Q: Usenet data til TAB separeret fil forma~
Fra : Palle B. Nielsen (Po~

Dato : 23-04-02 19:34

Hej alle,

Ja, jeg søger også efter et andet program, som vil gøre min dagligdag lidt
lettere. Pt. Har jeg forsøgt at finde det selv, dog uden held, så jeg håber
på hjælp fra dette ekspertforum...

Programmet jeg søger skal kunne følgende...

A) være et program der kan hente usenet data

B) arkivere disse usenet data I et format, der kan læses af et andet
program. Programmet må gerne kunne gemme usenet data I et TAB separeret fil
format.

Optionelt må programmet gerne kunne scriptes således at punkterne A til B
kan gøres per automatik.

That's it.

Og husk programmet skal kunne virke på en Mac med Mac OS X.

Håber, at der er nogen der kan hjælpe.

PowerPalle

Fra : Morten Reippuert

Dato : 23-04-02 20:37

In article <B8EB75BC.12C8F%powerpalle@powerpalle.dk>,
"Palle B. Nielsen (PowerPalle)" <powerpalle@powerpalle.dk> wrote:

> [...]
>
> B) arkivere disse usenet data I et format, der kan læses af et andet
> program. Programmet må gerne kunne gemme usenet data I et TAB separeret fil

Hvad med klasikkeren leafnode (inkl. fetchnews)? Den gemmer hvert indlæg
som ét textdokument - eller en anden usenet server/proxy?

Installer den gennem fink og lad den hente source direkte fra unstable
CVS. skriv derefter 'sudo fink install leafnode'

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 24-04-02 09:00

"Palle B. Nielsen (PowerPalle)" <powerpalle@powerpalle.dk> writes:

> B) arkivere disse usenet data I et format, der kan læses af et andet
> program. Programmet må gerne kunne gemme usenet data I et TAB separeret fil
> format.

leafnode til lokal newsserver. Perl til at snakke med den lokale newsserver.

Hvad er det du vil lave?

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 24-04-02 11:24

> [...]

> kan læses af et andet program. Programmet må gerne kunne gemme
> usenet data I et TAB separeret fil format.

Hvad vil du lave?
Et (web-) debatforum som benytter nntp?
Hvis du løfter sløret, er det letere at hjælpe dig.

-j

--
http://akademiskopgavebank.dk

Fra : Palle B. Nielsen (Po~

Dato : 24-04-02 16:38

On 24/04/02 12:24, in article ky3cxlgzsi.fsf@mimer.null.dk, "Janus
Sandsgaard" <janus@dev.null.dk> wrote:

> Hvad vil du lave?
> Et (web-) debatforum som benytter nntp?
> Hvis du løfter sløret, er det letere at hjælpe dig.

Hej Jonas,

Ikke at det hjælper usigeligt meget på det jeg søger, men svaret er ja. Jeg
vil gerne vise dk.edb.mac på macnyt.dk for at skabe mere opmærksom omkring
Mac og også denne "fremragende" nyhedsgruppe, men jeg er da betænkelig kva.
De sidste 24 timers ophold her ;)

PowerPalle

Fra : Morten Reippuert

Dato : 24-04-02 17:09

In article <B8EC9E10.132A0%powerpalle@powerpalle.dk>,
> [...]

> Mac og også denne "fremragende" nyhedsgruppe, men jeg er da betænkelig kva.

Det behøv's du såmænd ikke være, der er langt flere userøse
"fjollehoveder" på din konkurrents webbasserede messageboard. Vi er
normalt både civilicerede, hjælpsomme og til tider ganske morsomme.

NB. God ide hvis applikationen ellers bliver i stand til at poste i
overensstemmelse med netiketten

Husk også at lægge en vejledning til hvorledes man kan læse dk.edb.mac
med en rigtig newsreader (Netscape/mozilla, OE/entourage, macsoup og
MT-newswatcher), en historie om usenet samt et .url til netkette siderne
på <http://usenet.dk> - eller blot et refarat af det mest bassale.

Fra : Palle B. Nielsen (Po~

Dato : 24-04-02 17:20

On 24/04/02 18:09, in article spam-DE34A0.18090724042002@news.tele.dk,
"Morten Reippuert" <spam@reippuert.dk> wrote:

> [...]
> med en rigtig newsreader (Netscape/mozilla, OE/entourage, macsoup og
> MT-newswatcher), en historie om usenet samt et .url til netkette siderne

Hej Morten,

Hvis det lykkes for mig at lave den omtalte service vil det som udgangspunkt
udelukkende være read-only - således at brugerne kan samle appetit til
servicen. Om servicen også bliver med skrivemulighed til gruppen er jeg ikke
sikker på, men vi må se.

Derudover vil jeg naturligvis sørge for at der bliver informeret
tilstrækkeligt om netikette mv.

Men lad os se om jeg får det løst.

PowerPalle

Fra : Storm

Dato : 24-04-02 21:40

> [...]
> servicen. Om servicen også bliver med skrivemulighed til gruppen er jeg ikke

Hvis jeg forstår det ret synes jeg overhovedet ikke om sådan en idé.
Er det ikke sådan lidt "misbrug". Hellere vise hvor let det er at bruge
en nyhedslæser og selv deltage, end være sådan - "kigger".

Godt jeg fik kigget i Martins hoved - for du vil vel respektere "ikke
arkivering" i headeren?

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Martin Edlich

Dato : 24-04-02 21:59

In article <1fb61es.1ht3gcn2td5moN%Ninzen@ofir.dk>,
Ninzen@ofir.dk (Storm) wrote:

> Godt jeg fik kigget i Martins hoved

Jeg synes nok jeg kunne mærke at der var nogen der pillede....

Håber ikke at oplevelsen var alt for skræmmende.

Fra : Storm

Dato : 24-04-02 22:23

> Jeg synes nok jeg kunne mærke at der var nogen der pillede....
>
> Håber ikke at oplevelsen var alt for skræmmende.

Jeg blev ikke skræmt - gik direkte efter tags'ne.

- Alt det andet var for uoverskueligt

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Martin Edlich

Dato : 24-04-02 22:59

In article <1fb63fn.7fkw1p10oah5eN%Ninzen@ofir.dk>,
Ninzen@ofir.dk (Storm) wrote:

> - Alt det andet var for uoverskueligt

Det kan jeg levende forestille mig....

Fra : Morten Reippuert

Dato : 24-04-02 22:32

In article <newsspam4-6A0881.22590524042002@dtext.news.tele.dk>,

> Jeg synes nok jeg kunne mærke at der var nogen der pillede....

så er det jo nina der er grisen...

Fra : Martin Edlich

Dato : 24-04-02 22:59

In article <spam-3279FF.23313724042002@news.tele.dk>,
Morten Reippuert <spam@reippuert.dk> wrote:

> så er det jo nina der er grisen...

Hvilket hovede tænkte du på?

Fra : Storm

Dato : 25-04-02 15:11

> så er det jo nina der er grisen...

Over_hovedet_ ikke!
Grisen er jo i badekarret.

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Martin Edlich

Dato : 25-04-02 15:48

In article <1fb7e34.ywnpkm116bg5cN%Ninzen@ofir.dk>,
Ninzen@ofir.dk (Storm) wrote:

> Grisen er jo i badekarret.

Nu har jeg tabt tråden.

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 25-04-02 16:32

Kan det være denne: <http://homepage.mac.com/mta/foto80n.jpg>
--
Michael Tysk-Andersen

Fra : Martin Edlich

Dato : 25-04-02 22:04

In article <1fb7hzx.1e8xjjq1xk9m68N%mta@mac.com>,
mta@mac.com (Michael Tysk-Andersen) wrote:

> Kan det være denne: <http://homepage.mac.com/mta/foto80n.jpg>

Det fik en klokke til at ringe. Tak.

Jeg havde egentlig forventet et billede af en tråd...

Fra : Palle B. Nielsen (Po~

Dato : 24-04-02 22:11

On 24/04/02 22:40, in article 1fb61es.1ht3gcn2td5moN%Ninzen@ofir.dk, "Storm"
<Ninzen@ofir.dk> wrote:

> [...]
> en nyhedslæser og selv deltage, end være sådan - "kigger".
>
> Godt jeg fik kigget i Martins hoved - for du vil vel respektere "ikke

Hej Nina,

Hvis jeg overhovedet får lavet denne funktion, så vil den sikkert kun være
baseret på indlæg fra de sidste par dage, og kun read-only.

Der er mange services på nettet der har en sådan løsning, og jeg kan ikke se
at det kan betragtes som misbrug.

Når det så er sagt, så bruger jeg enorme mængder tid og ressourcer på at
promovere mac platformen og relaterede emner, herunder også dk.edb.mac og
andre ting, og ideen om at skrive en artikel om hvordan man bruger en
nyhedslæser er en god ide, som jeg måske vil tage op engang I fremtiden.

PowerPalle

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 24-04-02 20:10

> [...]

> Mac og også denne "fremragende" nyhedsgruppe, men jeg er da betænkelig kva.

Ud fra erfaringerne med kandu.dk, kan jeg sige at jeg ikke er
interesseret i flere webinterfaces til Usenet.

Hvor meget kan du programmere selv? Den slags ønsker kræver nok noget
hjemmearbejde, eller køb af programmørassistance.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Palle B. Nielsen (Po~

Dato : 24-04-02 20:57

On 24/04/02 21:09, in article kkhem0ncar.fsf@mimer.null.dk, "Thorbjørn Ravn
Andersen" <ravn@mac.com> wrote:

> [...]
>
> Hvor meget kan du programmere selv? Den slags ønsker kræver nok noget
> hjemmearbejde, eller køb af programmørassistance.

Og det respekterer jeg også, men der er mange andre der har udvists
interesse. Nok om det.

Godt nok er jeg ikke en haj til Perl, selv om jeg har lavet nogle små smarte
robotter. Til gengæld benytter jeg et andet programmeringsprog kaldet WebDNA
der langt hen ad vejen minder meget om PHP.

Jeg er godt klar over at det er en stor mundfuld jeg her kigger på, men jeg
har altid den attitude at det må komme an på en prøve :)

PowerPalle

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 27-04-02 11:26

> [...]

> Ikke at det hjælper usigeligt meget på det jeg søger, men svaret er
> ja. Jeg vil gerne vise dk.edb.mac på macnyt.dk for at skabe mere

Kool. Rart om man kunne samle alle Mac-kræfter i eet og samme
forum. Den virksomhed, jeg tidligere slog mine folder i har netop
udviklet en dims, der får web og usenet til at snakke
sammen. Løsningen har kørt nogle måneder for Politikens Lokalaviser og
burde derfor være nogenlunde fejlfri og overkommeligt at implementere
i macnyt. Skriv evt. en mail til Gustav <stoffer@netcetera.dk> hvis du
er interesseret.

-j

--
http://akademiskopgavebank.dk

Fra : Ask Bjoern Hansen

Dato : 22-05-02 02:12

Janus Sandsgaard <janus@dev.null.dk> wrote in message news:<ky662dtp3g.fsf@mimer.null.dk>...

> [...]
> sammen. Løsningen har kørt nogle måneder for Politikens Lokalaviser og
> burde derfor være nogenlunde fejlfri og overkommeligt at implementere

Alternativt saa er der nogle mason komponenter paa
http://develooper.com/code/mason-nntp.tar.gz der goer den slags. De
bruges paa http://nntp.perl.org/

Vi har ogsaa nogle patches til at implementere threading; men fordi
[lang urelateret historie] har vi ikke installeret dem endnu.

- ask