Søges: Opskrift på pastaret med
Fra : Kim CHristensen

Dato : 16-04-02 19:04

I dag på arbejde fik vi en pastaret med skinkekad. Det var en varmret og
der var ligsom en slags dressing eller sauce i. Er der nogen der har en
opskrift på noget lign?

Fra : Flemming

Dato : 16-04-02 19:22

Hej Kim
Mon det er denne du søger?

Fusilli med skinke til 2-3 personer

250 gr. skruer (fusilli)

20 gr. smør

200 gr. champignons i ski­ver. (friske)

100 gr. kogt skinke i tern

1-2 fed knust hvidløg

merian eller oregano

peber

evt. salt

2 dl. kaffefløde

3-4 spsk. reven mozerella ost

Kog pastaen al dente i ca. 3 liter letsaltet vand.

Smelt smør. Champignons svitses let.

Tilsæt skinke, hvidløg, merian, peber og kaffefløde.

Lad retten simre et par min., tilsæt reven ost og evt. salt.

Pastaen dryppes af i en sig­te og blandes i saucen.

Retten hældes op i et varmt fad og serveres evt. med lidt ekstra reven
mozerella ost.

Velbekomme

Gitte Jahns

Fra : Kim CHristensen

Dato : 16-04-02 21:50

Kan man bruge alm fløde istedet for kaffefløde?

Flemming skriver:

Fra : Morten Bagger

Dato : 17-04-02 14:03

"Kim CHristensen" <kchr@int.tele.dk> wrote in message news:3CBC8E6C.EB99ACD9@int.tele.dk...
> Kan man bruge alm fløde istedet for kaffefløde?

Sagtens! Og hvis du samtidig dobler op på smørret og osten og udskifter den kogte skinke med bacon
(helst ikke den magre), er du sikker på at retten ikke bliver tør

Fra : Flemming

Dato : 17-04-02 18:08

det kan du nemt den bliver selvfølgelig lidt mere fed, men ganske god.
Variationen med bacon laver jeg også, men tilsætter dog lidt chili og friske
ærter og evt lidt friske tomater skåret i tern, og undlader oreganoen.
Hilsen
Gitte Jahns

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 17-04-02 00:17

> [...]

> I dag på arbejde fik vi en pastaret med skinkekad. Det var en varmret og
> der var ligsom en slags dressing eller sauce i. Er der nogen der har en

Her i huset laver vi nogen gange en ret, hvor vi smelter
en Danblu, jævner den op og putter bacontern i. Det kan
nogen gange godt blive lige salt nok, og så bruger vi
skinketern i stedet.

Saucen serveres på spinatpasta.

Mark
Vi kan altid bruge en ny skribent.