Jeg søger teksten til Green Day - Minority~
Fra : Svend Emil

Dato : 22-04-02 13:57

Som sagt søger jeg subj.

Svend Emil
På forhånd tak

Fra : nikolaj borg

Dato : 22-04-02 14:25
Fra : nikolaj borg

Dato : 22-04-02 14:29

nikolaj borg wrote:
> http://www.usenet.dk/oss/dk.kultur.musik/#akkorder

Her vrøvler jeg vist lidt. For det første skulle linket have været
http://www.usenet.dk/oss/dk.kultur.musik/#sangtekst for det andet er det
næsten for bøvlet et svar, der er her. Det er nemlig IMØ meget nemmere, bare
at søge på "lyrics", [navn på band/kunstner] og [titel] på google. Kan vi få
det tilføjet på OSS'en?

/Nikolaj

Fra : Troels

Dato : 22-04-02 15:39

> [...]
bare
> at søge på "lyrics", [navn på band/kunstner] og [titel] på google. Kan vi

Kunne måske også tilføjes at man tit kan få noget godt ud af at søge på:
["del af teksten som man kan huske, evt bare en linie"] [lyrics].

/Troels

Fra : nikolaj borg

Dato : 22-04-02 16:02

Troels wrote:
> Kunne måske også tilføjes at man tit kan få noget godt ud af at søge
> på: ["del af teksten som man kan huske, evt bare en linie"] [lyrics].

Ja, ihvertfald hvis man ikke kender titlen. Men det er jo allerede beskrevet
i samme FAQ: http://www.usenet.dk/oss/dk.kultur.musik/#sanglinie

Principielt bør titlen være nok for at finde en relevant side med Google,
men det kan egentligt godt være, at du øger sandsynligheden for at fange den
præcise side ved at inkludere noget af teksten. Til gengæld øger det
risikoen for at udelukke brugbare hits, hvis man skriver teksten lidt
forkert eller siden med selve teksten ikke er blevet fanget af google.

/Nikolaj

Fra : Troels

Dato : 22-04-02 17:14

> Ja, ihvertfald hvis man ikke kender titlen. Men det er jo allerede
beskrevet
> i samme FAQ: http://www.usenet.dk/oss/dk.kultur.musik/#sanglinie

Det er det jo sørme også..... men så er der jo nogenlunde enighed om at det
virker

/Troels

Fra : Svend Emil

Dato : 22-04-02 16:16

> Her vrøvler jeg vist lidt. For det første skulle linket have været
> http://www.usenet.dk/oss/dk.kultur.musik/#sangtekst

Tak for hjælpen.
Det krævede at jeg måtte prøve en del af søgemaskinerne, da der var en del,
hvor den ikke var, men endelig lykkedes det...

Svend Emil

Fra : nikolaj borg

Dato : 22-04-02 16:27

Svend Emil wrote:

> Tak for hjælpen.
> Det krævede at jeg måtte prøve en del af søgemaskinerne, da der var
> en del, hvor den ikke var, men endelig lykkedes det...

Der var ellers også et mere eller mindre direkte link i mit første indlæg:

http://www.lyricsdomain.com/songs/290/

Men respekt for at du søgte efter den selv

/Nikolaj

Fra : Peter G.

Dato : 22-04-02 19:20

In article <6dUw8.1440$kp3.122765@news010.worldonline.dk>, nikolaj borg
<nikol@jSbPoArMg.dk> wrote...

> [...]
> at søge på "lyrics", [navn på band/kunstner] og [titel] på google. Kan vi få

Ja vi kan.

--
M.v.h. / Kind regards, Peter.
Indfør Systembolaget og begræns privatbilismen.