Hvilken "knallertracer" er bedst
Fra : Søren Svenningsen

Dato : 14-04-02 17:41

Hej knallertfreaks.
Hvilken knallert-racer er egentlig bedst?
Er det Yamaha TZR 50, Derbi GPR eller Cagiva Mito?
Hvilken en er bedst at tune og hvilken en er billigst/bedst at skaffe
reservedele til? Og hvad med holdbarhed?
På forhånd tak.
Søren

Fra : Bendt Grunge

Dato : 14-04-02 20:40

"Søren Svenningsen" <hobbitten@post.tele.dk> wrote in message
> [...]
> Hvilken en er bedst at tune og hvilken en er billigst/bedst at skaffe
> reservedele til? Og hvad med holdbarhed?

hej racerferak, Mito´en og derbi GPR er ens, det er kun farven som har en
anden lyd.

En enkel siger at "deres" RS50 køre fra det hele, men det kræver vist deres
"special" sæt ellers har jeg bedre erfaringer med Derbi/mito og der kommer
en del heftige Cylinderkits og vælge imellem, Af både HEBO, Malossi og
Metrakit.så den skulle være OK at tune på, Prillen mangler nogen gode
kraftige Kits jeg har ikke set noget der rykker til den.

Jeg har ikke kendskab til at Derbi/mito har problemer med holdbarhed på
nogen dele jeg har haft skildt sådan en fætter af og den er godt og kraftig
bygget, så må RS folk fortælle om prillen, men den har vist et lille problem
med koblingen ikke kan tåle det.når den tunes, men det afhænger jo også af
den som bruger den..

BG.

Fra : Tim Sørensen

Dato : 14-04-02 20:46

"Bendt Grunge" <micro@sucks.cum> wrote in message
> [...]
problem
> med koblingen ikke kan tåle det.når den tunes, men det afhænger jo også af

Ja det må vel afhænge af den der kører den.
Man skal jo tænke på at dens motor normalt
er bygget som er 125´er

Mine 25 øre....

--
Mvh....Tim Sørensen
http://www.dondata.dk/

Fra : Bendt Grunge

Dato : 14-04-02 20:50

"Tim Sørensen" <dondata@vip.cybercity.dk> wrote in message
> "Bendt Grunge" <micro@sucks.cum> wrote in message
> problem
>
> Ja det må vel afhænge af den der kører den.
> Man skal jo tænke på at dens motor normalt
> er bygget som er 125´er

jo det er samme opbygning, men der er jo ikke samme motor der sidder på en
125.

BG.

Fra : John Kramme

Dato : 14-04-02 21:47

> jo det er samme opbygning, men der er jo ikke samme motor der sidder på en
> 125.

Motorene på diverse Yamaha TZR 50, Derbi, Cagiva og for den sags skyld
Aprilia RS 50 har intet med storebrødrene med 125 ccm motore at gøre, ej
heller stellene og bremserne på dem, det eneste man kan sige er at de ligner
hinanden meget alle sammen ( 50 kontra 125 ) så jeg kan kun sige at jeg er
meget enig med B. Grunge i den debat !

Bedst af de tre du spørger om :
Yamaha, Derbi og Cagiva er helt klart Yamaha TZR 50 ( MC look a like )
de to andre Derbi og Cagiva er også fine maskiner .....helt klart

V.H John Kramme - Priller RS 1/8 K
www.aprilia.highspeedzone.com

Fra : Gundersen

Dato : 14-04-02 23:08

Hejsa

> [...]
> hinanden meget alle sammen ( 50 kontra 125 ) så jeg kan kun sige at jeg er

Jeg kan da kun give dig ret!
Jeg har selv haft en RS 125, og set den ved siden af en RS50, og der er
INDET udover, udsenet på afstand, der er ens!

Mvh Emil
--
www.scooterzone.dk
Suzuki GSF 400 Bandit