Mailproblem/filstørrelse
Fra : [5000] Per Madsen

Dato : 25-04-02 21:09

Jeg har en fil liggende som jeg gerne vil sende til en ven. Æble + I
fortæller mig at filen fylder 33,3 mb på min hd, men når jeg sender den
(via Outlook) fortæller "progress-vinduet" at den er ved at sende en 46
mb stor fil. Jeg har sat encodingen til "MacIntosh" (BinHex) og
compression til "Stuffit". Er det BinHex encodingen der får filen til at
vokse??

--
Mvh. Per Madsen
Web: http://users.cybercity.dk/~dsl52828/

Fra : Martin Edlich

Dato : 25-04-02 22:10

In article <1fb7ubg.2jcte1x82kcwN%permandREMOVETHIS@cool.dk>,
permandREMOVETHIS@cool.dk ([5000] Per Madsen) wrote:

> Er det BinHex encodingen der får filen til at
> vokse??

Ja.

Fra : Jesper

Dato : 25-04-02 22:14

[5000] Per Madsen <permandREMOVETHIS@cool.dk> wrote:

> [...]
> mb stor fil. Jeg har sat encodingen til "MacIntosh" (BinHex) og
> compression til "Stuffit". Er det BinHex encodingen der får filen til at

Ja, BinHexing er en ASCII kodning der muliggøre at attachmentet kan
passere 7 bit gateways og det gør attachmentet ca. 35% større.
--
Jesper.
"Tanya Roberts doesn't really do much, but looks damn nice doing it"

Fra : [5000] Per Madsen

Dato : 25-04-02 22:26

Jesper <moby@dick.net> wrote:

> [5000] Per Madsen <permandREMOVETHIS@cool.dk> wrote:

> Ja, BinHexing er en ASCII kodning der muliggøre at attachmentet kan
> passere 7 bit gateways og det gør attachmentet ca. 35% større.

hmm, så må jeg vist hellere få sat ftp op, så han kan hente filen.

Takker...

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 25-04-02 22:40

"[5000] Per Madsen" wrote:

> Jeg har en fil liggende som jeg gerne vil sende til en ven. Æble + I
> fortæller mig at filen fylder 33,3 mb på min hd, ......cut.......

Check lige med din udbyder, hvor store filer du kan attache en e-mail,
nogle af dem har en max. størrelse, så man ikke kan medsende filer der
er større end f.eks. 20 Megabyte.

Fra : [5000] Per Madsen

Dato : 25-04-02 23:09

Niels Ebbesen <info@niels-ebbesen.net> wrote:

> Check lige med din udbyder, hvor store filer du kan attache en e-mail,
> nogle af dem har en max. størrelse, så man ikke kan medsende filer der
> er større end f.eks. 20 Megabyte.

Ja, det er vist rigtigt. Jeg kan vel evt. dele filen op i mindre bider,-
f.eks. med SplitIt

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 25-04-02 23:46

"[5000] Per Madsen" wrote:

> Ja, det er vist rigtigt. Jeg kan vel evt. dele filen op i mindre
> bider,- f.eks. med SplitIt

Ja - og så skal du også vær opmærksom på modtageren postkasse, deres
størrelse kan der også begrænsninger på, så modtageren er nødt til at
tømme hver gang du har sendt en del.

Fra : Jesper

Dato : 25-04-02 23:16

> [...]

> Check lige med din udbyder, hvor store filer du kan attache en e-mail,
> nogle af dem har en max. størrelse, så man ikke kan medsende filer der

så sender man direkte til modtagerens domænes mailserver.

Hvis mailadressen er navn@server.dk så skriver man:

nslookup -mx server.dk

Hvis mailserveren så hedder mail2.server.dk så knalder man den ind i
udgående (SMTP) server instilling og sender mailen.

Fra : thomas tomcat

Dato : 25-04-02 23:23

in article 3CC877BA.EA860D98@niels-ebbesen.net, Niels Ebbesen at
info@niels-ebbesen.net wrote on 25/04/02 23:40:

> Check lige med din udbyder, hvor store filer du kan attache en e-mail,
> nogle af dem har en max. størrelse, så man ikke kan medsende filer der
> er større end f.eks. 20 Megabyte.

Jeg er jo amatørbruger, så jeg er stadig hos Opasia. Så jeg har kun 10 Mb.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 25-04-02 23:25

permandREMOVETHIS@cool.dk ([5000] Per Madsen) writes:

> [...]
> mb stor fil. Jeg har sat encodingen til "MacIntosh" (BinHex) og
> compression til "Stuffit". Er det BinHex encodingen der får filen til at

Filer som sendes som email, pakkes indn som MIME.

Dette giver pr definiton en 4 bytes for 3 indpakning, og det passer
vist med vhad du ser.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn