Udskrive kode fra et dokument i et andet
Fra : Kenneth Kristensen

Dato : 04-02-01 16:35

Jeg har lavet nedenstående script, men kan ikke få det til at virke.
Kan man ikke få et script til at hente koden fra et andet
dokument(1.htm) og udskrive denne?

<head>
<title>test</title>
</head>
<script language="javascript">
document.write(file://1.htm);
</script>

/kenne
--
En busstation er et sted, hvor busser stopper.
En togstation er et sted, hvor tog stopper.

Fra : KeZZe

Dato : 04-02-01 16:49

> <script language="javascript">
> document.write(file://1.htm);
> </script>

Det kan ikke lade sig gøre i javascript.
Man har ikke adgang til andre filer, så længe man bruger Javascript.
Prøv i stedet at se på SSI.

--
/KeZZe
Mail: mailto:kezze@kezze.dk ICQ: 14602805

Fra : Jakob Andersen

Dato : 04-02-01 17:05

"KeZZe" <kezze@kezze.dk> wrote
> Man har ikke adgang til andre filer, så længe man bruger Javascript.

jo, js filer

> Prøv i stedet at se på SSI.

Eller ASP eller PHP

--
Jakob Andersen
FAQ for webdesign gruppen på

Fra : KeZZe

Dato : 04-02-01 17:21

> jo, js filer

Hvad mener du? Tænker du på
<script src="include.js" type="text/javascript"></script>

> Eller ASP eller PHP

P.t. har han jo kun brug for at få includet en fil og til dette er
Serverside includes jo fint.

Fra : Jakob Andersen

Dato : 04-02-01 18:20

"KeZZe" <kezze@kezze.dk> wrote
> Hvad mener du? Tænker du på
> <script src="include.js" type="text/javascript"></script>

Jeps, det kan jo bruges til noget af det samme men kræver selvfølgelig at
javascript er aktiveret.

> P.t. har han jo kun brug for at få includet en fil og til dette er
> Serverside includes jo fint.

Ja, men det kan jo være at man ikke har adgang til SSI men derimod til ASP
eler PHP

Fra : KeZZe

Dato : 04-02-01 22:00

> Ja, men det kan jo være at man ikke har adgang til SSI men derimod til ASP
> eler PHP

Jeg mener, at det er mere sandsynligt at have adgang til SSI end til et
"rigtigt" serverside sprog.

Men vi er vel efterhånden røget en del offtopic, så derfor EOD.