Hvidløg og børn
Fra : Svend Andersen

Dato : 02-02-01 11:25

Jeg får gæster på lørdag, og i en af retterne er der en meget høj dosering
af friskhakket hvidløg.
Der er også et par små drenge med (børnebørn - så jeg vil gerne lige
stille et spørgsmål til jer "teknikere" der også færdes her.....

Tager børn på 1 og 2 år skade af hvidløg ?

hilsen Svend A
-som ikke er i tvivl om at de ka´li dem (indtil moderen siger det kan de
ikke lide

Fra : Anne

Dato : 02-02-01 12:39

Børn tager ikke skade af krydderier, men du skal tænke på, at deres smagsløg
er meegt finere end vores og derfor vil hvidløgen være meget mere stærk for
dem end for os voksne... Så måske en børneportion ikke ville være afvejen og
resten kan du så krydre, som du synes...
Anne

Fra : Ms. Krabappel

Dato : 02-02-01 13:43

Enig med forrig post.

I min søns vuggestue er der en rigtig god kokkedame og hun bruger
krydderier - sparsomt - til min stor overraskelse. Nogle gange når jeg
henter min 1-årig søn lugter han af hvidløg, hvilket i starten syntes jeg at
det var lidt sjovt. Men en det var også en åbenbaring, da jeg troede at de
ikke måtte spise "rigtig" mad indtil de blev konfirmeret...

Sandra

Fra : Nilo

Dato : 02-02-01 14:56

Vores børn spiser og har altid spist hvidløg uden en lyd, faktisk, så de må
kunne lide det. Jeg tror også de har godt af det som vi andre.

Fra : R. Ilsøe

Dato : 02-02-01 15:19

> Tager børn på 1 og 2 år skade af hvidløg ?

Børn på 1 og 2 år tager ikke skade af hvidløg. Vores børn har altid spist
hvidløg. Problemet er oftest hvorvidt børnene er blevet vænnet til at spise
hvidløg. Dog er det rigtigt at børns smagsløg jo er lidt sartere end vores,
men når først hvidløg har været opvarmet er det jo ikke så skrækkeligt
stærkt.

MvH
R. Isleø

Fra : Anne

Dato : 02-02-01 18:09

Der er jo forskel på folks opfattelse af om hvidløg er stærk eller ej også
når det er opvarmet. Jeg kan f.eks slet ikke tåle hvidløg på nogen måde. Det
er alt for stærkt til min mave. Så blot fordi hvidløg er opvarmet er det
ikke ensbetydende med at det ikke opfattes stærkt...
Anne

Fra : ole larsen

Dato : 02-02-01 14:00

Svend Andersen skrev i meddelelsen ...
> [...]
>Der er også et par små drenge med (børnebørn - så jeg vil gerne lige
>stille et spørgsmål til jer "teknikere" der også færdes her.....

Hvidløg er et vidt begreb - lynstegte smager de som honning, og også små
børn elsker dem. Men hvad er meget høj dosering ?

>Tager børn på 1 og 2 år skade af hvidløg ?

Nej, ikke af ikke ekstreme mængder ( >5fed kogt/stegt pr. næse)

>hilsen Svend A

>-som ikke er i tvivl om at de ka´li dem (indtil moderen siger det kan de
>ikke lide

Fint set

Det er sjældent at se en (ansvarlig) far optræde på den måde

Ole
Klog mand pisser ikke imod vinden

Fra : N/A

Dato : 03-02-01 13:26

Fra : Ole Hansen

Dato : 03-02-01 13:26

"Abildgaard/Andersen" <pialykke@get2net.dk> writes:

> Alle tre er hooked og kværner alt minus chilitunge varer - den
> ældste er nærmest afhængig af hvidløgsoste og -flutes.

Nu vi er ved hvidløgsdebatten, så har jeg lige et lille
spørgsmål... Det er jo en kendt smag, at dagen efter man har spist
hvidløg lugter man lige så slemt, som hvidløg smager godt - men der
var en, der fortalte mig, at spiste man det ofte, så forsvandt denne
lugtudskilning (eller hvad det hedder...) - passer det?

--
Ole Hansen (som elsker hvidløg)

Fra : R. Ilsøe

Dato : 04-02-01 22:48

>- men der
> var en, der fortalte mig, at spiste man det ofte, så forsvandt denne
> lugtudskilning (eller hvad det hedder...) - passer det?

Det passer ikke helt. Jeg arbejdede sammen med en, der hver dag kom på
arbejde stinkende af hvidløg... Ja, det kan selvfølgelig også ha' været hans
valg af deo, men det tvivler jeg nu på!:)

R. Ilsøe