/ Forside / Interesser / Fritid / Knallert / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Knallert
#NavnPoint
pallebhan.. 109279
Jon 13755
NoShyGuy 12369
Sunowich 7245
rpje 6490
scootergr.. 5859
masteraug.. 4691
Japse 3488
3773 3416
10  dova 3104
ADVARSEL mod Peugeot Rødovre.
Fra : Dan Rolsted aka elek~


Dato : 24-04-02 19:28

Pas på: Indlever IKKE din (45-)knallert hos Peugeot Rødovre, da de ikke har
forstand på service/reperation af samme.

For at gøre en lang historie kort.
Jeg ringer og bestiller til det alm. 500 km. servicetjek på min Peugeot
Vivacity 50cc, men da de har omkring 1 mdr. ventetid kommer min knallert så
op på 2100km (mekanikeren lover at dette ikke vil have nogen betydning for
garanti eller dens ydeevne).
Jeg beder dem kigge specielt på min bagbremse (standard opstramning ved 500
km. service) og mit horn, som ikke virker ordentligt (jeg indvilliger til at
jeg kan komme til at betale for dette).

Da dagen så endeligt oprander kører jeg den selv ud til dem (den virker
perfekt, bortset fra hornet og bremsen).
Jeg har så fået min far (han kender ikke dens måde at opføre sig på) til at
hente den for mig pga. mit arbejde.
Mekanikeren gentager en 5-6 gange "at vi nu skal skynde os til 5000 km
service-tjek.
Dækker han over noget, siden han siger det på den måde og har glemt at den
hedder 2500 km??

Da jeg så henter den hos mine forældre og får KUN kørt 100 meter opdager jeg
en kraftig mislyd, et-eller-andet rasler kraftigt under sædet.
Men på dette tidspunkt har de allerede lukket, hvorpå jeg trækker den hjem
til mine forældre, hvor jeg kigger på den.
Det første jeg opdager, er at mekanikeren har knækket skrue-hovedet til
aftapning af olie og da jeg står og "småpiller" ved knallert med fingrene,
falder der en gummiprop af noget derinde. Hvorfra ved jeg ikke.

Jeg ringer så mandagen efter og aftaler at de modtager den om tirsdagen og
ordner den fejl, som tilsyneladene er opstået på deres værksted.
Da de åbnede den, opdagede de så at koblingen var "blevet blå pga. varme" og
prøver at sætte en ny kobling på, hvorved de påstår at den virker.

Det er da komplet underligt at sådan en fejl fremkommer lige præcis når den
er på værksted UDEN at de opdager den og "advarer" os mod mislyden.
Da vi konfronterer værkføreren med den samlede historien er han komplet
ligeglad og vil ikke tage ansvar for noget som helst. Han sad bare og sagde
"æh-bæh" i telefonen.

Så derfor hold jer langt væk herfra, medmindre I vil løbe en stor risiko.

--
Mvh.
Dan Rolsted.
http://www.rolsted.ishoejby.dk/index.htm



 
 
John Kramme (24-04-2002)
Kommentar
Fra : John Kramme


Dato : 24-04-02 20:12

Sur røv ....sikke en kedelig oplevelse

jeg kan sige dig at jeg selv har prøvet det samme selv med nogle af de
køretøjer jeg har haft gennem tiden, den dag idag laver jeg alt selv også
selvom jeg godt ved at der så ingen garanti er .....men hellere det end et
ødelagt køretøj

John


"Dan Rolsted aka elektronikmekanikeren" <danrolsted#NOSPAM#@ishoejby.dk>
wrote in message news:aa6tpl$lt$1@sunsite.dk...
> Pas på: Indlever IKKE din (45-)knallert hos Peugeot Rødovre, da de ikke
har
> forstand på service/reperation af samme.
>
> For at gøre en lang historie kort.
> Jeg ringer og bestiller til det alm. 500 km. servicetjek på min Peugeot
> Vivacity 50cc, men da de har omkring 1 mdr. ventetid kommer min knallert

> op på 2100km (mekanikeren lover at dette ikke vil have nogen betydning for
> garanti eller dens ydeevne).
> Jeg beder dem kigge specielt på min bagbremse (standard opstramning ved
500
> km. service) og mit horn, som ikke virker ordentligt (jeg indvilliger til
at
> jeg kan komme til at betale for dette).
>
> Da dagen så endeligt oprander kører jeg den selv ud til dem (den virker
> perfekt, bortset fra hornet og bremsen).
> Jeg har så fået min far (han kender ikke dens måde at opføre sig på) til
at
> hente den for mig pga. mit arbejde.
> Mekanikeren gentager en 5-6 gange "at vi nu skal skynde os til 5000 km
> service-tjek.
> Dækker han over noget, siden han siger det på den måde og har glemt at den
> hedder 2500 km??
>
> Da jeg så henter den hos mine forældre og får KUN kørt 100 meter opdager
jeg
> en kraftig mislyd, et-eller-andet rasler kraftigt under sædet.
> Men på dette tidspunkt har de allerede lukket, hvorpå jeg trækker den hjem
> til mine forældre, hvor jeg kigger på den.
> Det første jeg opdager, er at mekanikeren har knækket skrue-hovedet til
> aftapning af olie og da jeg står og "småpiller" ved knallert med fingrene,
> falder der en gummiprop af noget derinde. Hvorfra ved jeg ikke.
>
> Jeg ringer så mandagen efter og aftaler at de modtager den om tirsdagen og
> ordner den fejl, som tilsyneladene er opstået på deres værksted.
> Da de åbnede den, opdagede de så at koblingen var "blevet blå pga. varme"
og
> prøver at sætte en ny kobling på, hvorved de påstår at den virker.
>
> Det er da komplet underligt at sådan en fejl fremkommer lige præcis når
den
> er på værksted UDEN at de opdager den og "advarer" os mod mislyden.
> Da vi konfronterer værkføreren med den samlede historien er han komplet
> ligeglad og vil ikke tage ansvar for noget som helst. Han sad bare og
sagde
> "æh-bæh" i telefonen.
>
> Så derfor hold jer langt væk herfra, medmindre I vil løbe en stor risiko.
>
> --
> Mvh.
> Dan Rolsted.
> http://www.rolsted.ishoejby.dk/index.htm
>
>



Dan Rolsted aka elek~ (24-04-2002)
Kommentar
Fra : Dan Rolsted aka elek~


Dato : 24-04-02 20:54

> Sur røv ....sikke en kedelig oplevelse
>
> jeg kan sige dig at jeg selv har prøvet det samme selv med nogle af de
> køretøjer jeg har haft gennem tiden, den dag idag laver jeg alt selv også
> selvom jeg godt ved at der så ingen garanti er .....men hellere det end et
> ødelagt køretøj

Hvis man ellers kan finde ud af det
Dan.



John Kramme (24-04-2002)
Kommentar
Fra : John Kramme


Dato : 24-04-02 22:04

> Hvis man ellers kan finde ud af det
> Dan.



tihih ....jeg har da heldigvis en Automekanikeruddannnelse .....men mindre
kan gøre det, hvis bare du / i har lidt teknisk indsigt og interesse så går
det såmænd fint

John



Dan Rolsted aka elek~ (25-04-2002)
Kommentar
Fra : Dan Rolsted aka elek~


Dato : 25-04-02 18:21

> tihih ....jeg har da heldigvis en Automekanikeruddannnelse .....men mindre
> kan gøre det, hvis bare du / i har lidt teknisk indsigt og interesse så
går
> det såmænd fint

Jeg har to problemer:
1. Jeg har ikke forstand på det, men hvis en forklarer hvordan jeg skal
gøre - er alt vel muligt.
2. Jeg bor i en 1-værelses på 3. sal og har ikke et autoværksted.
Dan.



Dan Rolsted aka elek~ (25-04-2002)
Kommentar
Fra : Dan Rolsted aka elek~


Dato : 25-04-02 18:19

Opdatering.

Jeg har idag fået den tilbage med fejl igen.
Den kan godt køre, men det manglende skruehovede mangler stadig.
Da jeg talte med værkføren i telefonen, påstår han hårdnakket at denne skrue
ikke har et hoved, da brugeren ikke skal kunne skifte olie.
Da jeg konfronterer ekspedienten henne på værkstedet med dette ved
afhentningen, måtte han sige god for min forklaring da han kunne se at
knallerten manglede og den i instruktionsbogen har.
Nu må jeg så vente 4 uger igen for at få sat en ny skrue på (jeg er blevet
lovet en gratis lånebil).

Dan.



Brian/Hekto (25-04-2002)
Kommentar
Fra : Brian/Hekto


Dato : 25-04-02 23:47

Jeg går ud fra, at der ikke længere skal skiftes olie på Peugeot. Det skal
der ikke på en Speedfight, og sikkert heller ikke på en Vivacity!

At koblingen bliver blå, er ikke helt unormalt. Den blå farve kan fjernes
med ståluld eller brasso, hvis den generer.

Der er ikke ret meget service at lave, og det kan godt laves på en
fortovsflise! Det kræver heller ikke meget forstand eller værktøj.

Se: www.speedfight.cjb.net Vivacity har samme motor!

/B


"Dan Rolsted aka elektronikmekanikeren" <danrolsted#NOSPAM#@ishoejby.dk>
wrote in message news:aa9e2e$c1c$1@sunsite.dk...
> Opdatering.
>
> Jeg har idag fået den tilbage med fejl igen.
> Den kan godt køre, men det manglende skruehovede mangler stadig.
> Da jeg talte med værkføren i telefonen, påstår han hårdnakket at denne
skrue
> ikke har et hoved, da brugeren ikke skal kunne skifte olie.
> Da jeg konfronterer ekspedienten henne på værkstedet med dette ved
> afhentningen, måtte han sige god for min forklaring da han kunne se at
> knallerten manglede og den i instruktionsbogen har.
> Nu må jeg så vente 4 uger igen for at få sat en ny skrue på (jeg er blevet
> lovet en gratis lånebil).
>
> Dan.
>
>



Dan Rolsted aka elek~ (26-04-2002)
Kommentar
Fra : Dan Rolsted aka elek~


Dato : 26-04-02 00:18

> Jeg går ud fra, at der ikke længere skal skiftes olie på Peugeot. Det skal
> der ikke på en Speedfight, og sikkert heller ikke på en Vivacity!
Al olie skal jo skiftes på et-eller-andet tidspunkt. Det modvirker jo
slidtage, hvilket vil sige at olien skal være i "tip-top" stand for at yde
det bedste.
Ifølge instruktionsbogen anbefaler de, at man skifter olien pr. 10.000 km og
niveaukontroller (efterfylder) pr. 500 km.

> At koblingen bliver blå, er ikke helt unormalt. Den blå farve kan fjernes
> med ståluld eller brasso, hvis den generer.
Det var ikke farven, jeg lagde mærke til. Det der generede mig var
skramlelyden (som om et-eller-andet ikke sad fast). Jeg tør sgu ikke køre
rundt på en delvist defekt knallert (det kan jo godt være farligt, når man
ligger blandt bilerne og de store lastbiler).

> Der er ikke ret meget service at lave, og det kan godt laves på en
> fortovsflise! Det kræver heller ikke meget forstand eller værktøj.
Det er da fint nok, at der ikke er meget at lave, men jeg har ikke erfaring
på området og det vil så sige at hvis jeg lige pludseligt løber ind i et
problem står jeg med håret i postkassen.
Min hovedinteresse er at den virker 100% tilfredsstillende hver gang.

Dan.



Brian Sørensen (26-04-2002)
Kommentar
Fra : Brian Sørensen


Dato : 26-04-02 10:59

Fra 2001 bliver der ikke skiftet olie på transmissionen. Man har åbenbart
erfaring for at det ikke er nødvendigt. På mange biler skifter man heller
ikke gearolien; men efterfylder bare.
Derfor er den nederste aftapningsskrue blændet, bagpå.

Selvfølgelig skal den ikke skramle; men jeg forstod de ville skifte den
fordi den var blå?? Jeg har set dem MEGET mørkeblå! De fejlede intet!

Om du selv vil lave service, er din afgørelse. Du skal have skiftet ruller
og luftfilter for hver 5.000 og rem for hver 10.000, på motoren. Jeg ved
ikke med forgaflen på en vivacity, om der skal skiftes olie, en gang
imellem. Endelig er der så bremserne. Jeg kan ikke huske hvad der sidder på
skiven foran. Er det en Heng Tong som på en speedfight AC, holder klodserne
i evigheder.

/B

"Dan Rolsted aka elektronikmekanikeren" <danrolsted#NOSPAM#@ishoejby.dk>
wrote in message news:aaa34q$mib$1@sunsite.dk...
> > Jeg går ud fra, at der ikke længere skal skiftes olie på Peugeot. Det
skal
> > der ikke på en Speedfight, og sikkert heller ikke på en Vivacity!
> Al olie skal jo skiftes på et-eller-andet tidspunkt. Det modvirker jo
> slidtage, hvilket vil sige at olien skal være i "tip-top" stand for at yde
> det bedste.
> Ifølge instruktionsbogen anbefaler de, at man skifter olien pr. 10.000 km
og
> niveaukontroller (efterfylder) pr. 500 km.
>
> > At koblingen bliver blå, er ikke helt unormalt. Den blå farve kan
fjernes
> > med ståluld eller brasso, hvis den generer.
> Det var ikke farven, jeg lagde mærke til. Det der generede mig var
> skramlelyden (som om et-eller-andet ikke sad fast). Jeg tør sgu ikke køre
> rundt på en delvist defekt knallert (det kan jo godt være farligt, når man
> ligger blandt bilerne og de store lastbiler).
>
> > Der er ikke ret meget service at lave, og det kan godt laves på en
> > fortovsflise! Det kræver heller ikke meget forstand eller værktøj.
> Det er da fint nok, at der ikke er meget at lave, men jeg har ikke
erfaring
> på området og det vil så sige at hvis jeg lige pludseligt løber ind i et
> problem står jeg med håret i postkassen.
> Min hovedinteresse er at den virker 100% tilfredsstillende hver gang.
>
> Dan.
>
>



Dan Rolsted aka elek~ (26-04-2002)
Kommentar
Fra : Dan Rolsted aka elek~


Dato : 26-04-02 15:47

> Fra 2001 bliver der ikke skiftet olie på transmissionen. Man har åbenbart
> erfaring for at det ikke er nødvendigt. På mange biler skifter man heller
> ikke gearolien; men efterfylder bare.
> Derfor er den nederste aftapningsskrue blændet, bagpå.
Er det noget generalt eller gælder det kun for Peugeot??

> Selvfølgelig skal den ikke skramle; men jeg forstod de ville skifte den
> fordi den var blå?? Jeg har set dem MEGET mørkeblå! De fejlede intet!
Jeg ved kun hvad de sagde og jeg så selv at den udskiftede kopling var
mørkeblå. Hvorfor den så er det kan jeg ikke forklare, men jeg undrede mig
meget over deres forklaring på at dette skulle være problemet.

> Om du selv vil lave service, er din afgørelse. Du skal have skiftet ruller
> og luftfilter for hver 5.000 og rem for hver 10.000, på motoren. Jeg ved
> ikke med forgaflen på en vivacity, om der skal skiftes olie, en gang
> imellem. Endelig er der så bremserne. Jeg kan ikke huske hvad der sidder

> skiven foran. Er det en Heng Tong som på en speedfight AC, holder
klodserne
> i evigheder.
Jamen det vil jeg så kigge lidt nærmere på, men en ting er ihvertfald
sikkert, jeg kommer ikke tilbage dertil igen.

Dan.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177550
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408823
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste