Kære gruppe, vil i teste denne side :-)
Fra : *nico*

Dato : 15-04-02 09:43

Jeg er fra et par kunder blevet gjort opmærksom på problemer på vores
hjemmeside, når man benytter
mac til Web. Problemet er at man ikke man navigere rundt da hele vores
kolonne med links forsvinder i ie 5.0 på mac.
Vi har testet det internt på alle vores mac´er og ikke selv kunne se
problemet nogen steder. Derfor vil jeg nu spørge her i gruppen om nogen
oplever problemer på vor site.

http://www.vesterkopi.dk

Hvis du oplever problemer på siden og har en god ide til hvad der kan være
galt, hører vi gerne fra dig

På forhånd tak for hjælpen

mvh
Nicolai Pedersen
IT-Koordinator
Vester Kopi as

Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 15-04-02 10:09

On 15/04/02 10:42, in article 3cba9279$1@news.wineasy.se, "*nico*"
<nip@vesterkopi.dk> wrote:

> Vi har testet det internt på alle vores mac´er og ikke selv kunne se
> problemet nogen steder. Derfor vil jeg nu spørge her i gruppen om nogen
> oplever problemer på vor site.
>
> http://www.vesterkopi.dk

Virker ikke så godt på IE 5.1.3, men kan fint ses vha. Navigator 0.2.0...

Testet under Mac OS X 10.1.3.

Jeg har taget et par snapshots:

IE 5.1.3: <http://homepage.mac.com/jmfink/ie513.jpg>
Navigator 0.2.0: <http://homepage.mac.com/jmfink/navigator020.jpg>

--
mojn, Jesper

<icq:150160998>

Fra : Jonas Voss

Dato : 15-04-02 11:09

*nico* <nip@vesterkopi.dk> wrote:

> Hvis du oplever problemer på siden og har en god ide til hvad der kan være
> galt, hører vi gerne fra dig

Pyha, sikke noget rodet kode!

I anvender både almindelig HTML, inline samt extern CSS til at styre
typografi og farver, så er det da klart at der er en 'bruser' eller to
der bliver forvirret. Det er et godt eksempel på hvorfor man ikke
udelukkende skal lade et CMS-system stå for at generere ens HTML og CSS.

Dette er den kode der skal til for at der står 'Visitkort online' i
jeres linkskolonne på jeres side:

<TD valign=top width=126><A HREF="sw165.asp" target="_top"><SPAN
class="navNiv2">Visitkort Online</SPAN></A></TD>

Jeg vil tro, at fejlen er, at i ikke kalder jeres navNiv2-klasse på
a-elementet, men istedet indsætter en span der kalder navNiv2-klassen
inde i jeres a-element.
Da i ikke har defineret nogen farve på jeres navNiv2-element i
"hviletilstand" får teksten (da i heller ikke har defineret nogen
farveegenskaber for sidens body-element) default farven for et
almindeligt HTML-dokument -- sort.

Den rigtige kode skulle se sådan her ud, ville jeg mene:

<TD valign=top width=126>
<A HREF="sw165.asp" class="navNiv2" target="_top">Visitkort Online</A>
</TD>

Håber det hjælper.

--
| Jonas @ 55.7,12.5 | <http://verture.net/> |

Fra : *nico*

Dato : 15-04-02 11:36

1000 tak begge to.
Det er heldigvis ikke os selv der har kodet siden.

Jeg går videre med det her og håber at vi nu kan få alle til at se siden
uden problemer

mvh
Nicolai Pedersen

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 16-04-02 07:25

Hej Nicolai

Jeg har lige prøvet den med Netscvape 4.79/128bits og dér er der ingen
problemer. Alle links er tilstede (svjdv), og de virker 100%

*nico* wrote:

> 1000 tak begge to.
> Det er heldigvis ikke os selv der har kodet siden.
>
> Jeg går videre med det her og håber at vi nu kan få alle til at se siden
> uden problemer

mvh. Erik Richard

Phone: (+45) 8625 0963, & (+45) 4082 6109,
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
- Software - For Theological Education - And For Physically Impaired
- Do it The Nisus Way - Nisus Writer, The Best Text Processor in The World
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Fra : N/A

Dato : 16-04-02 08:01

Fra : *nico*

Dato : 16-04-02 08:01

*nico* wrote:

> [...]

- Do it The Nisus Way - Nisus Writer, The Best Text Processor in The World
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Tak Erik
Vi har endnu ikke hørt om knas i Netscape.
Jeg har sat vores Webansvarlige til at kontakte vores designer, så
vi kan få det løst. Mac´en er jo ikke helt uden betydning i vores branche

Nicolai

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 15-04-02 11:59

> [...]

> http://www.vesterkopi.dk
>
> Hvis du oplever problemer på siden og har en god ide til hvad der kan være

Sitet virker i Netscape 4.79 men ikke i IE 5.1 (menuen)

På kontaktsiden er dine felter for store, hvilket gør at de 2 "blokke" i
venstre og højre side bliver presset ud til siderne og ødelægger
helhedsoplevelsen.

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

ftp://80.197.181.14/ - kører ikke altid

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 15-04-02 12:10

> [...]

> http://www.vesterkopi.dk
>
> Hvis du oplever problemer på siden og har en god ide til hvad der kan være

Hvad fanden er det for noget lorte kode. Er det hvad man får hvis man
køber hos sykron web ? æ,ø og å direkte i html................

Jeg tror du må finde webdesigneren og så stikke vedkommede et par flade.

Det er lige før det er værrere end Frontpage og der skal der alligevel
noget til.

Fra : Martin Edlich

Dato : 15-04-02 12:22

In article <1faon5a.1r431251sxru8nN%jesper@gylling.net>,
jesper@gylling.net ([2900] Jesper Haaber Gylling) wrote:

> Hvad fanden er det for noget lorte kode. Er det hvad man får hvis man
> køber hos sykron web ?

Ved du hvad Synkron er?

> æ,ø og å direkte i html................

Det burde da ikke være noget problem længere, eller?

Fra : *nico*

Dato : 15-04-02 12:29

"[2900] Jesper Haaber Gylling" <jesper@gylling.net> wrote in message

> Hvad fanden er det for noget lorte kode. Er det hvad man får hvis man
> køber hos sykron web ? æ,ø og å direkte i html................
>
> Jeg tror du må finde webdesigneren og så stikke vedkommede et par flade.

Vi skal nok få fat i dem, og få den til at tilrette sitet, så alle mac´er
kan se siden uden problemer

> Det er lige før det er værrere end Frontpage og der skal der alligevel
> noget til.

Nicolai !

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 15-04-02 12:43

jesper@gylling.net ([2900] Jesper Haaber Gylling) writes:

> Hvad fanden er det for noget lorte kode. Er det hvad man får hvis man
> køber hos sykron web ? æ,ø og å direkte i html................

Det er da i orden, hvis websiden er sat op til at koere med ISO-8859-1
tegnsaettet. (I saa fald ligger problemet i din browser). Hvis ikke,
saa maa man godt give slag.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn