Arkivdelingsproblemer
Fra : Thomas Hansen

Dato : 15-04-02 21:47

Her i andelsboligforeningen er vi en masse macbrugere, der nyder godt af
mulighederne for arkivdeling vha Appletalk på vores netværk.
Desværre kan andre ikke få adgang til min Publicmappe, selvom jeg selv
mener at tilladelserne er indstillet korrekt.

Flg. tilladelser gælder for min Publicmappe:
Ejer: Læse & skrive
Gruppe: Skrivebeskyttet
Alle: Skrivebeskyttet

Arkivdeling og Appletalk er slået til.

Løsningsforslag modtages med kyshånd!

/Thomas

Fra : Morten Reippuert

Dato : 15-04-02 22:03

In article <1fapdns.1bc8px65595pcN%thomash@skydebanen.net>,
thomash@skydebanen.net (Thomas Hansen) wrote:

> [...]
> mener at tilladelserne er indstillet korrekt.
>
> Flg. tilladelser gælder for min Publicmappe:

Lad mig starte medet par spørgsmål.

hvilken version af Mac OS bruger du og Hvilken version bruger de?

Kan de overhovedet komme i kontakt med din Mac? I så fald skyldes
det sikkert, at de ikke bruger IP men almindeligt æblesnak.

Hvilke tiladelser har de til din home mappe?

Fra : Thomas Hansen

Dato : 15-04-02 22:22

Morten Reippuert <spam@reippuert.dk> wrote:

> Lad mig starte medet par spørgsmål.
>
> hvilken version af Mac OS bruger du og Hvilken version bruger de?

Jeg bruger OSX 10.1.3, jeg ved ikke hvilke versioner af OSX de bruger,
men jeg ved at de kan hente filer fra hinanden.

> Kan de overhovedet komme i kontakt med din Mac?
Ja!

> I så fald skyldes
> det sikkert, at de ikke bruger IP men almindeligt æblesnak.
Hvilket betyder?