Fra
http://www.phyl.dk/news.asp#birdcall ...
Birdcall hos TDC og Orange
Irania Birdcall hænger i en tynd tråd per 1. maj 2002. Læs her, hvad
der sker hos hhv. TDC og Orange
Lars Borremark,computer programmør
Jeg har været i kontakt med både TDC & Oranges support. Lad os
starte med TDC først:
Det er korrekt, at man ikke umiddelbart kan modtage mails til
mobiltelefonen på xxxxxxxx@sms.tdm.dk (per 1. maj 2002, red.), men
man skal som TDC kunde benytte Mail & kalender service, hvorved det
er muligt at få tilsendt en header på mailen (overskrift). Derudover
er der også en robotservice og MSN SMS service som kan benyttes med
et TDC abonnement. Dermed kan vi konkludere, at man som TDC bruger
skal koble sig på yderligere services for at få Birdcalls og ved
brug af MSN kan det ret hurtig blive en dyr fornøjelse (1 kr pr.
besked). Det bliver ret hurtig uoverskueligt for en alm. mobilbruger
at skulle jodle rundt i alle de services bare for at få en
hitmelding fra Birdcall.
Og nu til Orange:
Jeg kontaktede Orange to gange i dag (15. april 2002). Oranges
tilbagemelding går på, at de bestemt ikke har planer om at lukke for
denne service (modtagelse af e-mail på Orange mobiltelefoner, red.)
- tværtimod!
Summa sumarum: Jeg kan derfor kun anbefale at man foretager en
'islamisk arkivering' læs skrotning af sit TDC abonnement og skifter
til Orange eller Telia hurtigst muligt. Et andet alternativ kunne i
den forbindelse være at få DOF med på banen og udvikle vores eget
listserver-baseret birdcall system. Derudover også at få en aftale
istand med teleoperatørerne om fra denne server at kunne foretage
mail in. Dette kræver dog en analyse omhandlende mulighederne samt
de økonomiske betragtninger (abonnement, services og vedligehold
etc.)
18. april 2002 22.14
--
Stig Linander | Farum - Denmark |
http://www.linander.dk/stig/
The Ophiuchan | 55d49'N 12d21'E | mail: "Who am I?" on Home Page