/ Forside / Teknologi / Telekommunikation / ISDN / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
ISDN
#NavnPoint
srhansen 514
strarup 365
tedd 300
Smitty 274
BjarneD 250
madmikk 245
miritdk 240
pallebhan.. 200
Per.Frede.. 200
10  dk 160
Hastighed
Fra : Kursister


Dato : 18-04-02 08:32

Hvad er den egentlige hastighed for ISDN???

Man kobler som bekendt enten op via 64 kbit/s eller 128 kbit/s
(download-hastighed) men er dette så også uploadhastigheden?

Altså 64/64 eller 128/128. For mig at se er 128/128 en total linie på 256,
og kan det passe?

Bliver det ikke enten 64/64 (=128) eller 128/64 ?



 
 
Martin Højriis Krist~ (18-04-2002)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 18-04-02 08:57

"Kursister" <kursist@kursus.aabc.dk> skrev i en meddelelse
news:a9lsp7$11qk$1@news.net.uni-c.dk...
> Hvad er den egentlige hastighed for ISDN???

64 kbit/s pr. kanal

> Man kobler som bekendt enten op via 64 kbit/s eller 128 kbit/s
> (download-hastighed) men er dette så også uploadhastigheden?

Ja

> Altså 64/64 eller 128/128. For mig at se er 128/128 en total linie på
256,
> og kan det passe?

Ja, totalt set kan du up/downloade 256 kbit pr sekund

> Bliver det ikke enten 64/64 (=128) eller 128/64 ?

Nej, det er noget vrøvl. Tænk på at ISDN er beregnet til telefoni

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
http://www.harrys-kaelder.dk/ - Mødes vi fredag?
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet



Sørensen (18-04-2002)
Kommentar
Fra : Sørensen


Dato : 18-04-02 14:20


"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> skrev i en meddelelse
news:3cbe7c17$0$61952$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> "Kursister" <kursist@kursus.aabc.dk> skrev i en meddelelse
> news:a9lsp7$11qk$1@news.net.uni-c.dk...
> > Hvad er den egentlige hastighed for ISDN???
>
> 64 kbit/s pr. kanal
>
> > Man kobler som bekendt enten op via 64 kbit/s eller 128 kbit/s
> > (download-hastighed) men er dette så også uploadhastigheden?
>
> Ja
>
> > Altså 64/64 eller 128/128. For mig at se er 128/128 en total linie på
> 256,
> > og kan det passe?
>
> Ja, totalt set kan du up/downloade 256 kbit pr sekund
>
> > Bliver det ikke enten 64/64 (=128) eller 128/64 ?
>
> Nej, det er noget vrøvl. Tænk på at ISDN er beregnet til telefoni
>
> --
> Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
> http://www.harrys-kaelder.dk/ - Mødes vi fredag?
> Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet
>
>
Hmmmmm DU kan vel ikke køre 128 op SAMTIDIG med at du køre 128 ned .
vh.
Sørensen



Thomas Bjorn Anderse~ (18-04-2002)
Kommentar
Fra : Thomas Bjorn Anderse~


Dato : 18-04-02 14:33

"Sørensen" <no@i.dont> writes:

> > Ja, totalt set kan du up/downloade 256 kbit pr sekund
> >
> > > Bliver det ikke enten 64/64 (=128) eller 128/64 ?
> >
> > Nej, det er noget vrøvl. Tænk på at ISDN er beregnet til telefoni
> >
> Hmmmmm DU kan vel ikke køre 128 op SAMTIDIG med at du køre 128 ned .

Hvorfor ikke?

--
Thomas Bjorn Andersen - tba@gen-v.net
+++ATH

Martin Højriis Krist~ (18-04-2002)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 18-04-02 14:36

"Sørensen" <no@i.dont> skrev i en meddelelse
news:3cbec81b$0$255$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hmmmmm DU kan vel ikke køre 128 op SAMTIDIG med at du køre 128 ned .

Jo, på ISDN-laget sker dette netop.
Det er derfor du fx kan snakke i munden med moster Anna samtidig med at
en anden snakker i munden med moster Berta

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
http://www.harrys-kaelder.dk/ - Mødes vi fredag?
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet



Sørensen (18-04-2002)
Kommentar
Fra : Sørensen


Dato : 18-04-02 16:05


"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> skrev i en meddelelse
news:3cbecc7b$0$61952$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> "Sørensen" <no@i.dont> skrev i en meddelelse
> news:3cbec81b$0$255$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Hmmmmm DU kan vel ikke køre 128 op SAMTIDIG med at du køre 128 ned .
>
> Jo, på ISDN-laget sker dette netop.
> Det er derfor du fx kan snakke i munden med moster Anna samtidig med at
> en anden snakker i munden med moster Berta
>
> --
> Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
> http://www.harrys-kaelder.dk/ - Mødes vi fredag?
> Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet
>
>
I følge TDC ISDN-hotline kan du kun oploade 128 ELLER downloade 128 hvis du
vil gøre bege dele på en gang falder hastigheden til 64 hver vej.
Jeg bliver godt nok skuffet over dig Martin hvis jeg har ret

vh.
Sørensen



Erik G. Christensen (18-04-2002)
Kommentar
Fra : Erik G. Christensen


Dato : 18-04-02 16:15

"Sørensen" wrote:

> I følge TDC ISDN-hotline kan du kun oploade 128 ELLER downloade 128 hvis du
> vil gøre bege dele på en gang falder hastigheden til 64 hver vej.
> Jeg bliver godt nok skuffet over dig Martin hvis jeg har ret

Det er desværre Hotline der ikke aner hvad de snakker om.
Og det er fra praktisk erfaring.

--
Regards Erik G. Christensen
Ikke ansvarlig for en ski'
ICQ # 59294864

Martin Højriis Krist~ (19-04-2002)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 19-04-02 00:42

"Sørensen" <no@i.dont> skrev i en meddelelse
news:3cbee095$0$78778$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> I følge TDC ISDN-hotline kan du kun oploade 128 ELLER downloade 128
hvis du
> vil gøre bege dele på en gang falder hastigheden til 64 hver vej.

ISDN-forbindelsen er 100% fuld duplex

> Jeg bliver godt nok skuffet over dig Martin hvis jeg har ret

Det kan jeg leve med....

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
http://www.harrys-kaelder.dk/ - Mødes vi fredag?
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet



Bjarke Hansen (19-04-2002)
Kommentar
Fra : Bjarke Hansen


Dato : 19-04-02 22:05

"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> wrote in message
news:3cbf5995$0$44962$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> ISDN-forbindelsen er 100% fuld duplex

Og der er slet ikke nogen returpakker osv der gør, at man ikke kan uppe og
downloade med fuld hastighed?



Erik G. Christensen (19-04-2002)
Kommentar
Fra : Erik G. Christensen


Dato : 19-04-02 22:16

Bjarke Hansen wrote:
>
> "Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> wrote in message

> > ISDN-forbindelsen er 100% fuld duplex
>
> Og der er slet ikke nogen returpakker osv der gør, at man ikke kan uppe og
> downloade med fuld hastighed?

Og du vil rigtig udstille din manglende forståelse af forskellen
mellem bit hastighed, som er total ligeglad med hvad indholdet
er, og down - opload, som bruger båndbredde til ACK'r ?

--
Regards Erik G. Christensen
Ikke ansvarlig for en ski'
ICQ # 59294864

Martin Højriis Krist~ (19-04-2002)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 19-04-02 22:58

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> skrev i en
meddelelse news:3cc08690$0$61952$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > ISDN-forbindelsen er 100% fuld duplex
> Og der er slet ikke nogen returpakker osv der gør, at man ikke kan
uppe og
> downloade med fuld hastighed?

ISDN-forbindelsen er 100% fuld duplex kredsløbskoblet forbindelse.
Hvad du kører af pakke-koblet trafik på højere lag ændrer ikke dette
faktum.

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
http://www.harrys-kaelder.dk/ - Mødes vi fredag?
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet



Bjarke Hansen (19-04-2002)
Kommentar
Fra : Bjarke Hansen


Dato : 19-04-02 23:24

"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> wrote in message
news:3cc092e0$0$58759$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> ISDN-forbindelsen er 100% fuld duplex kredsløbskoblet forbindelse.

Ja

> Hvad du kører af pakke-koblet trafik på højere lag ændrer ikke dette
> faktum.

Martin, jeg ved godt at du elsker ISDN, og nægter at få ADSL adgang til
nettet...

Men du siger jo i et tidligere indlæg, at man sagtens kan køre 128 kbit
SAMTIDIGT begge veje... med en internet forbindelse... Dette blive jo
transporteret af IP pakker, så det er jo ikke særligt rigtigt det du siger.



Martin Højriis Krist~ (20-04-2002)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 20-04-02 09:22

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> skrev i en
meddelelse news:3cc098fe$0$76343$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Men du siger jo i et tidligere indlæg, at man sagtens kan køre 128
kbit
> SAMTIDIGT begge veje... med en internet forbindelse...

Hvor snakker jeg om en internetforbindelse?
Du er den første der nævner internet i denne tråd.

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
http://www.harrys-kaelder.dk/ - Mødes vi fredag?
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet



Bjarke Hansen (20-04-2002)
Kommentar
Fra : Bjarke Hansen


Dato : 20-04-02 15:08

"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> wrote in message
news:3cc1251d$0$58774$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Hvor snakker jeg om en internetforbindelse?
> Du er den første der nævner internet i denne tråd.

Der er snakket om datahastighed fra indlæg 1



Thomas Bjorn Anderse~ (20-04-2002)
Kommentar
Fra : Thomas Bjorn Anderse~


Dato : 20-04-02 15:13

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> writes:

> "Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> wrote in message
> news:3cc1251d$0$58774$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> > Hvor snakker jeg om en internetforbindelse?
> > Du er den første der nævner internet i denne tråd.
>
> Der er snakket om datahastighed fra indlæg 1

Der blev kun nævnt ISDN. Intet om hvilken specifik anvendelse der var
tale om.

--
Thomas Bjorn Andersen - tba@gen-v.net
+++ATH

Martin Højriis Krist~ (20-04-2002)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 20-04-02 23:15

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> skrev i en
meddelelse news:3cc17641$0$19233$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Hvor snakker jeg om en internetforbindelse?
> > Du er den første der nævner internet i denne tråd.
> Der er snakket om datahastighed fra indlæg 1

Ja for ISDN. ISDN har ingen svarpakker af nogen art.

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
http://www.harrys-kaelder.dk/ - Mødes vi fredag?
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet



Erik G. Christensen (20-04-2002)
Kommentar
Fra : Erik G. Christensen


Dato : 20-04-02 17:41

Bjarke Hansen wrote:

> Men du siger jo i et tidligere indlæg, at man sagtens kan køre 128 kbit
> SAMTIDIGT begge veje... med en internet forbindelse... Dette blive jo
> transporteret af IP pakker, så det er jo ikke særligt rigtigt det du siger.

Det er vist din viden om, hvad der sendes, der er problemet.

Datamængden begge veje er den samme, men når du ex. downloader,
bruger du noget upload til at godkende pakker, kaldet ACK'r.
Og det bruger naturligvis af den datamængde, der effektivt
kan uploades, men det er TCP/IP protokollen, ikke ISDN.

Og samme ved upload.

--
Regards Erik G. Christensen
Ikke ansvarlig for en ski'
ICQ # 59294864

Bjarke Hansen (20-04-2002)
Kommentar
Fra : Bjarke Hansen


Dato : 20-04-02 18:02

"Erik G. Christensen" <egc@FJERNpost1.tele.dk> wrote in message
news:3CC19A34.70B73701@FJERNpost1.tele.dk...

> > Men du siger jo i et tidligere indlæg, at man sagtens kan køre 128 kbit
> > SAMTIDIGT begge veje... med en internet forbindelse... Dette blive jo
> > transporteret af IP pakker, så det er jo ikke særligt rigtigt det du
siger.
>
> Det er vist din viden om, hvad der sendes, der er problemet.

Du er da rigtigt nok ude på skrammer.. Kan du blive ved med at sige, at
andre ikke ved hvad de taler om?

>
> Datamængden begge veje er den samme, men når du ex. downloader,
> bruger du noget upload til at godkende pakker, kaldet ACK'r.
> Og det bruger naturligvis af den datamængde, der effektivt
> kan uploades, men det er TCP/IP protokollen, ikke ISDN.
>
> Og samme ved upload.

Ja, men jeg synes denne korrespondance er total latterlig.... Jeg tror helt
klart at spørgeren vil høre hvor hurtigt han kan kører på sin ISDN via
Internettet... Men selvfølgelig skal dette misforstås... ISDN er symetrisk,
men stadig kan I jo ikke sige at man kan downloade og uploade med samme
hastighed begge veje... Ved alt over nettet, foregår jo netop med disse
kontrolpakker, som du jo nævner som ACK. De kontrolpakker, gør jo at der
skal bruges båndbredde til disse pakker også.. Den helt samme snak kan jo
gøres med adsl...



Erik G. Christensen (20-04-2002)
Kommentar
Fra : Erik G. Christensen


Dato : 20-04-02 18:06

Bjarke Hansen wrote:
>
> "Erik G. Christensen" <egc@FJERNpost1.tele.dk> wrote in message

> > Det er vist din viden om, hvad der sendes, der er problemet.
>
> Du er da rigtigt nok ude på skrammer.. Kan du blive ved med at sige, at
> andre ikke ved hvad de taler om?

Ja, og med sindsro, når du blander datamængder og indeholdet i
disse data sammen, så er det i denne sammenhæng vrøvl.

> Ja, men jeg synes denne korrespondance er total latterlig.... Jeg tror helt
> klart at spørgeren vil høre hvor hurtigt han kan kører på sin ISDN via
> Internettet... Men selvfølgelig skal dette misforstås...

Og det er bestemt ikke DIG, der misforstår noget ?

--
Regards Erik G. Christensen
Ikke ansvarlig for en ski'
ICQ # 59294864

Martin Højriis Krist~ (20-04-2002)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 20-04-02 23:16

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> skrev i en
meddelelse news:3cc19efc$0$50872$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Ja, men jeg synes denne korrespondance er total latterlig.... Jeg tror
helt
> klart at spørgeren vil høre hvor hurtigt han kan kører på sin ISDN via
> Internettet... Men selvfølgelig skal dette misforstås...

Bemærk denne gruppes navn...

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
http://www.harrys-kaelder.dk/ - Mødes vi fredag?
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet



Bjarke Hansen (20-04-2002)
Kommentar
Fra : Bjarke Hansen


Dato : 20-04-02 23:59

"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> wrote in message
news:3cc1e87f$0$78733$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Bemærk denne gruppes navn...

Øh, ja. Men skriveren(kursister) lagde klart op til at snakke speed på
Internet over ISDN.



Sørensen (20-04-2002)
Kommentar
Fra : Sørensen


Dato : 20-04-02 06:02


"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> skrev i en meddelelse
news:3cc092e0$0$58759$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> "Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> skrev i en
> meddelelse news:3cc08690$0$61952$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > > ISDN-forbindelsen er 100% fuld duplex
> > Og der er slet ikke nogen returpakker osv der gør, at man ikke kan
> uppe og
> > downloade med fuld hastighed?
>
> ISDN-forbindelsen er 100% fuld duplex kredsløbskoblet forbindelse.
> Hvad du kører af pakke-koblet trafik på højere lag ændrer ikke dette
> faktum.
>
> --
> Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
> http://www.harrys-kaelder.dk/ - Mødes vi fredag?
> Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet
>
>
Takker for De mange svar ,nu har jeg haft ISDN i 10 år og kun troet at man
havde 128 båndbredde totalt.

I dag køre jeg ADSL over ISDN og kan vel egentlig være ligeglad, men nu
trode jeg lige jeg havede fundet noget som ham Martin ikke vidste .

Ærgeligt at der ikke findes et godt tilbud på ISDN med fri forbrug, så kunne
jeg godt "nøjes" med ISDN.

vh.
Sørensen



Erik G. Christensen (20-04-2002)
Kommentar
Fra : Erik G. Christensen


Dato : 20-04-02 08:18

"Sørensen" wrote:

> Ærgeligt at der ikke findes et godt tilbud på ISDN med fri forbrug, så kunne
> jeg godt "nøjes" med ISDN.
>
Jeg ved ikke om det er et godt tilbud,
men jeg har pro@cces ISDN til 500 kr / mdr + moms,
med frit forbrug.

--
Regards Erik G. Christensen
Ikke ansvarlig for en ski'
ICQ # 59294864

Sørensen (20-04-2002)
Kommentar
Fra : Sørensen


Dato : 20-04-02 09:42


"Erik G. Christensen" <egc@FJERNpost1.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:3CC1161A.85346266@FJERNpost1.tele.dk...
> "Sørensen" wrote:
>
> > Ærgeligt at der ikke findes et godt tilbud på ISDN med fri forbrug, så
kunne
> > jeg godt "nøjes" med ISDN.
> >
> Jeg ved ikke om det er et godt tilbud,
> men jeg har pro@cces ISDN til 500 kr / mdr + moms,
> med frit forbrug.
>
> --
> Regards Erik G. Christensen
> Ikke ansvarlig for en ski'
> ICQ # 59294864

Det syntes jeg ikke da jeg nu giver 200+moms om måneden for 256/128 ADSL ved
TDC med fri forbrug.

vh.
Sørensen



Poul Bundgaard (20-04-2002)
Kommentar
Fra : Poul Bundgaard


Dato : 20-04-02 10:25


"> Det syntes jeg ikke da jeg nu giver 200+moms om måneden for 256/128
ADSL ved
> TDC med fri forbrug.

200+moms = 250/md ?? - har du specialaftale ?


Sørensen (20-04-2002)
Kommentar
Fra : Sørensen


Dato : 20-04-02 11:21


"Poul Bundgaard" <poul.bundgaard@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:3cc133f6$0$63740$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> "> Det syntes jeg ikke da jeg nu giver 200+moms om måneden for 256/128
> ADSL ved
> > TDC med fri forbrug.
>
> 200+moms = 250/md ?? - har du specialaftale ?
>

Næe, før gav jeg 189 md for ISDN med favoritaftale, nu giver jeg 464 md for
bredbånd på ISDN...forskel :220+moms

vh. Sørensen.



Sørensen (20-04-2002)
Kommentar
Fra : Sørensen


Dato : 20-04-02 11:35


"Poul Bundgaard" <poul.bundgaard@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:3cc133f6$0$63740$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> "> Det syntes jeg ikke da jeg nu giver 200+moms om måneden for 256/128
> ADSL ved
> > TDC med fri forbrug.
>
> 200+moms = 250/md ?? - har du specialaftale ?
>

Nej men det var hvist også en regnefejl.... før gav jeg 189 md for ISDN med
favoritaftale, nu giver jeg 489 md for
bredbånd på ISDN...forskel :240+moms

vh. Sørensen.





Martin Højriis Krist~ (20-04-2002)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 20-04-02 09:23

"Sørensen" <no@i.dont> skrev i en meddelelse
news:3cc0f646$0$97273$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Ærgeligt at der ikke findes et godt tilbud på ISDN med fri forbrug, så
kunne
> jeg godt "nøjes" med ISDN.

For et teleselskab er ISDN meget uøkonomisk at tilbyde med frit forbrug.

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
http://www.harrys-kaelder.dk/ - Mødes vi fredag?
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet



Knud (20-04-2002)
Kommentar
Fra : Knud


Dato : 20-04-02 09:50

Hej

Lidt "OT" men alligevel kan jeg ikke lade være med at nævne at med ISDN
kan køre med kompression og alt efter indhold giver det faktisk en
ganske god tranfer rate.
Når jeg henter news får jeg ca. 20 kByte/sek på en 1 ISDN linie,
Blandede WEB sider ligger også i det område, zip filer o.lign er
selvfølgelig på ca. 64 kbit dvs. 7,5 kByte/sek.
Men ikke så tosset specielt hvis det er sat op via en router.
Ok, ingen server e.lign. men hastighedsmæssigt slet ikke dårligt.

Knud





"Sørensen" wrote:
> Takker for De mange svar ,nu har jeg haft ISDN i 10 år og kun troet at man
> havde 128 båndbredde totalt.
>
> I dag køre jeg ADSL over ISDN og kan vel egentlig være ligeglad, men nu
> trode jeg lige jeg havede fundet noget som ham Martin ikke vidste .
>
> Ærgeligt at der ikke findes et godt tilbud på ISDN med fri forbrug, så kunne
> jeg godt "nøjes" med ISDN.
>

Thomas Bjorn Anderse~ (20-04-2002)
Kommentar
Fra : Thomas Bjorn Anderse~


Dato : 20-04-02 11:09

Knud <knud-ch@post1.tele.dk> writes:

> Lidt "OT" men alligevel kan jeg ikke lade være med at nævne at med ISDN
> kan køre med kompression og alt efter indhold giver det faktisk en
> ganske god tranfer rate.
> Når jeg henter news får jeg ca. 20 kByte/sek på en 1 ISDN linie,
> Blandede WEB sider ligger også i det område, zip filer o.lign er
> selvfølgelig på ca. 64 kbit dvs. 7,5 kByte/sek.

Er du sikker på, at komprimeringen ligger i ISDN? Når først du
begynder at rode med TCP/IP kan komprimeringen ske mange steder, også
i de programstumper der skal holde styr på din downloadhastighed.
--
Thomas Bjorn Andersen - tba@gen-v.net
+++ATH

Martin Højriis Krist~ (20-04-2002)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 20-04-02 11:20

"Thomas Bjorn Andersen" <tbanews@gen-v.net> skrev i en meddelelse
news:m38z7ibs17.fsf@ted.gen-v.net...
> Er du sikker på, at komprimeringen ligger i ISDN?

Det gør den ikke, den ligger på et højere lag. Nærmest som en del af
PPP-laget.

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk/?usenet
http://www.harrys-kaelder.dk/ - Mødes vi fredag?
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC Internet



Knud (20-04-2002)
Kommentar
Fra : Knud


Dato : 20-04-02 21:06

Nej den ligger på PPP nivaue, men det afgørende er at eks. at en 256/128 ADSL
linie behøver ikke at være meget hurtigere.
Ærgerligt at kompression ikke anvendes på ADSL.

Knud

Thomas Bjorn Andersen wrote:

>
> Er du sikker på, at komprimeringen ligger i ISDN? Når først du
> begynder at rode med TCP/IP kan komprimeringen ske mange steder, også
> i de programstumper der skal holde styr på din downloadhastighed.
> --
> Thomas Bjorn Andersen - tba@gen-v.net
> +++ATH


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177579
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409073
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste