/ Forside / Teknologi / Internet / E-Mail / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
E-Mail
#NavnPoint
o.v.n. 20481
miritdk 16341
Klaudi 15149
refi 14168
dk 5555
tedd 5322
webnoob 5265
BjarneD 5014
emesen 4154
10  bentjuul 3460
winzip
Fra : Hans Poulsen


Dato : 17-04-02 06:06

WINZIP

Muligvis spørger jeg i den forkerte gruppe, og da undskylder jeg.

Det hænder, at jeg har lyst til at downloade en fil, men når det er
sket, ryger jeg ind i en blindgyde, da jeg ikke kan ÅBNE filen. Det er
vel det, der kan
betegenes at UN-ZIPPE filen, det vil sige AT KNAPPE DEN OP?

Jeg har forstået, at hvis jeg henter det program, der hedder WINZIP,
skulle jeg kunne åbne de filer, som jeg downloader. WINZIP fortæller
intet om, hvad det koster at downloade programmet, eller hvad det
løbende koster pr. måned, kvartal eller år. Risikerer jeg en skønne
dag en regning på et kæmpebeløb
fra rettighedsindehaveren af WINZIP?

Med venlig hilsen

Hans Poulsen

 
 
Mogens (17-04-2002)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 17-04-02 06:31

On 16 Apr 2002 22:05:47 -0700, hans.poulsen@post.tele.dk (Hans
Poulsen) wrote:

>WINZIP
>
>Muligvis spørger jeg i den forkerte gruppe, og da undskylder jeg.
>
>Det hænder, at jeg har lyst til at downloade en fil, men når det er
>sket, ryger jeg ind i en blindgyde, da jeg ikke kan ÅBNE filen. Det er
>vel det, der kan
>betegenes at UN-ZIPPE filen, det vil sige AT KNAPPE DEN OP?

Det kommer virkeligt an på.

Er det en ZIP fil du downloader, så skal den unzippes. Ellers ikke.
EXE filer kan bare køres, så kan du ikke åbne dem, er der noget
helt andet galt.

>
>Jeg har forstået, at hvis jeg henter det program, der hedder WINZIP,
>skulle jeg kunne åbne de filer, som jeg downloader. WINZIP fortæller
>intet om, hvad det koster at downloade programmet, eller hvad det
>løbende koster pr. måned, kvartal eller år. Risikerer jeg en skønne
>dag en regning på et kæmpebeløb
>fra rettighedsindehaveren af WINZIP?
>
Winzip kommer ikke pludselig til at koste et kæmpebeløb, så du
kan roligt hente den. Programmet er ikke gratis, men virker dog
fint selvom du ikke køber det. Den eneste forskel er at du får en
lille "nag" skærm op hver gang du bruger det. Kan du finde dig i
den er det ikke noget problem.

Mvh Mogens

Brian Jensen (17-04-2002)
Kommentar
Fra : Brian Jensen


Dato : 17-04-02 07:04

On 16 Apr 2002 22:05:47 -0700, hans.poulsen@post.tele.dk (Hans
Poulsen) wrote:

>Muligvis spørger jeg i den forkerte gruppe

Ja.
dk.edb.internet.software tror jeg ville have været mere relevant

>, og da undskylder jeg.

Lad gå da, men en anden gang kan du jo lige kigge på
http://www.usenet.dk/grupper.pl inden du vælger gruppe til dit
spørgsmål.

>Jeg har forstået, at hvis jeg henter det program, der hedder WINZIP,
>skulle jeg kunne åbne de filer, som jeg downloader. WINZIP fortæller
>intet om, hvad det koster at downloade programmet

Winzip er shareware, og det er gratis at dowenloade. Progammet finde
også på (næsten?) alle blad-cd'er.

>, eller hvad det løbende koster pr. måned, kvartal eller år.

http://www.winzip.com/
Programmet koster 29 $

>Risikerer jeg en skønne
>dag en regning på et kæmpebeløb
>fra rettighedsindehaveren af WINZIP?

Teoretisk ja, men i praksis tro jeg ikke risikoen er stor.

Shareware kan kort beskrives sådan: Du må låne programmet for at
afprøve det, således at du undgår at købe noget skrammel som alligevel
ikke kan løse dit problem.
Er du så tilfreds med programmet at du vælger at beholde det.
forventes det at du lader dig registrere, og betaler ved kasse 1.

Den måde som Winzip shareware udgaven fungerer på, synes jeg er meget
smart:
Programmet er fuldt funktionelt _selv_ om det ikke er registreret og
betalt i årevis.

Øh, jamen hvorfor så betale, vil nogen måske spørge?
1. Ærlighed er jo en god ting.
2: Så længe programmet ikke er registreret, vil programmet have en
'langsom opstart' hvor der gøres opmærksom på den manglende
registrering, hvilket er lidt / ret / meget irriterende afhængig af
hvor meget man bruger programmet.

Den bruger som kun bruger progammet meget sjældent, kan sikkert godt
'leve' med dette irritations-moment (afhængig af ens moral
naturligvis), men bruger man programmet meget hyppigt
betaler man ved kasse 1, og slipper for den løftede pegefinger.

--
Mvh Brian Jensen

Mikael Nørrelund And~ (18-04-2002)
Kommentar
Fra : Mikael Nørrelund And~


Dato : 18-04-02 08:49

"Hans Poulsen" <hans.poulsen@post.tele.dk> skrev:
> Det hænder, at jeg har lyst til at downloade en fil, men
> når det er sket, ryger jeg ind i en blindgyde, da jeg ikke
> kan ÅBNE filen. Det er vel det, der kan betegenes at
> UN-ZIPPE filen, det vil sige AT KNAPPE DEN OP?

Korrekt.

> Jeg har forstået, at hvis jeg henter det program, der
> hedder WINZIP, skulle jeg kunne åbne de filer, som jeg
> downloader.

Det er korrekt, jeg ved dog ikke om WinZip kan åbne
filer pakket i andre programmer end deres eget!
Det kan fx. www.winace.com og www.winrar.com

Venligst
Mikael


Rudi Stegen (18-04-2002)
Kommentar
Fra : Rudi Stegen


Dato : 18-04-02 12:49

Hej Mikael Nørrelund Andersen, du skrev i
dk.edb.internet.software.mail+news:

> Det er korrekt, jeg ved dog ikke om WinZip kan åbne filer pakket
> i andre programmer end deres eget! Det kan fx. www.winace.com og
> www.winrar.com

Selv har udelukkende anvendt Windows Commander siden '94 eller så. Den
klarer ret mange formater, og pakke-/udpakkedelen er blot en flig af
dens talløse funktioner. (Ideen er hugget fra Norton Commander, den er
blot _mange_,_mange_ gange bedre).

Det er shareware, men kan anvendes for tid og evighed uden betaling.
Der kommer blot en lille nagdims ved hver opstart, hvis man ikke har
licens. Men skønt den nemt kan crackes, betalte jeg for mange år
siden, simpelthen fordi de, der begår så eminente programmer, også bør
have pengene for dem.

I evt. kan læse om den på <http://www.ghisler.com/euro.htm>

--
Hygge fra Århus - Rudi
Klip det væk du ikke kommenterer og skriv under det citerede

Madsen (18-04-2002)
Kommentar
Fra : Madsen


Dato : 18-04-02 14:09

Hans Poulsen skrev:

> Jeg har forstået, at hvis jeg henter det program, der hedder WINZIP,
> skulle jeg kunne åbne de filer, som jeg downloader.

Nu har du godt nok allerede fået nogle gode svar, men WinXP f.eks. kan
pakke Winzip-filer ud. Du behøver altså ikke at installeret WinZip for
at pakke dem ud hvis du har WinXP installeret.
Alternativet er at hente følgende lille program som er gratis og
desværre ret overset. Det kan pakke de fleste komprimerede filformater
ud. <http://www.stuffit.com/expander/winindex.html>

--
Med venlig hilsen
Madsen.

Mikael Nørrelund And~ (18-04-2002)
Kommentar
Fra : Mikael Nørrelund And~


Dato : 18-04-02 15:05

"Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev:
> <http://www.stuffit.com/expander/winindex.html>

Ja, det ser rigtig godt ud. Dog mangler jeg support for
..ace filer, som bliver benyttet mere og mere pga. det
understøtter rigtig mange formater.

/Mikael


Peder Vendelbo Mikke~ (18-04-2002)
Kommentar
Fra : Peder Vendelbo Mikke~


Dato : 18-04-02 18:01

Mikael Nørrelund Andersen skrev:

> Ja, det ser rigtig godt ud. Dog mangler jeg support for
> .ace filer,

Tag lige fat i Google og søg efter 7-zip, den kan vist tage ace og rar
også.
--
Fix Outlook Express:
<URL: http://home.in.tum.de/~jain/software/quotefix.php >


Lars Klintholm (19-04-2002)
Kommentar
Fra : Lars Klintholm


Dato : 19-04-02 19:30

Peder Vendelbo Mikkelsen skrev:

> Tag lige fat i Google og søg efter 7-zip, den kan vist tage ace og rar
> også.

Supported formats: 7z, ZIP, CAB, RAR, ARJ, GZIP, BZIP2, TAR, CPIO and RPM.

Men ingen ace
--
Mvh.
Lars

Rudi Stegen (19-04-2002)
Kommentar
Fra : Rudi Stegen


Dato : 19-04-02 21:32

Hej Lars Klintholm, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Men ingen ace

Windows Commander har haft det siden ver. 4.53 (juni 2001; den
nuværende er ver. 5.0). Se evt. <http://www.ghisler.com/>.

--
Hygge fra Århus - Rudi
Klip det væk du ikke kommenterer og skriv under det citerede

Dino (20-04-2002)
Kommentar
Fra : Dino


Dato : 20-04-02 20:30

Den 19-4 2002 skrev Lars Klintholm i
dk.edb.internet.software.mail+news:

> Peder Vendelbo Mikkelsen skrev:
>
>> Tag lige fat i Google og søg efter 7-zip, den kan vist tage ace og
>> rar også.
>
> Supported formats: 7z, ZIP, CAB, RAR, ARJ, GZIP, BZIP2, TAR, CPIO and
> RPM.
>
> Men ingen ace

UltimateZip
UltimateZip the freeware archive utility for the new millennium.

Built-in compression support for: Zip, Blak Hole, Cabinet, Jar, Lha ,
GZip, Tar, Tar-BZip2, and Tar-GZip archives.
Built-in decompression support for: Ace, Arc, Arj , Rar, Zoo, Zip, Blak
Hole, Cabinet, Jar , Lha, GZip, Tar, Tar-BZip2, and Tar-GZip archives.
Built-in support for UUE and XXE encoded files.
Mv, mv.....

<http://www.ultimatezip.com/>

--
Dino

Spelling inspected prior to transmission.
Any errors occured en route.

Peder Vendelbo Mikke~ (21-04-2002)
Kommentar
Fra : Peder Vendelbo Mikke~


Dato : 21-04-02 12:52

Dino skrev:

> UltimateZip

Bortset fra alt det farvelade, ser det fint ud. Det bliver tjekket ved
lejlighed. Tak for linket.

I øvrigt beklager jeg min dårlige hukommelse, programmet (7-Zip) var
installeret på en anden maskine som jeg var lidt langt væk fra, i øvrigt
var
jeg offline da jeg skrev indlægget og kunne derfor ikke Google mig frem til
info.

> Spelling inspected prior to transmission. Any errors occured en route.

Hvis jeg tror på den, er det næste vel at du vil sælge mig et nymalet
ubrugt
tårn fra Paris?
--
Fix Outlook Express:
<URL: http://home.in.tum.de/~jain/software/quotefix.php >


Peter Loumann (18-04-2002)
Kommentar
Fra : Peter Loumann


Dato : 18-04-02 15:16

Thu, 18 Apr 2002 15:08:39 +0200, "Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk>
wrote:

>WinXP f.eks. kan
>pakke Winzip-filer ud. Du behøver altså ikke at installeret WinZip for
>at pakke dem ud hvis du har WinXP installeret.

Det samme gælder WinME

pl


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408885
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste