SKift af cylinder i Neos?
Fra : dennisholdt

Dato : 21-04-02 19:02

Jeg har en Yamaha Neos 99 model. Det er en 30'er, hvor alle
begrænsninger er fjernet (skive+blindtarm). Men den går stadig kun 55.
Jeg har hørt at man skal have sat en 45'er cylinder på for at få den til
at køre ca. 70? Jeg ved bare ikke hvordan #**%¤# man gør.
Jeg behøver vel ikke købe nyt topstykke hvis det bare er cylinderen der
skal skiftes vel?
Hvor lang tid skal den kørees til`?
Jeg vil gerne vide alt om hvordan man skifter en cylinder...

http://www.kandu.dk/

Fra : Michael Thomsen

Dato : 22-04-02 07:22

Hej Dennis

> Jeg har hørt at man skal have sat en 45'er cylinder på for at få den til
> at køre ca. 70? Jeg ved bare ikke hvordan #**%¤# man gør.

Ja ca. 65-70 km/t er rimeligt.

> Jeg behøver vel ikke købe nyt topstykke hvis det bare er cylinderen der
> skal skiftes vel?

Det kommer an på hvilken cylinder du køber.. Du kan f.eks købe en orginal 45
cylinder, som koster det hvide ud af øjene (1000-1500,-) og så skifter man
bare cylinderen.

> Hvor lang tid skal den kørees til`?
300-500km ved lave omdrejninger

> Jeg vil gerne vide alt om hvordan man skifter en cylinder...

Jeg vil foreslå at du tager over til din lokale knallert pusher og får ham
til at skifte den..Så kan du se hvordan han gør det, og selv gøre det næste
gang.!

Mvh Michael

Fra : dennisholdt

Dato : 22-04-02 11:15

Til Michael:

>Du skriver at en original cylinder koster 1000-1500 kr.
Men den jeg har fundet hos polini koster kun 600. Det skulle også være
en original cylinder.<

Hvad koster det at få den skiftet hos en forhandler?

http://www.kandu.dk/

Fra : Michael Thomsen

Dato : 22-04-02 11:48

Hos en autoiseret forhandler kan du ikke få den skiftet. Det vil de ikke
gøre.. Hvis du bliver snuppet kan du sige at de har monteret den, og så får
de bøden, så du skal finde en knallert pusher.!