Nå, Henrik?
Fra : David Blangstrup

Dato : 21-04-02 14:20

Nå, Henrik, er du endelig kommet på OSX?
--
David Blangstrup,
Allerød, Danmark

Fra : Henrik Münster

Dato : 21-04-02 20:37

David Blangstrup <david@blangstrup.dk> wrote:

> Nå, Henrik, er du endelig kommet på OSX?

Jeg har ikke helt styr på det. Jeg skulle jo prøve det her e-mailprogram
"Mail", som Apple laver. Det overskrev bare alle mulige udvidelser,
kontrolpaneler og alt mulig andet i mit styresystem, så jeg kunne slet
ikke kende computeren, da den var færdig.
Men jeg har installeret det her "Liquid" tema, så MacSOUP ligner
fuldstændig OS X, som man ser det på billederne.
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 23-04-02 02:16

> så jeg kunne slet ikke kende computeren, da den var færdig.

tillykke med x'eriet

<icq:131382336>

Fra : Henrik Münster

Dato : 23-04-02 19:05

> tillykke med x'eriet

Tak. Det er meget spændende. Selv om det måske føles lidt langsommere
visse steder, så virker det til gengæld kvikkere, fordi multi-tasking
fungerer meget bedre. Man kan bare sætte en masse ting i gang på én
gang, og maskinen er næsten aldrig låst af en enkelt proces. Det er
meget rart.
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Morten Reippuert

Dato : 23-04-02 19:31

In article <1fb3z6t.1kcc8pz1fe8ccuN%henrik@muenster.dk>,
henrik@muenster.dk (Henrik Münster) wrote:

> [...]
> fungerer meget bedre. Man kan bare sætte en masse ting i gang på én
> gang, og maskinen er næsten aldrig låst af en enkelt proces. Det er

yep - du spør' bare løs hvis du sitter fast

Fra : Henrik Münster

Dato : 23-04-02 20:55

Morten Reippuert <spam@reippuert.dk> wrote:

> yep - du spør' bare løs hvis du sitter fast

HA! Det nægter jeg. Det er jeg simpelthen for stolt til. Mac er jo den
mest brugervenlige computer der findes, så den SKAL jeg kunne finde ud
af at bruge.
Men hvis du virkelig insisterer:
Jeg kan se, der er noget med en system-ordbog til stavekontrol
bl.a. i Mail.app. Findes den på dansk? Nu bruger jeg den indbyggede i
AppleWorks, så det er ikke livet om at gøre.
Til virus-beskyttelse er jeg skiftet fra Virex ver. 6 til 7, der
er Mac OS X-udgaven. Jeg synes ikke den kan sættes til at overvåge på
nogen måde. Man kan kun scanne harddisken. Kan det være rigtigt?
Jeg kan ikke se, at man kan få Sherlock til automatisk at
indeksere mapper eller enheder. Det skal gøres manuelt. Er det fordi man
skal bruge et script i stedet?
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Morten Reippuert

Dato : 23-04-02 21:40

In article <1fb44fg.676zs21tem3yoN%muenster@mac.com>,
muenster@mac.com (Henrik Münster) wrote:

> HA! Det nægter jeg. Det er jeg simpelthen for stolt til. Mac er jo den
> mest brugervenlige computer der findes, så den SKAL jeg kunne finde ud
> af at bruge.
> Men hvis du virkelig insisterer:

damm...

> Jeg kan se, der er noget med en system-ordbog til stavekontrol
> bl.a. i Mail.app. Findes den på dansk? Nu bruger jeg den indbyggede i
> AppleWorks, så det er ikke livet om at gøre.

Nej desværre ikke, den findes udelukkende på engelsk (pisk til Apple!),
men du kan installere en trediaprts stavekontrol, der dukker op i alle
programmer der i lighed med Mail, textedit oa. bruger textservices.

<http://homepage.mac.com/leuski/cocoaspell> En bedre stavekontrol fås
næppe og udvalget af ordbøger er næsten uendeligt. Der er tale om unix
programmet Aspell pakket ind i cocoa og tilgang via textservices (dvs
den dukker på som inline stavekontrol og i spelling panelet)

Jeg holder mig næsten udelukkende til programmer der understøtter
services. Derfor bruger jeg konsekvent omniweb, MT-newswatcher, Mail osv
- desværre er stavekontrollen ikke understøttet i MT-newswatcher, en
lille rød line ville ellers hjælpe på mine indlæg

> Til virus-beskyttelse er jeg skiftet fra Virex ver. 6 til 7, der
> er Mac OS X-udgaven. Jeg synes ikke den kan sættes til at overvåge på
> nogen måde. Man kan kun scanne harddisken. Kan det være rigtigt?

Muligvis jeg kender ikke Virex's X udgave. Jeg har NAV installeret men
bruger den aldrig.

> Jeg kan ikke se, at man kan få Sherlock til automatisk at
> indeksere mapper eller enheder. Det skal gøres manuelt. Er det fordi man
> skal bruge et script i stedet?

Nej, kig i indstillinger Indexeringen er betydeligt hurtigere end i
Mac OS 9.

NB. bruger du Mail.app?

Fra : Henrik Münster

Dato : 23-04-02 22:12

Morten Reippuert <spam@reippuert.dk> wrote:

> NB. bruger du Mail.app?

Ja. Det var ligesom det der var formålet.
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 23-04-02 22:43

Henrik Münster <muenster@mac.com> wrote:

> Ja. Det var ligesom det der var formålet.

Hmmm hvad det skrammel som følger med mit mail program? Nåh skidt det er
jo ganske nydeligt!
--
Michael Tysk-Andersen

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 24-04-02 14:20

> [...]
> fungerer meget bedre. Man kan bare sætte en masse ting i gang på én
> gang, og maskinen er næsten aldrig låst af en enkelt proces. Det er

Kører det på din gl. iMac eller har du også fået ny maskine?

Martin

Fra : Henrik Münster

Dato : 24-04-02 19:57

Martin Bredthauer <mb@talent.dk> wrote:

> Kører det på din gl. iMac eller har du også fået ny maskine?

Det er bare min gamle iMac. Jeg har skam tunet den lidt med 512 MB RAM
for nylig. Det var jo netop for at kunne køre OS X, og fordi RAM var
billig lige på det tidspunkt.
Jeg overvejer skam seriøst en bærbar, men det er lige det med at
finde anledning. Jeg tror faktisk, at jeg er lidt nærig inderst inde.
Når først pengene skal op af lommen, så kniber det ligesom lidt. Nok er
jeg vokset op i København, men mine gener er jyske. Og så er det jo til
lidt svært at få muldvarpeskindet op af lommen.
Jeg kom også til at se på ny cykel, da jeg var i København
sidste weekend. Og det er jo også fristende. Man kommer jo ikke så langt
omkring på en computer.
Henrik Münster
Esbjerg