Honningguramien bygger skumrede.
Fra : Kresten Hjelm Peders~

Dato : 14-04-02 08:27

Kære NG.

Vores han honninggurami er i fuld gang med at bygge en skumrede, og vi vil i
den forbindelse høre, om nogen af jer har nogle gode råd.

Vi vil jo meget gerne have guramiunger, men hvordan bærer man sig bedst ad
fra nu af?

Er det rigtigt, at hannen vil æde evt. unger, så snart de er blevet klækket?

Mvh.

Kresten

Fra : Carsten Gall

Dato : 14-04-02 10:05

Kresten Hjelm Pedersen <khp@post.tdcadsl.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3cb92f28$0$78767$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
> fra nu af?
>
> Er det rigtigt, at hannen vil æde evt. unger, så snart de er blevet

Så snart de forlader skumreden, regner hannen dem for foder.
Hvis du har mulighed for det, så tag skumreden op af akvariet, og placer
den i et
andet akvarie. Hvis du ikke gør det, så vil du aldrig få nogle unger, da
de med 100%
sikkerhed vil blive ædt.

Carsten

Fra : Jørgen Jørgensen

Dato : 14-04-02 16:39

Hej Kresten
Ja hannen skal fjernes inden ungerne er fritsvømmende.
Nu fortæller du ikke meget om hvilke muligheder du har.
Er der andre fisk i akvariet?
Hvis ja - så skal du have noget at flytte dem overi.
Det kan du nok ikke gøre uden at ødelægge skumreden.
Skumreden kan sjældent flyttes med et tilfredsstillende resultat lidt
afhængig af hvilke planter den er bygget i.
Så vidt jeg kan bedømme har du ingen mulighed for at se unger vokse op denne
gang.
Prøv igen og vær da bedre forberedt.
Hilsen
Jørgen