Danmarks billigste Ibooks?
Fra : Patrick

Dato : 16-04-02 16:04

Til Alle,

Hvor kan man købe Danmarks billigste Apple Computere. Jeg er tidligere
PC-bruger som regner med at købe en Ibook snart. Men ligemeget hvor jeg
kigger er prisen fuldstændig den samme ... Ibook 500 12.995-, ... hvorfor?

Mvh.

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 16-04-02 19:11

"Patrick" <guy_6@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hvor kan man købe Danmarks billigste Apple Computere. Jeg er tidligere
> PC-bruger som regner med at købe en Ibook snart. Men ligemeget hvor jeg
> kigger er prisen fuldstændig den samme ... Ibook 500 12.995-, ... hvorfor?

Et gæt: fordi det er prisen, og den er dét værd

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk/scf

Fra : Patrick

Dato : 16-04-02 21:08

Så vil jeg komme med et mod-gæt ... (ulovlig) pris-binding. Det er
fuldstændig samme situation mht. B&O ... ens priser over hele landet, samt
totalt fravær at enhver form for konkurrence. Problemet er, at
konkurrencestyrelsen ikke kan bevise at der er tale om ulovlig prisbinding

Men det er selvfølgelig bare spekulationer !!?

Mvh.

Fra : Henrik Münster

Dato : 16-04-02 23:25

Patrick <guy_6@hotmail.com> wrote:

> [...]
> konkurrencestyrelsen ikke kan bevise at der er tale om ulovlig prisbinding
>
> Men det er selvfølgelig bare spekulationer !!?

Det tror jeg roligt, du kan regne med, det er. En forskel er, at der er
betydeligt bedre fortjeneste på et B&O fjernsyn. Med den service der
følger med, må det være adskillige tusinde. Indenfor computerbranchen er
der benhård konkurrence, så avancerne er meget små. Det gælder især nede
i konsumprodukterne, som du nævner. Hvis en butik tjener f.eks. 500,-
kr. på en iBook, så er det ligesom lidt svært at lave et knaldtilbud.
Jeg kender ikke den præcise fortjeneste, men for nogle år siden kendte
jeg en, der solgte IBM. Deres avance lå ofte omkring de 500,- kr.
Desuden passer det ikke, at priserne er de samme. Jeg har f.eks.
set lidt på en PowerBook G4 550 MHz til ca. kr. 25.000,- incl. moms. Den
har jeg set hos Good Guys Graphics til kr. 23.500,-. Det er i runde tal,
for jeg kan ikke komme ind på deres hjemmeside lige nu. I hvert fald
varierer priserne ofte 5-800,- kr. fra sted til sted. Større forskelle
finder du nok ikke pga. de små avancer. Det tvivler jeg også på, man gør
i pc-branchen. Med mindre der er tale om gamle modeller, men så bliver
Mac også sat ned. For eksempel har man gennem nogen tid kunnet købe de
"gamle" PowerBook G4 ca. 5.000,- billigere, fordi de "nye" nu har fået
cd-brænder indbygget.
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 17-04-02 07:51

henrik@muenster.dk (Henrik Münster) writes:

> Mac også sat ned. For eksempel har man gennem nogen tid kunnet købe de
> "gamle" PowerBook G4 ca. 5.000,- billigere, fordi de "nye" nu har fået
> cd-brænder indbygget.

Har du så det? Eller kører føljetonnen stadig i det lille hjem?

Du må holde os orienteret!
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Henrik Münster

Dato : 17-04-02 17:40

Thorbjørn Ravn Andersen <ravn@mac.com> wrote:

> Har du så det? Eller kører føljetonnen stadig i det lille hjem?
>
> Du må holde os orienteret!

Den kører sådan set stadig. Vi er ikke helt færdige med regningerne på
huset, og så længe de ikke er betalt, er min kone ikke helt rolig. Det
går såmænd også meget godt med den gamle iMac. Jeg hygger mig lidt med
at optimere software og teste e-mailprogrammer, nu hvor jeg er gået over
til IMAP.
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Analog

Dato : 17-04-02 15:59

Bare for at skrive noget relevant til en afveksling:

Prøv www.ecommit.dk hvis du kan leve med at købe pr. postordre. Det ser
ud til deres priser generelt er lavere end de fleste andre steder.

F.eks. koster en PM G4 800 MHz i standard konfiguration 16112,50
(12.890,-) og den mindste iBook 11243,75. (8,995,-) Priserne er inkl.
(ex.) moms.

Prøv generelt at være lidt om dig. For der findes andet og mere end
Fredgaard og Office Line.

I al ydmyghed

Niels

p.s. Jeg aner intet om B&O's prissætningspolitik og er også ret
ligeglad. Jeg er macbruger.

Fra : Henrik Münster

Dato : 18-04-02 20:34

Analog <Bandwidth@16.Hz> wrote:

> Prøv generelt at være lidt om dig. For der findes andet og mere end
> Fredgaard og Office Line.

Netop. Nu har jeg fundet Good Guys' Graphics webshop på
<http://www.3gwebshop.dk/shop.asp>. De nævner godt nok ikke lige den
billigste iBook, men den dyreste er ca. 1.000,- kr. billigere end Apples
egen pris. Og så er der en iMac 700 MHz til kr. 516,25 incl. moms, men
det er nok en trykfejl.
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Sebastian Loeck

Dato : 19-04-02 17:53

> [...]

> kigger er prisen fuldstændig den samme ... Ibook 500 12.995-, ... hvorfor?

Spørg konkurrencestyrelsen. Det er vist noget med at hvis en forhandler
begynder at sælge under vejledende udsalgspris kan han være rimelig
sikkert på at ikke modtage næste sendelse. Mon ikke Apple har den samme
politik som Tomy Larsen, B&O mv.

i AppleStore kan du for reste købe en ibook med dansk tastatur og
international engl. software. Ellers kan der være penge at spare at købe
en international english iBook i andre EU lande - men så skal man bøvle
med den engelske tastatur.

hilsen
Sebastian

--