krydderier og salt i aalborg
Fra : Søren Sohl

Dato : 23-04-02 20:27

Hej derude.

Jeg skal til at stå for mit kollegies krydderi og salt forbrug. Der skal
store portioner til, og så vil jeg høre, hvor det er bedst at gøre det her i
Aalborg?

mvh Søren

Fra : Thomas Wesley Hinton

Dato : 23-04-02 21:02

"Søren Sohl" <ssohl@cs.auc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> store portioner til, og så vil jeg høre, hvor det er bedst at gøre det her

Nu er jeg ikke fra Aalborg, men mon dog ikke forholdene er lidt det samme
som i Odense.

Salt koster jo så godt som intet, så det burde du bare kunne købe i et
supermarked.

Hvad angår kryderier ville jeg mene det bedste ville være at skaffe sig
nogle kryderi glas, og købe små refill poser i en eller anden billig butik
(den butik der hed downstairs i Odense havde 100 forskellige or so, til 1 kr
stykket posen).

Du kan sikkert købe meget billigt hvis du køber i en typisk arabisk butik,
men måske portionerne er for store?

Det var da iøvrigt noget af en post du har fået på dit kollegie ;)

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 23-04-02 21:10

> [...]
skal
> store portioner til, og så vil jeg høre, hvor det er bedst at gøre det

Hmm, nu ved jeg ikke lige, hvad du mener med store portioner. Men prøv
at kig på www.hedebogaard.dk så vidt jeg husker er deres priser for
krydderier og fragt ok.

Venligst
Henriette Døssing

Fra : Kåre Weng Madsen

Dato : 25-04-02 10:29

"Søren Sohl" skrev i en meddelelse

> Jeg skal til at stå for mit kollegies krydderi og salt forbrug. Der skal
> store portioner til, og så vil jeg høre, hvor det er bedst at gøre det her
> Aalborg?

Hej Søren

Hvis det bare skal være billigt, så har både Netto og fakta billige poser,
men der er ikke så meget i og de har kun de mest almindelig poser.

I øvrigt kommer de billige krydderrier fra Dansk Supermarked (Nett, Føtex,
Bilka) fra samme producent som de dyre Santa Maria - så lad være med at købe
dem....

Bilka har lidt større portioner til en 20 krone seddel. Der er også flere
forskellige salgs at vælge i mellem.
Lignende store poser kan du købe på market i Ågade der er hver onsdag og
lørdag formiddag. Der koster de vist også en 20,-

Skal krydderierne være at lidt bedre kvalitet (her tænker jeg i sær på en
mere smagsfuld karry, Oregan, Timian, Basilikum og lign uden alt for mange
andre spændende ting end krydderier) så kan du med fordel besøge Ali Baba,
der også ligger dernede i enden af Ågade. Der har de alt i krydderier i en
god kvalitet - men også halv dyrt. De har også alt muligt andet spændende.

Desuden kan du - apropos kollegiet - foreslå at i køber fælles ind af ris.
Man kan få under 10 kroner kiloet få rigtig gode Jasmin og Basmati ris i de
fleste asiatiske butikker. I hvert fald i Århus, så hvorfor ikke også her i
Aalborg. Hvis du køber stort ind af ris, så bland en håndfuld groft salt i
sækken - så går der ikke mider i. Husk derfor også at skyl risene inden du
koger dem.

Enjoy.

Kåre

Hvis det ikke nødvendig

Lidt større mængder kan du f.eks. købe

Fra : Kai Tore Steinsli

Dato : 25-04-02 13:53

Hej Søren.

Har du set på www.ejstrupholm.dk/ti-krydderier ? De har en masse lækre ting
til ganske gode priser. Ellers har Søs. Grene også et mindre udvalg af de
mest basale krydderier - hvis der altså er Søs. Grene i Aalborg?!

Mvh. en århusiansk kollegianer!!