yahoo chat virker ikke hos mig
Fra : Anita jensen

Dato : 02-02-01 12:33

Hej

Er der et klogt hoved der har en ide,hvorfor min explore eller netscape ikke
vil være med i yahoos chat og andre chatte for den sags skyld. Den fryser
fast siden ellers også lukker netscape/eksplorer helt ned med en meddelse om
fejl et eller andet.

Venlig hilsen

Anita

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 02-02-01 13:51

Anita jensen wrote:

> Er der et klogt hoved der har en ide,hvorfor min explore eller netscape > ikke vil være med i yahoos chat og andre chatte for den sags skyld. Den > fryser fast siden ellers også lukker netscape/eksplorer helt ned med en > meddelse om fejl et eller andet.

Jeg kender ikke Yahoo's chat, men normalt er det fordi Internet Explorer
til Mac ikke er så glad for java. Derimod plejer der ikke at være
problemer med Netscape, så det lyder lidt mærkeligt, at du ikke kan få
det til at virke.

Prøv at gå ind på følgende med Netscape, de virker fint hos mig (v. 4.76):

<http://maclife.dk/chat.php>

<http://chat.cybercity.dk>

CyberCity's skulle i øvrigt også virke med Internet Explorer, men jeg
tør dog ikke garantere noget.

Ellers er der jo også IRC(*) chatrum, som jeg helt klart foretrækker, da
det ikke er særligt resource krævende. Man kan derfor lave andre ting
mens man er på chatten, dog er det en fordel hvis man er hurtig på
tasterne

Selv bruger jeg IRCle, det kan du læse mere om, og hente, på:
<http://www.ircle.com>

Desuden er Snak også et godt program, der rent faktisk er udviklet af en
dansker. Det finder du på: <http://www.snak.com>

*) Internet Relay Chat er en gammel protokol, der kræver et specielt
program (IRC-klient), på nøjagtig samme måde som ftp (ftp-klient) og
http (browser) kræver et specielt program.

Hvis du ønsker at chatte med andre danske Macintosh brugere, kan du i
øvrigt prøve at logge på irc.get2net.dk og gå ind i chatrummet
#Macintosh (skrive /join #Macintosh). Det er den samme chat, som du kan
nå via din browser på <http://maclife.dk/chat.php>.

Førnævnte chatrum er især et godt sted at starte, hvis du gerne vil have
hjælp til at komme godt i gang med IRC på din Mac.

Held og lykke.

Michael Rasmussen <michael.r@grafisk.dk>

Fra : Ben Knudsen /NNFBEN

Dato : 02-02-01 13:59

anitaj@mail1.stofanet.dk,Ny-Internet writes:
> [...]
>fast siden ellers også lukker netscape/eksplorer helt ned med en meddelse

Yahoos chat kører på java og funker ikke på mac. I hvart fald ikke med
seneste udgave af Java (2.2.3).
Du er nok henvist til at bruge andre chats... Har du prøvet Ofirs eller
Opasia? Jeg mener at man hos Opasia frit kan vælge mellem en java- og en
ikke-java chat. Vælg den uden java - så er du kørende.

Mvh Ben

Fra : Anders Baden Nielsen

Dato : 03-02-01 13:12

Anita jensen <anitaj@mail1.stofanet.dk> wrote:

> [...]
> fast siden ellers også lukker netscape/eksplorer helt ned med en meddelse om

Hvis du vil chatte på Yahoo! Chat så prøv at hente miYahoo! Chat fra
<http://www.arcticrain.com/miyahoo/downloads.html>. Så slipper du helt
for at bruge en webbrowser.
--
Venlig hilsen

Anders Baden Nielsen
www: http://deftones.dht.dk - KoRn, Deftones, LinuxPPC...
e-mail: abn@europe.com
ICQ#: 32984804 (<=-frEak oN a leaSh>)
Bartender, I'd like whatever the man on the floor was drinking