OT: cykelskruning (er der andet i livet en~
Fra : Henrik Enslev

Dato : 14-04-02 14:37

Hej
Da der nok er nogle af disse glade mac-freaks der cykler, vil jeg gerne
høre, om der findes, eller er basis for at oprette en gruppe for gode råd om
cykelskruning?
Hvis der er basis, hvordan gør man så?

Venlig hilsen

Henrik Enslev
Frederiksvej 7A,2.tv.
2000 Frederiksberg
tlf 51 60 00 87
E:mail henslev@mobilixnet.dk

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 14-04-02 14:55

Henrik Enslev <henslev@mobilixnet.dk> writes:

> Da der nok er nogle af disse glade mac-freaks der cykler,

Jada. Og Morten og Henrik er tilmed aktive på dk.sport.cykling. Selve
har jeg en mountainbike, Specialized S-Works M4 2001. Pengene jeg har
fået retur i skat skal enten bruges på elektronisk legetøj (Pulsur til
cykling og løb), eller en gammeldags damecykel til værtshusbesøg og
den slags, hvor jeg ikke tør medbringe min MTB.

> vil jeg gerne høre, om der findes, eller er basis for at oprette en
> gruppe for gode råd om cykelskruning? Hvis der er basis, hvordan
> gør man så?

Cykelskruning?

-j

--
Josephine Obel i DRs "Profilen"
tirsdag d. 9.04.02 kl. 21:25

Fra : Henrik Enslev

Dato : 14-04-02 15:03

> Cykelskruning?

"At skille sin cykel ad med det formål at sætte den sammen igen i bedre
stand end den var i før adskillelsen"

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 14-04-02 17:17

Henrik Enslev <henslev@mobilixnet.dk> writes:

> "At skille sin cykel ad med det formål at sætte den sammen igen i
> bedre stand end den var i før adskillelsen"

ahhh.... så er jeg med. Du er havnet i den helt rigtigt gruppe. Har du
et konkret spørgsmål?

-j

Fra : Henrik Enslev

Dato : 14-04-02 17:38

> Du er havnet i den helt rigtigt gruppe.

men jeg er også blevet "fundet" dk.sport.cykling

> Har du et konkret spørgsmål?
>
> -j

Nej

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 14-04-02 19:54

Henrik Enslev wrote:

> Hvis der er basis, hvordan gør man så?

Du starter på http://www.usenet.dk - der læser du hvordan man laver et
OTD (oplæg til debat), det skal du så poste i news:d.kadmin og
news:dk.admin.opslag - og så går systemet igang.

Husk at formulere fundatsen bredt, så gruppen kan bruges til alt der
vedrører cykling, så er det lettere at få forslaget igennem.

Og lav evt. nogle søgninger på Google-groups, og se om du kan finde
indlæg om cykler og cykling i andre danske grupper, der lægges nemlig
vægt på, at der kan henvises til eksisterende trafik om emnet.

Og jeg skal nok støtte dit forslag, hvis min 15 år gamle touringcykel,
som jeg årligt ruller 4 - 5.000 km på, kan begå sig blandt mountainbikes
og andet nymodens isenkram.

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 15-04-02 08:02

Henrik Enslev <henslev@mobilixnet.dk> wrote:

> [...]
> høre, om der findes, eller er basis for at oprette en gruppe for gode råd om

Ja da - hvis vi liggecyklister må være med.

Min liggecykel er jeg nødt til selv at skrue på, da jeg bor langt væk
fra nærmeste fagmand. (den er bl.a. udstyret med Magura hydrauliske
bremser samt Sachs 3X7 - og så har den en laaaang kæde)

venlig hilsen

Martin

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 15-04-02 11:08

> [...]

> høre, om der findes, eller er basis for at oprette en gruppe for gode råd om

Jeg fiksede et hardwareproblem paa min cykel i torsdags. Paa tid

Folk i min vaegtklasse skal ikke sjuske med fastspaending af hjul.
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn