> Det rejser spørgsmålet: Kan det overhovedet betale sig at overholde
> serviceeftersynene for garantiens skyld ?
Nej. Chancen for at du får en motordefekt indenfor 2år er ekstremt lille
sålænge du kun afdrosler den, eller tuner den mildt.
Runneren har den bedste motor Piaggio har bygget til dato.
> Hvad har I generelt gjort Jer af erfaringer mht. driftstabilitet på
45'ere.
> Information om Runner's har særlig interesse.
Tjoh, lad mig se:
Første Yamaha Neo's nåede ca. 6000km, hvoraf ingen var lovlige. Ca. 1000km
var med Polini Sport cylinderkit på 70cc. Så blev jeg kørt ned af en bilist
der ikke så mig, så han svingede ind over cykelstien og ramte mig da jeg
kørte omkring 40km/t.
Fik en helt ny Yamaha Neo's af hans forsikring + Hjelm og bukser. Polini
Sport cylinderen havde jeg fået en kammerat til at afmontere, da jeg på
grund af styrtet med 40km/t dårligt nok kunne flytte mig fra A -> B.
Sport cylinderen røg på med det samme på den nye, kørte 400 - 500km, så kom
der en Polini Star Traffic udstødning på. Lidt senere en 21mm karburator, og
det kørte jeg ialt 3000km med. Så blev der monteret en Polini Corsa cylinder
med tilhørende stemel og topstykke. Det kørte jeg så 5000km med, så
knallerten havde gået ca. 8000km da Politiet mente den var lidt for kvik.
Grundet tidligere forseelser med ændringer af motoren blev den desværre
konfiskeret :(
Dyr omgang. Købte den tilbage et år senere på Politiauktionen, monterede de
lovlige dele jeg havde liggende, og så kørte den ellers fint igen. Blev
solgt til Kaj's MC i Sønderborg.
I mellemtiden havde jeg fået taget kørekort til bil, og anskaffet mig en
Derbi GPR 50R MC-look-a-like. Havde gået ca. 7000km da jeg købte den, fik
den omlakeret, sat i stand osv. Motoren havde siden den dag ejeren købte den
haft en Metra Kit 70cc cylinder og 21mm karburator på. Fik yderligere en
Metra Kit udstødning da jeg havde den. Gik 118km/t på toppen og havde
12,26hk på baghjulet, ikke ringe =)
Havde den til den havde kørt ca. 11000km, så blev den solgt til fordel for
den Aprilia Area 51 som jeg kører på i øjeblikket.
Har netop monteret Top Performances Due Plus cylinderkit, Top Performances
Nardo Replica udstødning og 21mm Arreche karburator. Er igang med at køre
den til, men det lover da godt =)
I den tid jeg har haft scooter / EU45 har der ALDRIG været motordefekter,
kun ét enkelt uheld med min Neo's og en låsering ved stemplet der smuttede
ud og ødelagde en 45km/t cylinder jeg havde monteret en overgang, hvilket
var min egen skyld da jeg udemærket ved at man ikke genbruger låseringe.
Dumme mig.
Jeg ville ikke være bange for at tune scooteren og tænke på holdbarhed.
Plejer og passer man den så skal den nok holde.
Spørg her i gruppen eller i forummet på min hjemmeside, der er lidt over
1200 brugere registreret, en eller anden skal nok hjælpe dig ;)
--
- RpR
Moped Gallery.com - The World's biggest!
http://www.mopedgallery.com
ICQ: 19284098
"4-strokes are full of parts, 2-strokes are full of SPEED!"
--