Knivfisk
Fra : Kevin

Dato : 20-04-02 18:00

Hej Gruppe

Mit cichlide eventyr er slut. Endelig kom jeg af med det Djævlecichlide par,
som igennem de sidste 4 måneder har vandaliseret mit 350 liters akvarium.
Alene navnet burde havde advaret mig, men....

Nu er jeg i den situation hvor jeg skal finde nogle nye fisk der skal gå
sammen med mine 3 sommerfuglefisk, en (ret stor)Plecostomus + en anden
mindre malle jeg ikke huske navnet på.
Jeg har kigget på nogle smukke knivfisk der svømmer med en bølgende
gatfinne. I min bog står kun Klovn Knivfisken beskrevet, at de er nataktive
og kan blive 71 cm lange. Gælder det også for den alm. Knivfisk som ikke har
de mørke pletter på halen som Klovn knivfisken. ?

Har andre her i gruppen nogle erfaringer med disse Knivfisk de ønske at dele
?
Graver de i bundstenene ?
Er de kedelige og gemmer sig om dagen ?
Er de meget aggresive over andre fisk ?
Bliver de hurtigt meget store ?
Andet ?

På forhånd tak.

Hilsen Kevin

Fra : Otto Skov

Dato : 28-04-02 17:00

"Kevin" <NO@MA.IL> skrev i en meddelelse
> [...]
> de mørke pletter på halen som Klovn knivfisken. ?
>
> Har andre her i gruppen nogle erfaringer med disse Knivfisk de ønske at

Hej Kevin.

Knivfisk er nu et underligt dyr, det er flot med sit bølgende finne og lige
som man tro hvor den skal hen, ....så svømmer den baglæns!!!
MEEEN, vogt dig, det er en djævle i nonedragt!!

Den ta´er alt hvad den kan gabe over(når det er mørkt), den finder sin mad
med de to el-organer(et på halen og et på "næsen").
Man siger at strømmen ikke er stærk nok til at andre fisk opdager den, men
mine opserversioner er en anden!, fisk, ikke flygther, men har en hvis fart
på, for at komme væk.

Den er rigtigt god sammen med ..... cichlider!!

Jeg har postet et pic i "alt.binaer", af den jeg lige har byttet væk sammen
med en kribinsis hun. De to gik fint i spæn.

M.v.h.
Otto Skov ...
OttoSkov@os.dk

Link : http://akvarieklubben.dk/

Fra : Naess

Dato : 28-04-02 23:49

Hej Otto

Tak for dit svar.
Jeg tror jeg springer Knivfisken over i denne omgang og anskaffer mig en
anden art

Hilsen Kevin