Bedste guitarsolo - en afstemning
Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 21-04-02 12:25

Hej gruppe

På baggrund af den spændende tråd om bedste guitarsolo tænkte
jeg på, om vi ikke skulle stemme om det.

Vi laver nogle nomineringer.

Stemmer om det.

Og finder en vinder, og det ryger lige ind i FAQ'en.

Kunne det ikke være skægt?

Når de nominerede er fundet, kan de jo blive postet i en binærgruppe
eller også kan de findes på audiogalaxy, så man har en chance for at
lytte og bedømme.

Hvad siger I?

Mark
Vi kan altid bruge en ny skribent.

Fra : nikolaj borg

Dato : 21-04-02 12:35

Mark Thomas Gazel wrote:
> Hvad siger I?

Personligt synes jeg, at det er for subjektivt et spørgsmål til at det vil
give mening at stemme om det, og jeg kan ikke se, hvilket behov der er for
at smide sådan noget i FAQ'en. Men det er jo bare min holdning

/Nikolaj

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 21-04-02 15:44

> Personligt synes jeg, at det er for subjektivt et spørgsmål til at det vil
> give mening at stemme om det, og jeg kan ikke se, hvilket behov der er for
> at smide sådan noget i FAQ'en. Men det er jo bare min holdning

Jajo, men det er jo ikke mere subjektivt end alle andre afstemninger.

Jeg har da hentet og lyttet til mange af de bud der kom. Jeg har da
mening om det, og synes det er noget, der kan komme nogle spændende
synspunkter ud af.

Det med FAQ'en var mere fordi gruppen jo *har* en FAQ, der jo netop
henviser til ting, der bliver spurgt om tit, og hvis guitarsoloer
dukker op igen, kunne man henvise til at det har været diskuteret
på et tidspunkt.

Fra : Peter G.

Dato : 21-04-02 16:16

In article <a9uj5v$652$1@sunsite.dk>, Mark Thomas Gazel
<mark@fjerndettegazel.dk> wrote...

> [...]
> henviser til ting, der bliver spurgt om tit, og hvis guitarsoloer
> dukker op igen, kunne man henvise til at det har været diskuteret

Det ville være dumt, fordi folk vil så ønske at tage det op til
revidering (med nye afstemninger) hver anden uge. Det er ikke et FAQ-
spørgsmål, da det er for subjektivt og læserskaren i DKM veksler meget.

Uge 1: Steve Vai
Uge 2: Joe Satriani
Uge 3: Wes Borland
Uge 4: Dave Gilmour
Uge 5: Jimi Hendrix
Uge 6: Ry Cooder
Uge 7: The Edge
Uge 8: Bono
Uge 9: Billy Duffy
Uge 10: Sami Sirviö
Uge 11: George Formby
Uge 12: Justin Adams
Uge 13: Lewis Taylor
Uge 14: Mark Knopfler....og så videre.

Det er en udemærket gengangertråd (sålænge der kun er een af dem af
gangen), og underholdende nok for de fleste til at kunne tåle gentagelse.
Men den passer IMØ ikke ind i en FAQ.

Forresten ER det Prince med den treminutters solo. Basta! Der er nedlagt
veto mod alle andres mening ;P

--
M.v.h. / Kind regards, Peter.
Indfør Systembolaget og begræns privatbilismen.

Fra : Christopher Tracy

Dato : 21-04-02 18:00

Hej

> [...]
> Men den passer IMØ ikke ind i en FAQ.
>
> Forresten ER det Prince med den treminutters solo. Basta! Der er nedlagt

Nu vågnde jeg lige op da der blev nævnt Prince...hvilken side er det, man
skal henlede sin opmærksomhed på, der er jo ikke nævnt nogen URL ?

/C.T.

Fra : Peter G.

Dato : 21-04-02 18:01

In article <YcCw8.1225$kp3.79575@news010.worldonline.dk>, Christopher
Tracy <goldartist@yahoo.com> wrote...

> Nu vågnde jeg lige op da der blev nævnt Prince...hvilken side er det, man
> skal henlede sin opmærksomhed på, der er jo ikke nævnt nogen URL ?
>
> /C.T.

"Christopher Tracy"? Heh :)

Hjemmeside? Nej da. Jeg snakker om en solo i nummeret "Just My
Imagination" fra det famøse bootleg "Small Club". Jeg tog forresten fejl.
Den er på fire minutter.

(Fra: http://www.unik.no/~mariush/bootlegs_cd_s.html )
Small Club
Released: June 1996 Format: 2 CD
Source : 18th August 1988, Live at Paard VanTroje, The Hague, Holland
Type : Soundboard Recording

Rating
Sound: EX+

Tracklist Disc 1
Instrumental Jam
D.M.S.R.
Just My Imagination
People Without
Housequake
Down Home Blues
Total time: 53:50

Disc 2
Cold Sweat
Forever in My Life
Still Would Stand All Time
I'll Take You There
Rave Unto the Joy Fantastic
Total time: 55:21

Review by Dazeofwild@aol.com
It is no secret that this is arguably the most essential bootleg
recording in circulation for Prince fans. It is first and foremost on my
personal list of favorites.

Even though there are now a plethora of soundboard recordings available
from nearly every tour, this is a perfect recording of a coveted
aftershow. Packaging on this new Moonraker reissue is very nice. Centered
around photos from the Lovesexy tour program this is a beautiful document
of a classic show.

The sound quality is to my ears identical to the original release of
Small Club 2nd Show That Night by X records in 1989. This is the first
time I've said this about any reissue of this show. Although many have
tried before this is the first Small Club recording to actually match the
original in sound quality. There have been no less than a couple dozen of
reissues over the past 6 years. In a blind test with both sources playing
simultaneously I could not tell them apart. If there is a difference in
sound it is discernible to me.

The show itself is a true aftershow classic, with everything we could ask
for in a performance: killer guitar solos (Rave Unto the Joy Fantastic &
Just My Imagination), great vocals ( Still Would Stand All Time), lots of
Boni Boyer, and a couple of unreleased songs (People Without, etc..).
This is Prince at his physical and performing prime. Looking back I would
have to say that 1987-88 featured him at his best more consistently that
any other time of his career. His aftershows during this time period are
just legendary including the incredible Camden Palace show in London on
July 25th, the Hamburg show in late August and one of the first, the
Quasimodo gig on the Sign O the Times tour. Never has his ferocity been
so evident at shows such as these. His effortless ability to mix stunning
cover versions and unreleased tracks along with completely new renditions
of his classics is remarkable. It also has a lot to do with his look.
Watch the clips of the Camden Palace gig and you can see a stronger,
firmer Prince that we've seen in the recent years. Not one as frail and
weightless as we're becoming accustomed to now. What is also noticeable
in those aftershow clips is that Prince KNEW he had just hit his prime.
His relaxed mood with the European fans, his musicianship, and his first
truly great backing band had reached a peak at this time unmatched to
that point in his career. His confidence and showmanship have never been
so apparent.

Recommendation
This is an improvement over all previous Small Club recordings that I've
heard except the original on X Records. If you don't own this show
already what

are you waiting for?? A true must.

Fra : Poul Erik Dyreborg

Dato : 22-04-02 16:07

"Peter G." <PeterNOSPAMPedal2100@gmx.net> skrev i en meddelelse
> [...]

> veto mod alle andres mening ;P
> M.v.h. / Kind regards, Peter.
> Indfør Systembolaget og begræns privatbilismen.

KAN Prince overhovedet spille guitar

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 22-04-02 17:22

Således skrev "Poul Erik Dyreborg" <dyreborg@tdcadsl.dk> i
dk.kultur.musik Mon, 22 Apr 2002 17:07:04 +0200:

>KAN Prince overhovedet spille guitar

Han er en af den slags irriterende typer, der spiller stort set hvad
som helst. Og temmeligt godt endda.

Knud
--
I think it's wrong that only one
company makes Monopoly...

Fra : Peter G.

Dato : 22-04-02 18:14

In article <3cc425b8$0$276$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Poul Erik
Dyreborg <dyreborg@tdcadsl.dk> wrote...

> KAN Prince overhovedet spille guitar

NU kan det være nok. Nu smækker jeg det nummer op i dk.binaer.musik
(undet "ATT: DKM - PJustImagination"). Så kan I selv bedømme det ;)

Fra : Christopher Tracy

Dato : 23-04-02 15:08

Hej

> NU kan det være nok. Nu smækker jeg det nummer op i dk.binaer.musik
> (undet "ATT: DKM - PJustImagination"). Så kan I selv bedømme det ;)

Takker...ikke for min, skyld da jeg har den ... men for andres da de så
også kan komme til at nyde det... er den version du smider op også på ca. 12
minutter ?

/C.T.

Fra : Peter G.

Dato : 23-04-02 16:46

In article <eUdx8.1853$kp3.173695@news010.worldonline.dk>, Christopher
> [...]

> også kan komme til at nyde det... er den version du smider op også på ca. 12

Nope 7.41. Du må snakke om en anden version.

Fra : Christopher Tracy

Dato : 24-04-02 11:48

Hej

> Nope 7.41. Du må snakke om en anden version.

Ja det er jo en anden version, men bare længere, det er "Just My
Imagination", jeg har i en 12 min. udgave...

/C.T.

Fra : Peter G.

Dato : 24-04-02 12:36

In article <t2wx8.2190$kp3.245991@news010.worldonline.dk>, Christopher
Tracy <goldartist@yahoo.com> wrote...
> Hej

> Ja det er jo en anden version, men bare længere, det er "Just My
> Imagination", jeg har i en 12 min. udgave...

Han spillede den jo til flere aftershows i 1988.
Sikker på at din er fra "Small Club"? ;)

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 23-04-02 03:03

"Poul Erik Dyreborg" <dyreborg@tdcadsl.dk> skrev i

> KAN Prince overhovedet spille guitar

Siger "Purple Rain" dig noget?

--
B-)
Købes: Originalt (gratis) analog-kort til DR2 & TV2-Zulu

Fra : Poul Erik Dyreborg

Dato : 23-04-02 18:04

"Bjørn Løndahl" <bear@flirt.dk> skrev i en meddelelse
> "Poul Erik Dyreborg" <dyreborg@tdcadsl.dk> skrev i

> Siger "Purple Rain" dig noget?

Jow da - har selv spillet det nummer i et kopi-band.
Prince siger bare ikke MIG noget.

Mvh
Poul Dyreborg

Fra : Peter G.

Dato : 23-04-02 18:49

In article <3cc59291$0$78769$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Poul Erik
Dyreborg <dyreborg@tdcadsl.dk> wrote...

> Jow da - har selv spillet det nummer i et kopi-band.
> Prince siger bare ikke MIG noget.

Det er sikkert også kun godt. Han har vrøvle-prædiket en del de sidste
par år. Man må håbe han begynder at holde sin kæft og lave noget
ordentlig musik :)

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 24-04-02 15:58

> Jow da - har selv spillet det nummer i et kopi-band.
> Prince siger bare ikke MIG noget.

Han siger heller ikke mig særlig meget (dog har han skrevet en
håndfuld rigtig gode numre, som jeg med stor fornøjelse lytter til,
udført af andre kunstnere).

Der er imidlertid ingen tvivl om at han kan spille på guitar.

Fra : Christopher Tracy

Dato : 23-04-02 15:06

Hej

> KAN Prince overhovedet spille guitar

Kan Prince spille guitar...han er jo nok en verdens bedste.... IMO

/C.T.

Fra : Max

Dato : 21-04-02 12:39

Hej Mark

> Hvad siger I?

Undskyld, men jeg mener det er spild af tid, det tjener jo
ikke noget formål.

Mvh Max

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 22-04-02 15:29

"Mark Thomas Gazel" <mark@fjerndettegazel.dk> skrev i

> På baggrund af den spændende tråd om bedste guitarsolo tænkte
> jeg på, om vi ikke skulle stemme om det.

Hvad skulle vi bruge det til?

Efter hvilke kriterier skulle man stemme?

> Og finder en vinder, og det ryger lige ind i FAQ'en.

Det ville gøre FAQ'en totalt useriøs. Du kunne lige så godt skrive
i FAQ'en hvem der er alle tiders bedste band, alle tiders bedste
sanger, alle tiders bedste producer eller alle tiders dummeste FAQ

I øvrigt bør guitarsoloen fra "Since I've Been Loving You" med Led
Zeppelin overvejes.

Er man dejlig afslappet og fri for "hvem spiller hurtigst-flip",
kan jeg i øvrigt anbefale Knud Møllers gribende solo på "For Enden
Af Regnbuen" på Poul Krebs' live-CD (husker ikke lige titlen..
"Vejen, månen og...?")

Fra : Max

Dato : 22-04-02 21:46

Hej Bjørn

> Er man dejlig afslappet og fri for "hvem spiller hurtigst-flip",

Hvis man derimod er til noget rigtigt hurtigt og vildt så kan jeg
anbefale Dave Edmund's "Sabre dance"

Mvh Max