Lyd væk efter g&g tip...??
Fra : LaMa

Dato : 20-04-02 04:49

Hej gruppe

Jeg har pludselig ingen lyd ud fra min iMac. Interne højtalere virker ok,
men hovedtelefonstik og lyd ud til extern forstærker virker ikke mere.
Jeg har kørt alle gængse reprationsprogrammer incl. Norton, zappet osv.
Problemet, tror jeg, opstod efter at have installeret "Liquid"-Theme som
beskrevet i G&G på Mediamac for et par dage siden,
Any solutions..

iMac, 266, OS 9.2.2

Vh Lasse

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 20-04-02 06:44

Hej Lasse

Slet filen 'Lyd-indstillinger' fra indstillingsmappen og genstart.
Prøv at åbne kontrolpanelet 'Lyd' og check, om lyd ud står til eksterne
højttalere / eksterne enheder.
Det kan også være en fejl i selve stikket på imac'en. Stikket skal være
skubbet _helt_ ind.

Har du haft skruet for højt op på lydudgangen på iMac'en? - I så fald kan du
ganske enkelt have brændt den lille IC kreds af, der styrer udgangen til
eksterne enheder til lyd. Og i og med, at du kan bruge de interne
højttalere, så tror jeg nok, jeg kan sige, du har været heldig, hvis det er
det lille kredsløb, der er stået af. Mange har simpelthen brændt hele
bundkortet + CPU'en af ved sådanne eksperimenter....

Når du bruger fx. en ekstern forstærker, må lyden på selve computeren ikke
være skruet højere op end den lyd, der kommer ud fra forstærkeren, hvis du
sætter en CD eller kassettedeck til din normale forstærker. Sæt den samme CD
i drevet på computeren og lad forstærkerens volumen stå samme sted, som da
du spillede på din alm. CD afspiller. Juster så lyden på computeren sådan,
at niveauet er det samme, så overstyrer du nemlig ikke hverken computerens
udgangstrin eller forstærkerens indgangstrin.

mvh. Erik Rihcard

LaMa wrote:

> [...]
> Problemet, tror jeg, opstod efter at have installeret "Liquid"-Theme som
> beskrevet i G&G på Mediamac for et par dage siden,

Phone: (+45) 8625 0963, & (+45) 4082 6109,
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
- Software - For Theological Education - And For Physically Impaired
- Do it The Nisus Way - Nisus Writer, The Best Text Processor in The World
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Fra : Elly Münster

Dato : 20-04-02 11:42

LaMa <lama@tdcspace.dk> wrote:

> [...]
> Problemet, tror jeg, opstod efter at have installeret "Liquid"-Theme som
> beskrevet i G&G på Mediamac for et par dage siden,

Jeg har ellers også lige installeret det. Men jeg har godt nok ikke lagt
mærke til lyden. Lige nu bruger jeg min mors computere, så jeg kan ikke
afprøve det.
Liquid temaet er ellers smart. Så har man pludseligt den OS X
version af MacSOUP, som alle har sukket sådan efter
Henrik Münster
Nu på Mors PowerMac

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 20-04-02 11:55

elly@muenster.dk (Elly Münster) writes:

> Henrik Münster
> Nu på Mors PowerMac

Du fikser din mors maskine, og hun laver din yndlingsret?

God handel!
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Elly Münster

Dato : 20-04-02 12:39

Thorbjørn Ravn Andersen <ravn@mac.com> wrote:

> Du fikser din mors maskine, og hun laver din yndlingsret?
>
> God handel!

He-he, jo vi får godt nok ikke sådan nogle hakkebøf derhjemme. Men der
er nu ikke rigtigt noget at fikse på min mors computer. Den kører med
Mac OS 8.6 og 64 MB RAM, og det er nok endestationen for den. Derimod
forsømmer jeg ingen lejlighed til at vise hende flotte annoncer for den
nye iMac. Min far holder heldigvis en del udenlandske blade, hvor der
tit er annoncer fra Apple.
Men jeg har da lige pumpet hendes cykel, så lidt gavn gør jeg
da.
Henrik Münster
Nu på Mors PM 5500/225