Hvor langt på 1 liter
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 13-04-02 16:43

Hvad med at prøve at komme med inglæg om hvor lang jeres "lovlige"
eu-scooter kører på en liter benzin + hvilke mærke scooteren er. Jeg lægger
ud:

VESPA TYPHON: 16 km. pr. liter

Hilsen Åge

Fra : Bendt Grunge

Dato : 13-04-02 16:48

"Åge Halldorsson" <halldorsson@post.tele.dk> wrote in message
> Hvad med at prøve at komme med inglæg om hvor lang jeres "lovlige"
> eu-scooter kører på en liter benzin + hvilke mærke scooteren er. Jeg
> [...]

og "lovlige" er det lovlig eller afdroslet?

Fra : "H;P

Dato : 13-04-02 17:00

> og "lovlige" er det lovlig eller afdroslet?

Det kan vil være lige meget ?. Bare folket spec´er deres knalle "lovlig" /
uden drosling/ 70Cc cyl etc.

Jeg kunne da godt tænke mig at se to ens knaller sat op imod hinanden på
benzin øko´en, feks.en magen til min egen....standard ( altså uden dros.)
mod en lovlig (efter dansk lovgivning) eller mod en ulovlig (TUNET) !

H;P

--
[KTN]FalkenDK (Quake 3 Nickname)
Praise The Lord & pass the Ammo !

Fra : Bendt Grunge

Dato : 13-04-02 17:50

"H;P<Falken>" <hpaalling@`hotmail.com> wrote in message

> [...]
> Peter_falken@hotmail.com <Msn Messenger & Game Voice>
> ICQ # 28655310
> Hvis livet ikke er sjovt - hvorfor griner jeg så ?

ja det kunne være ganske interresandt at se hvordan det ændre på det.

men det er jo også det som bliver ud af det, jeg har bare ikke holdt øje med
det, men det må jeg jo lige prøve.

Fra : "H;P

Dato : 13-04-02 18:07

Bendt Grunge skrev i en meddelelse
> ja det kunne være ganske interresandt at se hvordan det ændre på det.

Lidt nysgerig er man vil ?

> men det er jo også det som bliver ud af det, jeg har bare ikke holdt øje
med
> det, men det må jeg jo lige prøve.

?, vi snakker om hvad her ?, tråden eller din egen benzin øko´ ? Jeg har
øget mit Km pr. liter med 3 Km/L, bare ved at ændre min
køreteknik..........( En lille hilsen til Armand & Rittig i D.FM ! ).
Sådan en 2 takter skal jo køres på en måde jeg ikke tænkte på !.
Der er mere "thorfin" over mig når man kommer kørende, specielt når man skal
ligge i et højere omdr-område end man normalt ville + brugen af gashåndtaget
skal være progressivt !.
Det er åbenbart en større videnskab som jeg ikke vil ind og rode i, men det
virker :) . !

Hilsen

H;P <Som er glad for at starte på en "øvert" istedet for at ødelægge en Mc>

Fra : Bendt Grunge

Dato : 13-04-02 18:52

> ?, vi snakker om hvad her ?, tråden eller din egen benzin øko´

generelt på literen

? Jeg har
> øget mit Km pr. liter med 3 Km/L, bare ved at ændre min
> køreteknik..........( En lille hilsen til Armand & Rittig i D.FM !
-) ).
> [...]
gashåndtaget
> skal være progressivt !.
> Det er åbenbart en større videnskab som jeg ikke vil ind og rode i, men

Nej det er ikke "tøffe" kørsel der giver lavt forbrug på en 2takt.

BG.

Fra : "H;P

Dato : 13-04-02 19:45

Bendt Grunge skrev i en meddelelse
> Nej det er ikke "tøffe" kørsel der giver lavt forbrug på en 2takt.

Undskyld meeen burde ikke være - "Jo "tøffe" kørsel giver lavt forbrug på en
2takt." ?

Jeg har siden jeg købte senda´en, altid pottet rundt i lave omdr. Det gav en
benz´okø 16-19 Km/L efter min lille tråd med Armand & Rittig I D.F.M, og
dertilhørende ændring af kørestil, så (*Ka-tjin*) 22 på en enkelt liter

Alt _brugbart_ input omkring kørsel på 2-takter modtages med ( tæt på )
kyshånd

Hilsen

H;P

PS. er der nogen her i NG´en fra Næstved på Off-roader "Pygmæ-Jern"
?....Bare om der var tilslutning for at komme ud og _lege_ i mudderet ?

Fra : "H;P

Dato : 13-04-02 21:02

> Undskyld meeen burde ikke være - "Jo "tøffe" kørsel giver lavt forbrug på
en
> 2takt." ?

ja jaa, så sidder man her med et modernet gennemsigtigt overskæg, og føler
sig en smule dum ik´ *GG*

Læs & forstå hedder det vist (Du behøves ikke at høre efter, du skal
bare fatte det jeg siger ! *LOL*)

her er lige en :) til B.G

H;P<mumle mumle>

Fra : "H;P

Dato : 13-04-02 16:46

Hejsa´

Tjaaa, hvof ikke !.

"Åge Halldorsson" skrev i en meddelelse
> VESPA TYPHON: 16 km. pr. liter

Senda R ´98 som fabrikken designede den !. 22 Km/l (målt med digital tælle
!)

Hilsen

H;P

Fra : Jonas Rasmussen

Dato : 13-04-02 19:06

> VESPA TYPHON: 16 km. pr. liter

Honda Vision
21 mm karbu
Tunudstødning(mærke ?)
Alt andet orig.

24 pr.liter

Fra : Mads Jensen

Dato : 13-04-02 22:01

Aprilia Sonic:

Metrakit SP cylinderkit
Malossi Sport variator m/ 4 grams ruller
Malossi membranblok
Malossi Delta Clutch
TP Nardo Replica
Dell'Orto 21 mm karburator, dyse #96 (nålen i bund)
Polini Airbox
Polini EVO trykfjeder
Polini blæsehjul
Top Racing krumtap m/ SKF-C3 lejer

8-10 km pr. liter. =)

Mads
Sonic @ Powered by Metrakit SP

Fra : Mythos

Dato : 13-04-02 19:15

> Hvad med at prøve at komme med inglæg om hvor lang jeres "lovlige"
> eu-scooter kører på en liter benzin + hvilke mærke scooteren er. Jeg
> [...]
Aprilia Rally, uden begrænsninger og Molossi potte, 25 Km/l

Kim Larsen

Fra : Anders Sune Jensen

Dato : 13-04-02 20:28

> VESPA TYPHON: 16 km. pr. liter

320 km på en tank. Hvilket svarer til lidt over 26 pr liter. I fabriksstand,
hvad nogle vil betegne som ulovligt. Kørsel : 50 km hver dag over lange
lige stræk.

MVH Anders AREA51

Fra : Porno

Dato : 14-04-02 00:30

Derbi Senda 97
Udroslet. Ellers standard
21 Km/L.

Mvh.
Kim J.

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 14-04-02 01:11

Easy Rider '96
47mm noname cylinder
Polini Traffic potte
Polini variator
Polini Kobling
Lovlig Karburator

18-20 Km/L (alt efter hvordan jeg kører =))

Fra : J.Starup

Dato : 15-04-02 10:51

PGO Big max 70cc 4L til 117 Km = 23 km/l
Det er forholdsvis lange ture 20 km pr tur
Til og fra arbejde med ca 70-80km/t

--
Med Venlig Hilsen
Jørgen Starup

..

Fra : Claus Rolsted

Dato : 14-04-02 15:41

> VESPA TYPHON: 16 km. pr. liter
> Hilsen Åge

Min Piaggio Vespa ET2 50ccm uden begrænsninger rækker mellem 22 og 29 km/L
alt efter årstid, køremåde og om det er bykørsel eller lange landevejsstræk.
--

mvh. Claus Rolsted
Vespa ET2 - kommer sommer, kommer mc-kort

Fra : Michael Thomsen

Dato : 15-04-02 11:05

Min Stalker kører ca. 8-10km/l

70ccm Corsa Cylinder
21mm Karburator
Polini Evo Membran
Polini Evo Krumtap
Polini Evo Variator
Nardo udstødnings rør.

Mvh Michael

Fra : Årslev

Dato : 22-04-02 10:41

Min 110 % lovlige Gilera Runner kører 30-32 km/L.

Den kører omkring 100 km om ugen for fuld gas, og den brokker sig aldrig...

Med en 12 L benzintank så kan man vist godt sige at det er en økonomisk
scooter at eje.

/Årslev

Fra : Verner Olsen

Dato : 22-04-02 17:12

On Mon, 22 Apr 2002 11:41:00 +0200, "Årslev" <overvejen63@mail.dk>
wrote:

> [...]
>

>Med en 12 L benzintank så kan man vist godt sige at det er en økonomisk

Og det stemmer ganske pænt overens med min ditto. Jeg tankede 8,3
liter i dag, og triptælleren sagde 258,2 km hvilket giver 31,1 km/l
Jeg ved dog ikke om størrelsen på tanken har det vilde at sige med
hensyn til økonomien

At den så er pilhamrende _sløv_, er en anden sag :-/

>/Årslev

Verner

Fra : Gert Vest

Dato : 25-04-02 12:41

Aprilia SR 50 Ditech

42 km/l
Afdroslet.

100 kg tung fører

GV

Fra : sisu172

Dato : 11-12-03 17:36

Har en Gilera Stalker 2003 model køre ca. 25 km/l,
har hørt at hvis man fjerner begrænsningerne kan den køre 35 km/l.

http://www.kandu.dk/

Fra : Karsten Andersen

Dato : 11-12-03 18:16

Thu, 11 Dec 2003 16:36:19 GMT, skrev sisu172, på 8 linier, i
<3fd89e18$0$154$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, :

>Har en Gilera Stalker 2003 model køre ca. 25 km/l,
>har hørt at hvis man fjerner begrænsningerne kan den køre 35 km/l.
Det er hvad jeg køre op mod på min PMX, dog ikke hvis den får fuldgas
hele tiden...

Karsten
Opel Vectra DTI

Fra : Hans Joergensen

Dato : 12-12-03 11:04

sisu172 wrote:
> Har en Gilera Stalker 2003 model køre ca. 25 km/l,
> har hørt at hvis man fjerner begrænsningerne kan den køre 35 km/l.

Jeg har hørt, at hvis man undlader at bruge kandu, kommer man ikke
til at svare på spørgsmål der er flere måneder gamle ved en fejl ..

// Hans
--
Sidevogn til Russer MC (Ural/Dnepr) samt militær-udstyr til denne
købes for rimelig pris!

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 12-12-03 18:48

Hans Joergensen wrote:

> Jeg har hørt, at hvis man undlader at bruge kandu, kommer man ikke
> til at svare på spørgsmål der er flere måneder gamle ved en fejl ..

LOOOL!!! So true so true

--
Martin Johansen
Ny på usenet? Se http://www.usenet.dk for en god start!