Guitarsolo
Fra : Jørn J. Weissert

Dato : 17-04-02 22:05

Jeg sidder her og diskuterer med en kammerat, om hvilken solo, vi mener er
den bedste!

Ingen af os har en nummer 1, da der jo er mange fede!

Hvad mener gruppen?
__________________________________________________________________ JJ
Weissert ICQ#: 157470206 Current ICQ status: + More ways to contact me i See
more about me:

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 17-04-02 22:11

Hej "Jørn J. Weissert" <weissert@tiscali.dk>

>Jeg sidder her og diskuterer med en kammerat, om hvilken solo, vi mener er
>den bedste!
>
>Ingen af os har en nummer 1, da der jo er mange fede!
>
>Hvad mener gruppen?

Jeg kommer uværgeligt til at tænke på "Money for nothing" med Dire
Straits og "Thunderstruck" med AC/DC.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Enzo

Dato : 17-04-02 22:24

> Jeg kommer uværgeligt til at tænke på "Money for nothing" med Dire
> Straits og "Thunderstruck" med AC/DC.

Tænker du ikke på riffene i de pågældene sange? Men det er måske det, der
menes?

Fra : Jørn J. Weissert

Dato : 17-04-02 22:26

nej jeg snakker om solo - ikke riffs/intro´s

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 17-04-02 23:09

Lars Kim Lund <lkl@fabel.dk> skrev i

> [...]

[...]

> Jeg kommer uværgeligt til at tænke på "Money for nothing" med
> Dire Straits og "Thunderstruck" med AC/DC.

Er der guitarsolo på "Money For Nothing"?

--
B-)
Købes: Originalt (gratis) analog-kort til DR2 & TV2-Zulu

Fra : TJ

Dato : 17-04-02 23:20

"Bjørn Løndahl" <bear@flirt.dk> skrev i en meddelelse

> Er der guitarsolo på "Money For Nothing"?

Ja,i slutningen lige før Sting begynder at synge "I want my M.T.V",
er der en 2'nd guitar der kan høres svagt,så vidt jeg husker.

TJ

"Nu kan du se Letterma-a-n"

Fra : Emil Rune

Dato : 18-04-02 18:35

"TJ" <tul@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> "Bjørn Løndahl" <bear@flirt.dk> skrev i en meddelelse

> Ja,i slutningen lige før Sting begynder at synge "I want my M.T.V",
> er der en 2'nd guitar der kan høres svagt,så vidt jeg husker.

Sting??? I mit univers hedder forsangeren nu altså Mark Knopfler....(Og ikke
ET ord om Irish Boy ;)

Emil

Fra : Peter G.

Dato : 18-04-02 19:03

In article <%tDv8.30129$567.1274816@news000.worldonline.dk>, Emil Rune
<erune@worldonline.dk> wrote...

> Sting??? I mit univers hedder forsangeren nu altså Mark Knopfler....(Og ikke
> ET ord om Irish Boy ;)

Det er han også. Men det er nu Sting, der synger "I want my M.T.V." på
den sang ;)

--
M.v.h. / Kind regards, Peter.
Indfør Systembolaget og begræns privatbilismen.

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 18-04-02 20:22

> Det er han også. Men det er nu Sting, der synger "I want my M.T.V." på
> den sang ;)

Nemlig.

Mark
Vi kan altid bruge en ny skribent.

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 18-04-02 06:45

Hej "Bjørn Løndahl" <bear@flirt.dk>

>Er der guitarsolo på "Money For Nothing"?

Er guitar-stykket i starten inden den traditionelle del af sangen
begynder ikke en solo?

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Astrid

Dato : 18-04-02 11:04

"Lars Kim Lund" <lkl@fabel.dk> skrev i en meddelelse
> Er guitar-stykket i starten inden den traditionelle del af sangen
> begynder ikke en solo?

nej, det er et riff/en intro. Forskellen er, at en solo til en vis grad er
improviseret (for det meste dog indøvet), hvor et riff/en intro ligger mere
fast, ligesom et fast mønster som vi også kender det fra klassisk musik

/astrid

Fra : Troels

Dato : 18-04-02 14:41

> [...]
mere
> fast, ligesom et fast mønster som vi også kender det fra klassisk musik

Man kan vel også sige at et riff tit er det der får en til at sige "A-ha...
det er det nummer". Man kan vel nærmest spiller Smoke on the på etr hvilket
som helst instrument og så vil folk kunne kende den.

Soloen er, som du sige, tit improviseret. Derfor er det heller ikke helt
uvæsentligt hvilken version af nummeret soloen er på (er det fra et
studiealbum eller fra et livealbum eller hvor har man hørt det). Men hvis
man skal nævne et band der nok ikke skal begynde at improvisere for meget i
soloerne må det være Pink floyd. Her er soloerne så karakteriske og det er
lige præcis dem man kender og kan nynne med på.

/Troels

Fra : Mads Breddam

Dato : 18-04-02 19:02

> [...]
> soloerne må det være Pink floyd. Her er soloerne så karakteriske og det er
> lige præcis dem man kender og kan nynne med på.

Pink Floyd har bestemt nogle meget karakteristiske soloer, men der er også
hel del improvisation på live-optagelserne. David Gilmour improviserer
temmelig meget live, men beholder stadig soloens overordnede tema. Og sådan
er det nok i mange bands tilfælde....

--
Mads Breddam
breddam@jyde.dk

"Smilet er den korteste distance mellem to mennesker". Victor Borge.

Fra : Ken Larsen

Dato : 18-04-02 21:16

Mads Breddam <breddam@jyde.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:lRDv8.34370$iY5.1400684@news010.worldonline.dk...

> [...]
> hel del improvisation på live-optagelserne. David Gilmour improviserer
> temmelig meget live, men beholder stadig soloens overordnede tema. Og

De to soloer på Comfortably numb fra The wall er det smukkeste.

MVH
Ken Larsen

Fra : Mads Breddam

Dato : 18-04-02 21:45

> De to soloer på Comfortably numb fra The wall er det smukkeste.

Helt enig!

Fra : Esben

Dato : 20-04-02 09:42

"Ken Larsen" <tacconi@image.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> er

> sådan
>
> De to soloer på Comfortably numb fra The wall er det smukkeste.

Uh ja.

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 18-04-02 18:41

Hej "Astrid" <astridity@nospam.org>

> [...]
>fast, ligesom et fast mønster som vi også kender det fra klassisk musik

Hm, nå - er guitaren i Gary Moores "Still got the blues" et riff eller
en solo?

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 21-04-02 09:52

Lars Kim Lund <lkl@fabel.dk> skrev i

> Er guitar-stykket i starten inden den traditionelle del af sangen
> begynder ikke en solo?

Det er vel nærmest et guitar-riff der gentages.

Fra : Max

Dato : 17-04-02 23:32

Hej

Det er svært, men en slår mig lige On the Turning Away med Pink Floyd fra
albummet A Momentary Lapse of Reason.

Mvh Max

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 17-04-02 23:08

"Jørn J. Weissert" <weissert@tiscali.dk> skrev i

> Jeg sidder her og diskuterer med en kammerat, om hvilken solo,
> vi mener er den bedste!
>
> Ingen af os har en nummer 1, da der jo er mange fede!
>
> Hvad mener gruppen?

I kunne lige så godt diskutere hvad der er højest: Runde Tårn eller
et tordenskrald.

Eller hvilken bil der er den bedste: En Porsche, en Landrover eller
en lastbil. Svaret er naturligvis, at de hver især er gode til det
de er beregnet til, og derfor usammenlignelige.

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 18-04-02 00:17

> Jeg sidder her og diskuterer med en kammerat, om hvilken solo, vi mener er
> den bedste!
>
> Ingen af os har en nummer 1, da der jo er mange fede!
>
> Hvad mener gruppen?

Min personlige mening er den at den skal være melodiøs mere end
spilleteknisk.

I den genre er mine fra hoften bud på fede solo-guitarister:

Brian May
Ritchia Sambora
CC DeMille

Ang. sange:

Guns n Roses/Sweet child o' mine
Def Leppard/Die hard the hunter
Bon Jovi/Dry county (lækkert 7 minutters nummer)

Hmm, der er nok at tage af jeg finder nok på flere.

Fra : Mads Breddam

Dato : 18-04-02 13:23

> Min personlige mening er den at den skal være melodiøs mere end
> spilleteknisk.

Begge dele skal da være der, hvis det skal være en god solo. Fx. Franz
Beckerlees solo i Stakkels Jim er da relativt melodiøs, men er stadig lorte
ringe. .

Jeg syntes på en måde også, at det melodiøse kommer foran
spilleteknikken...... Jeg mener vel, at man kan godt spille en langsom
melodiøs solo som lyder godt, men man kan ikke bare 'jorde' Pentaton skala
ubevidst henover nogle akkorder <- Det lyder nemlig ikke godt.

I hvert fald er både spille teknik og musikteori utrolig væsentlige
elementer i en guitarsolo.

Min guitarlærer sagde: "Der er nogen der siger, at det eneste Slash kan er
at spille hurtigt. Det kan da også godt være.... Så er han bare utrolig
heldig da han ALDRIG rammer en forkert tone."

Fra : Peter Kaas

Dato : 18-04-02 08:06

Pink Floyd - Comfortably Numb (begge to).

Mvh
Peter

Fra : RalZa

Dato : 18-04-02 10:13

On Wed, 17 Apr 2002 23:04:45 +0200, "Jørn J. Weissert"
<weissert@tiscali.dk> wrote:

Er der virkelig ingen, der har nævnt Keith Scott?... (med i Bryan
Adam's band)
Han er klart min favorit, kan de fedeste ting med en guitar når man
ser drengene live....

Bare min mening :)
(Har kigget med i gruppen noget tid, uden at blande mig - nu synes jeg
lige det var på tide :))

/RalZa....

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 18-04-02 14:04

> Er der virkelig ingen, der har nævnt Keith Scott?... (med i Bryan
> Adam's band)
> Han er klart min favorit, kan de fedeste ting med en guitar når man
> ser drengene live....

Keith Scott er en fed guitarist.

Tag bare soloen fra Native Son. Skide fed.

Fra : Peter G.

Dato : 18-04-02 10:24

In article <Vslv8.29678$567.1232461@news000.worldonline.dk>, Jørn J.
Weissert <weissert@tiscali.dk> wrote...

> Ingen af os har en nummer 1, da der jo er mange fede!
>
> Hvad mener gruppen?

Prince med en 3 minutter lang solo i en liveudgave af "Just My
Imagination" er deroppe et sted.

Fra : Jizz Lobber

Dato : 18-04-02 12:05

Jørn J. Weissert wrote:

> Jeg sidder her og diskuterer med en kammerat, om hvilken solo, vi mener er
> den bedste!
>
> Ingen af os har en nummer 1, da der jo er mange fede!

I kronologisk orden, her kommer "klassiske" numre med soli man *skal*
kende, hvis man aspirerer til superluftguitarist:

'Dark Was The Night, Cold Was The Ground' - Blind Willie Johnson (1927)
'Rose Room' - Charlie Christian (1939)
'Nuages' - Django Reinhardt (1946)
'Train Kept A-Rollin' - Johnny Burnette & The Rock'n'Roll Trio (1957)
'Beck's Bolero' - Jeff Beck (1967)
'Spoonful' - Cream (1968)
'The Star-Spangled Banner' - Jimi Hendrix (1969)
'Machine Gun' - Jimi Hendrix (1969)
'Flight Of The Rat' - Deep Purple (1970)
'Alice in Blunderland' - Capt.Beefheart & The Magic Band (1972)
'Achilles Last Stand' - Led Zeppelin (1976)
'Eruption' - Van Halen (1978)
'The Great Curve' - Talking Heads (1980)
'Offramp' - Pat Metheny (1982)
'The Attitude Song' - Steve Vai (1984)
'Zap' - Eric Johnson (1986)
'Motorcycle Driver' - Joe Satriani (1992)

'0)
Lobber

Fra : Mads Breddam

Dato : 18-04-02 13:17

> Hvad mener gruppen?

Det er selvfølgelig et abstrakt spørgsmål, som andre også har konkluderet.

Men i hvert fald:

Pink Floyd - Comfortably Numb
Stevie Ray Vaughan - Tin Pan Alley
Guns n' Roses - November Rain
Dire Straits - Brothers in Arms, Sultans of Swing og Telegraph Road.
AC/DC - ......

Fra : Hezu

Dato : 18-04-02 13:59

"Jørn J. Weissert" <weissert@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> __________________________________________________________________ JJ
> Weissert ICQ#: 157470206 Current ICQ status: + More ways to contact me i

Thin Lizzy - "Still in love with you" - kender i den?

Hilsen
Michael

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 21-04-02 09:55

"Hezu" <diggler_6@hotmail.com> skrev i

> Thin Lizzy - "Still in love with you" - kender i den?

Jep - klart det nummer "Still Got The Blues" senere er bygget
over...

Fra : kautaq

Dato : 21-04-02 12:20

Bjørn Løndahl wrote:

> Jep - klart det nummer "Still Got The Blues" senere er bygget
> over...

Still got the blues temaet er stjålet - hmm... - inspireret
af et Lionel Ritchie nummer.

--
Mike http://home2.inet.tele.dk/kautaq

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 22-04-02 15:37

kautaq <kautaq@post2.tele.dk> skrev i

> Still got the blues temaet er stjålet - hmm... - inspireret
> af et Lionel Ritchie nummer.

Hør nu bare "Still In Love With You" så er du ikke i tvivl.

Da More jo var med i Thin Lizzy på dette tidspunkt (og vel også har
skrevet nummeret), er der vel næppe tale om tyveri - blot lidt
genbrug

Fra : kautaq

Dato : 22-04-02 22:31

Bjørn Løndahl wrote:

> Hør nu bare "Still In Love With You" så er du ikke i tvivl.

Næh tak, jeg bryder mig ikke om den gamle Ford.

> Da More jo var med i Thin Lizzy på dette tidspunkt (og vel også har
> skrevet nummeret), er der vel næppe tale om tyveri - blot lidt
> genbrug

Så er det altså Lionel Ritchie (bwader) der har stjålet
temaet?
Forklaringen på mit forrige indlæg er at "Still got the
blues" blev anmeldt til musikpolitiet i Stenstrop & Partners.
Her kunne alle lyttere, tone for tone, høre at More havde
kopieret temaet fra Lionel Ritchies (bwader) sang, som jeg
ikke kan huske hvad hedder.

--
Mike http://home2.inet.tele.dk/kautaq

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 23-04-02 03:13

> Næh tak, jeg bryder mig ikke om den gamle Ford.

> Så er det altså Lionel Ritchie (bwader) der har stjålet
> temaet?

Don't know - kender ikke meget til Lionel Richie ud over "Hello".

> [...]
> Her kunne alle lyttere, tone for tone, høre at More havde
> kopieret temaet fra Lionel Ritchies (bwader) sang, som jeg

Fra hvilken LR-plade?

Jeg giver nu ikke så meget for hr. Stenstrops musikpoliti. Jeg har
hørt numre der kun perifært havde ligheder - og jeg har selv
anmeldt et Led Zeppelin-nummer - det kom der vist ikke noget ud af.

Fra : kautaq

Dato : 23-04-02 22:24

Bjørn Løndahl wrote:

> Fra hvilken LR-plade?

Hvor skulle jeg vide det fra!

> Jeg giver nu ikke så meget for hr. Stenstrops musikpoliti. Jeg har
> hørt numre der kun perifært havde ligheder - og jeg har selv
> anmeldt et Led Zeppelin-nummer - det kom der vist ikke noget ud af.

Jeg kan forstå at du synes at Stenstrops musikpoliti var
noget lort, nu hvor du ikke selv kom i betragtning

Musikpolitiet var en joke. Men det skal siges at der af og
til var nogle perler ind imellem.
Mit yndlingseksempel er Lars Lidtpots udgave af Smetanas
150 år gamle guitarstykke.

Kald det kopimusik/kald det liiige hvad du vil
Åhhouuåååge der findes ingen ord/og jeg ka' ikke finde på fler'

Den findes osse på en plade med Sky fra 1980. Her er nummeret
dog opgivet som komponeret af Praetorius, men melodien
er den samme?

--
Mike http://home2.inet.tele.dk/kautaq

Fra : Esben

Dato : 23-04-02 20:42

"kautaq" <kautaq@post2.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Still got the blues temaet er stjålet - hmm... - inspireret
> af et Lionel Ritchie nummer.

Det lyder osse som et andet Gary Moore nr. - The Loner (loaner? hehe).

--
Esben

Fra : Demon

Dato : 18-04-02 20:35

"Jørn J. Weissert" <weissert@tiscali.dk> wrote:

> Hvad mener gruppen?

De der står klarest i min hukommelse er:

Steve Vai - For the Love of God
Slash - November Rain
Gary Moore - Still got the Blues

......bare for at nævne et par stykker. Vi må da heller ikke glemme Mark
Knopfler

--
Demon

Fra : Max

Dato : 18-04-02 21:38

Hej

> .....bare for at nævne et par stykker. Vi må da heller ikke glemme Mark
> Knopfler

Og vi må heller ikke glemme den hjemmelige musikscene, f.eks. Gasolin,
Legenden om Josha og Ming på Live Sådan.

Mvh Max

Fra : Mads Breddam

Dato : 18-04-02 21:49

> Og vi må heller ikke glemme den hjemmelige musikscene, f.eks. Gasolin,
> Legenden om Josha og Ming på Live Sådan.

Jeg må desværre sige, at jeg ikke lige på stående fod kan huske nævnte
sange. Går ud fra at Josha og Ming er Gasoling sange.... Men en ting jeg er
sikker på: Franz Beckerlee han er sat** noget af det ringeste indenfor
danske guitarister! Det er så bare mig.

Ellers så har Tim Christensen også præsteret nogle rimelig gode soloer efter
danske forhold. Soloerne på Glory og Silverflame er temmelig gode.

Fra : Peter P

Dato : 18-04-02 22:04

Tom Morello fra Rage Against The Machine har nu også lavet nogle fede
riffs/soloer. Han er jo også flere gange blevet awarded som bedste
guitarist i genren.

Fra : AJC

Dato : 18-04-02 22:40

"Demon" <donotsendany@email.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Slash - November Rain
> Gary Moore - Still got the Blues
>
> .....bare for at nævne et par stykker. Vi må da heller ikke glemme Mark

Okay. God smag der!!!.
Jeg vil også lige fremhæve Anto Drennan's guitarsolo på nummeret "Queen Of
Hollywood". Den kan opleves på "The Corrs - Live At Lansdowne Road" (DVD).

Mvh
AJC (som savner Slash' guitarspil....hvad laver han egentligt nu?).

Fra : Robert Eriksen

Dato : 18-04-02 23:25

AJC wrote:

> Mvh
> AJC (som savner Slash' guitarspil....hvad laver han egentligt nu?).

Der gik vist Slash's Snakepit i den.
Men så vidt jeg kan se på allmusic.com har de ikke udgivet noget siden
2000; http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&sql=1SLASH'S|SNAKEPIT
Du kan også kigge lidt på http://www.snakepit.org hvor du bl.a. kan høre
hele Been There Lately fra CD'en Ain't Life Grand. Det lyder faktisk
helt OK IMØ.

Ellers er der den officielle side http://www.slashonline.com
Jeg kan kun anbefale enhver, der ikke har hørt det før, at gå ind på
ovenstående, gå ind under Audio/Video og få hørt temaet fra Godfather.
DET ER FOR STORT! (af en eller anden grund kom der ikke lyd på hvis den
blev afspillet i "Media bar" hos mig, men fint i Media Player)
Der er også noget video-værk fra en eller anden Michael Jackson koncert
hvor han spiller med på Black Or White. Godt nok ikke andet end
det riff der kører hele vejen igennem nummeret. Ikke noget vanvittigt
spændende.

Hvis man ellers kigger lidt på discography kunne man godt tro han
freelancer en hel del når nu Snakepit'en ikke virker så aktiv.
Der er ihvertfald en bunke gæsteoptrædener rundt omkring på alt fra Iggy
Pop til Carole King.

/Robert

Fra : AJC

Dato : 19-04-02 00:34

"Robert Eriksen" <roe@adr.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> DET ER FOR STORT! (af en eller anden grund kom der ikke lyd på hvis den
> blev afspillet i "Media bar" hos mig, men fint i Media Player)

Ja, temaet fra Godfather spiller han godt. Den koncert som det klip er taget
fra, har jeg faktisk liggende på VHS bånd (købt engang i 90'erne).
Damn, det vækker minder

Mvh
AJC.

Fra : Betina og Claus Elle~

Dato : 19-04-02 09:27

> Der gik vist Slash's Snakepit i den.

SVJV opløste han snakepitten her i vinter, fordi han følte sig bundet på en
eller anden måde... (Måske noget med kontrakter...)

I starten af i år ville han forresten have været ind og se et Guns-gig, men
dørmændene ville ikke lukke ham ind. Axl havde nemlig sagt, at der ikke
måtte komme tidligere medlemmer ind til show'et, uvist af hvilken grund...
Det blev Slash vist lidt sur over.

Han er også blevet nævnt i forbindelse med en eller anden Hard Rock
supergruppe, men det tog kørte vist uden ham... Det var vist Sammy Hagar,
Néill Schon og et par andre gutter, der havde sagt,at han var med, men de
havde bare glemt at invitere ham... *S*

--

Med Venlig Hilsen
Claus Ellegaard Skytte, 5750 Ringe.

Fra : Michael Westi

Dato : 19-04-02 03:09

Nu man snakker om Steve Vai, kan man vel heller ikke komme uden om Joe
Satriani.

/Michael

Demon <donotsendany@email.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3cbf1fb7$0$210$bc7fd3c@news.sonofon.dk...

Fra : Martin Helbo

Dato : 19-04-02 15:52

> Hvad mener gruppen?

Soloen i slutningen af Hotel California står for mig som en af de bedste.
Ellers kan Joe Perry supplere Steven Tyler (Aerosmith) på den fede måde, men
det ev vel egentlig ikke soloer

Og de andre...
Pink Floyd - Comfortably numb
Dizzy mizz lizzy - Silverflame (måske mere et tema)
Pearl Jam - Alive

/Martin Helbo

Fra : Esben

Dato : 20-04-02 09:46

"Jørn J. Weissert" <weissert@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg sidder her og diskuterer med en kammerat, om hvilken solo, vi mener er
> den bedste!

Her er nogen af mine favoritter:
Mike Oldfield - Moonlight Shadow
U2 - 11 O'clock tick tock
Dire Straits - Sultans of swing
RATM - Know your enemy
Jimi Hendrix (!) - Hey Joe & All along the watchtower

--
Esben

Fra : Jimmy & Aino

Dato : 08-03-03 12:24

Jeg vil sige Joe Satriani på nummeret Burning our bed fra Alice Cooper cd'en
Hey Stoopid.
Ellers er de fleste soloer med Andy La Rocque fra King Diamond også
fantastiske.

Mvh. Jimmy

Fra : R. Ilsøe

Dato : 08-03-03 13:04

> [...]
cd'en
> Hey Stoopid.
> Ellers er de fleste soloer med Andy La Rocque fra King Diamond også

Der er jo meget Steve Vai der er fedt...

Fra : Ken Larsen

Dato : 08-03-03 14:53

De 2 soloer i Comfortable numb med Pink floyd er helt fantastiske.

--
MVH
Ken Larsen

Bomb svinet NU
Jimmy & Aino <jimmy-aino@stofanet.dkNOSPAM> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3e69d2e3$0$4350$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 08-03-03 19:21

Ken Larsen wrote:
> De 2 soloer i Comfortable numb med Pink floyd er helt fantastiske.

Ja, er du VIMMER mand!?! Det er så det driver ned ad væggene!

mvh
Kim Frederiksen

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 08-03-03 20:16

Kim Frederiksen wrote:

> Ja, er du VIMMER mand!?! Det er så det driver ned ad væggene!

Yes. David Gilmour is God.
Hør ham i "Sorrow" på begge cd'er:
"A Momentary Lapse Of Reason" og "Delicate Sound of
Thunder".
Cirka sådan lød han også på Gentofte stadion 1988 07 31.
*Da* "vibrerede" jorden under vore fødder.

Mister R. Waters, m.fl. i Berlin 1990 var et "flop" ved siden af.

Ellers er det ikke værst at lytte til Frank Zappas soloer,
samt Jimi H., Hank Marvin, Clapton/Cream og mange,
mange flere.
--
Med venlig hilsen Herluf Holdt

Fra : Ken Larsen

Dato : 09-03-03 11:00

Herluf Holdt, 3140 <herluf@worldonline.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:pqraa.115731$Hl6.10550852@news010.worldonline.dk...

> [...]
>
> Ellers er det ikke værst at lytte til Frank Zappas soloer,
> samt Jimi H., Hank Marvin, Clapton/Cream og mange,

Uhm, Hank Marvin har jeg efterhånden været til en hel del koncerter med, og
det er guitarspil så englene synger, det er også en mand som utrolig mange
guitarister nævner som deres forbillede, bare ærgerligt at turneen sidste år
var hans afsked.

--
MVH
Ken Larsen

Bomb svinet NU

Fra : Ole Thomsen

Dato : 08-03-03 20:36

"Ken Larsen" <tacconi@image.dk> wrote

> De 2 soloer i Comfortable numb med Pink floyd er helt fantastiske.

Det er min absolutte favorit, ikke fordi det er
teknisk perfekt (det er det) eller ekvilibristisk
men fordi det underbygger et fabelagtigt nummer
så det rammer dybt i hjertekulen.

Må høre den igen nu! nu!

Til gengæld synes jeg ikke The Wall som sådan
er så helstøbt som andre af Pink Floydses. Rent
musikalsk altså.

Kommer lige i tanke om en anden i samme
boldgade, Eric Clapton på The Pros and Cons
of Hitch Hiking fra Roger Waters plade med
samme titel. Check den ud, det swinger totalt!
Til gengæld er resten af pladen nok det ringeste
han har lavet efter min mening.

Nåja, for f*nden. Jeg havde nær glemt Jeff Beck
på What God Wants pt. III fra Roger Waters'
Amused To Death....

Ole Thomsen