Honningkageopskrift søges.
Fra : Michael Rasmussen

Dato : 20-04-02 22:03

Hej ng.

Jeg søger en opskrift på honningkager fra Christiansfeld. Det er en dej, som
skal hæve/hvile i nogle dage. Den blev bragt i et ugeblad for ca 11 år
siden. Nu har jeg desværre mistet den i forbindelse med en flytning og
savner den meget.

Håber, der er en, der kan hjælpe. På forhånd tak.

Susanne.

Fra : Peter W. Bosse

Dato : 21-04-02 05:06

"Michael Rasmussen" <michaelrasmussen@get2net.dk> skrev i meddelandet:

> Jeg søger en opskrift på honningkager fra Christiansfeld. Det er en
> dej, som skal hæve/hvile i nogle dage. Den blev bragt i et ugeblad for
> ca 11 år siden.

Her er en genfrembringelse af ægte honningkage-opskrift fra sidste år's
famøse mad&drikke-julekalender af 9. december..

Her er den velkendte opskrift på
Christiansfelder Honningkager:

500 g honning
250 g sukker
1 dl fløde, gerne sur
500 g mel
2 æg
½ tsk ingefær
½ tsk kanel
1 reven appelsinskal
1 tsk hjortetaksalt

Honningen varmes i en gryde, afkøles og røres med sukker. Der tilsættes
fløde, mel og æg. Til sidst røres krydderierne i. Bages i en smurt
bradepande ved 70° i ca. 1 time. Skæres i skiver og kan serveres med
flormelisglasur.

- GOD JUL -

--
Mvh.
Peter W. Bosse

Vind en Picnic-rygsæk med det hele!
Solen står allerede højt på himlen, bliv allerede nu rustet til at
tage på picnic i det grønne... Du skal først tilmelde dig som medlem
på madgal.dk's forside og så kan du vinde 1 af de 3 rygsække.
http://www3.aok.dk/cgi-bin/clickcount/nb_madgal.cgi?URL=http://www.madga
ldk

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 21-04-02 19:43

1000 tak for hjælpen, den vil jeg prøve en dag ved lejlighed, men det var
ikke den jeg søgte. Håber stadig, der er en der kan hjælpe!

Venlig hilsen Susanne