompeter, sådan i Herb Albert stil...

Per

Fra : Ole Damgaard

Dato : 01-05-02 08:41

> [...]
hans
> navn. Han var da meget kendt, ligesom programmet. Hvor kan man læse om

Nummeret hedder "Magic Trumpet" komponeret af Bert Kaempfert).. Det er
indspillet af flere kunstnere - bl.a. Herb Albert - men den rigtige
kendingsmelodi, der blev brugt i "Sommerferiebussen" var med Los Mejicos -
den er nok ikke nem at opdrive mere, men plmrk. og nr. er: RCA LSP 10031.
mvh ole

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 01-05-02 19:13

Pænt tak

Så ved jeg da hvad den hedder. Nu kommer så problemet med at få fat i
melodien. Hmm.....

Hilsen Åge

Ole Damgaard <odg@dr.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:r_Mz8.19$hj7.883@news.get2net.dk...

Fra : Robert Eriksen

Dato : 01-05-02 20:29

"Åge Halldorsson" wrote:

> under

> Pænt tak
>
> Så ved jeg da hvad den hedder. Nu kommer så problemet med at få fat i
> melodien. Hmm.....

Hvis der ikke er den store forskel på Los Mejicos og Kaempfert, så kan
den findes på både "The Very Best of Bert Kaempfert" og "Evergreens by
Bert Kaempfert & his orchestra"

De kan f.eks. købes på;
Evergreens:
http://www.rillen.dk/showsubpage/produktvisning/info.asp?id=227264&pris=129

The Very Best er ikke lige til at finde men der var da to
Tower Records (USA):
http://www.towerrecords.com/product.asp?pfid=1231107
Amazon (UK):
http://www.amazon.co.uk/exec/obidos/ASIN/B000003H6W/ref=sr_aps_music_1_1/026-6653089-9238847

/Robert
Trompet-eksperten ;)

Fra : Robert Eriksen

Dato : 01-05-02 20:35

Robert Eriksen wrote:

> De kan f.eks. købes på;
> Evergreens:
> http://www.rillen.dk/showsubpage/produktvisning/info.asp?id=227264&pris=129
Hovsa. Man skal godt nok ind via http://www.rillen.dk for at Køb-knappen
virker.
Men ovenstående link viser da de har den