Størrere dyse eller mere luft?
Fra : Henrik Bonde

Dato : 24-04-02 18:42

Davs
Jeg har udstyret min Scarabeo 45 med en "Brian pakke"
Den består af:
Athena 47.6 mm cylinder
Delortho 21mm Karburator m/96 dyse
Kunda traking udstødning
Boret et par ekstra huller i luftfilterkassen

Topfarten på 80 -85 er sådan set god nok, men jeg syntes den mangler
noget effekt.
Fra 60 - 80 går der en evighed, og stiger vejen en smule, kommer den
ikke over 70.
Den sidste 1/4 af vandringen på gashåndtaget, har ikke nogen virkning.
Og ved mellemgas (ca 50km/t) går den meget ujævnt.

Hvad er løsningen? Størrere dyse eller flere huller i filterkassen?

Er der iøvrigt en enkel løsning på dæmpning af indsugningsstøjen?
De ekstra huller jeg har lavet i filterkassen, larmer som bare fa'en.

Bonden

Fra : Michael Thomsen

Dato : 24-04-02 19:07

Nej din løsning er en Variator!

Fra : John Kramme

Dato : 24-04-02 20:04

> Hvad er løsningen? Størrere dyse eller flere huller i filterkassen?

Det der går galt ved din opsætning som det er på nuværende tidspunkt er at
varieringen foregår for hurtigt ....hvilket svarer til at skifte for hurtigt
gear !

Du kan roligt gå ned til 90 i dysestr. + en racervariator pga. at du har
monteret Kunda udstødningen som kun kan aflevere sin effekt ved høje
omdrejninger !

Alternativt :
Du kan montere nogle lettere ruller i din std. variator ....men det vil jeg
kun anbefale som værende en nød / midlertidig løsning !

> Er der iøvrigt en enkel løsning på dæmpning af indsugningsstøjen?
> De ekstra huller jeg har lavet i filterkassen, larmer som bare fa'en.

Det vil larme noget mere end standard ....men 2 stk borede huller på ca. 25
mm er nok, om du har mere eller mindre hulstørrelse nævner du ikke noget om
!

Alternativt :
Jeg har selv prøvet at montere et par plastrør på 25 mm tykkelse og ca
80 -100 mm lange som ekstra sugerør, dette kan dæmpe lydniveauet en del !

V.H John Kramme
www.aprilia.highspeedzone.com