Sur røv ....sikke en kedelig oplevelse
jeg kan sige dig at jeg selv har prøvet det samme selv med nogle af de
køretøjer jeg har haft gennem tiden, den dag idag laver jeg alt selv også
selvom jeg godt ved at der så ingen garanti er .....men hellere det end et
ødelagt køretøj
John
"Dan Rolsted aka elektronikmekanikeren" <danrolsted#NOSPAM#@ishoejby.dk>
wrote in message news:aa6tpl$lt$1@sunsite.dk...
> Pas på: Indlever IKKE din (45-)knallert hos Peugeot Rødovre, da de ikke
har
> forstand på service/reperation af samme.
>
> For at gøre en lang historie kort.
> Jeg ringer og bestiller til det alm. 500 km. servicetjek på min Peugeot
> Vivacity 50cc, men da de har omkring 1 mdr. ventetid kommer min knallert
så
> op på 2100km (mekanikeren lover at dette ikke vil have nogen betydning for
> garanti eller dens ydeevne).
> Jeg beder dem kigge specielt på min bagbremse (standard opstramning ved
500
> km. service) og mit horn, som ikke virker ordentligt (jeg indvilliger til
at
> jeg kan komme til at betale for dette).
>
> Da dagen så endeligt oprander kører jeg den selv ud til dem (den virker
> perfekt, bortset fra hornet og bremsen).
> Jeg har så fået min far (han kender ikke dens måde at opføre sig på) til
at
> hente den for mig pga. mit arbejde.
> Mekanikeren gentager en 5-6 gange "at vi nu skal skynde os til 5000 km
> service-tjek.
> Dækker han over noget, siden han siger det på den måde og har glemt at den
> hedder 2500 km??
>
> Da jeg så henter den hos mine forældre og får KUN kørt 100 meter opdager
jeg
> en kraftig mislyd, et-eller-andet rasler kraftigt under sædet.
> Men på dette tidspunkt har de allerede lukket, hvorpå jeg trækker den hjem
> til mine forældre, hvor jeg kigger på den.
> Det første jeg opdager, er at mekanikeren har knækket skrue-hovedet til
> aftapning af olie og da jeg står og "småpiller" ved knallert med fingrene,
> falder der en gummiprop af noget derinde. Hvorfra ved jeg ikke.
>
> Jeg ringer så mandagen efter og aftaler at de modtager den om tirsdagen og
> ordner den fejl, som tilsyneladene er opstået på deres værksted.
> Da de åbnede den, opdagede de så at koblingen var "blevet blå pga. varme"
og
> prøver at sætte en ny kobling på, hvorved de påstår at den virker.
>
> Det er da komplet underligt at sådan en fejl fremkommer lige præcis når
den
> er på værksted UDEN at de opdager den og "advarer" os mod mislyden.
> Da vi konfronterer værkføreren med den samlede historien er han komplet
> ligeglad og vil ikke tage ansvar for noget som helst. Han sad bare og
sagde
> "æh-bæh" i telefonen.
>
> Så derfor hold jer langt væk herfra, medmindre I vil løbe en stor risiko.
>
> --
> Mvh.
> Dan Rolsted.
>
http://www.rolsted.ishoejby.dk/index.htm
>
>