internet aktivitet
Fra : Nicolai Brandt

Dato : 13-04-02 12:47

Hej

Jeg sidder på en stofa forbindelse og har sat en lille server op på en
gammel mac. Stofanet har lavet det så smart at man automatisk bliver
logget af nettet efter 2 timer (som er max). Det jeg har brug for er et
aller andet lille program der kan lave en lille netaktivitet fx en gang
i timen. Måske man kan lave noget med applescript?

Er der nogen der har en god ide?

Serveren er en PM7200 med system 8.5 og kun 32Mb ram

--
Mvh Nicolai Brandt

Fra : Andreas N Rasmussen

Dato : 13-04-02 16:37

Nicolai Brandt <nicstone@mac.com> wrote:

> [...]
> aller andet lille program der kan lave en lille netaktivitet fx en gang
> i timen. Måske man kan lave noget med applescript?

Mon ikke en af dem her virker på andet end ppp?

http://pure-mac.com/ppp.html

anr

"It takes 2 to lie - one to lie, and one to listen"
-Homer Simpson

Fra : Nicolai Brandt

Dato : 13-04-02 17:12

Andreas N Rasmussen <anrNOTPART@OFMAILmac.com> wrote:

> Mon ikke en af dem her virker på andet end ppp?
>
> http://pure-mac.com/ppp.html

Hmmm jo. Tak. Det er bare lidt ærgeligt at de fleste link på siden er
døde

Jeg fandt én enkelt, men den ser ud til at klare jobbet for mig, så jeg
er ganske glad

--
Mvh Nicolai Brandt

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 13-04-02 20:26

nicstone@mac.com (Nicolai Brandt) writes:

> Hmmm jo. Tak. Det er bare lidt ærgeligt at de fleste link på siden er
> døde

Hvad med at sætte din Mac til at opdaterer tiden via
f.eks. clock.netcetera.dk via NTP?

--
Thomas Bjorn Andersen - tba@gen-v.net
+++ATH

Fra : Nicolai Brandt

Dato : 14-04-02 00:54

Thomas Bjorn Andersen <tbamacnews@gen-v.net> wrote:

> Hvad med at sætte din Mac til at opdaterer tiden via
> f.eks. clock.netcetera.dk via NTP?

Det var da en ide... Jeg tror jeg vil kigge lidt på det

--
Mvh Nicolai Brandt

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 14-04-02 03:22

Hej Nicolai

Nicolai Brandt wrote:

> [...]
> aller andet lille program der kan lave en lille netaktivitet fx en gang
> i timen. Måske man kan lave noget med applescript?

Jeg véd ikke, om man kan gøre det med AS, men man kan gøre det på anden
måde

> Er der nogen der har en god ide?
>
> Serveren er en PM7200 med system 8.5 og kun 32Mb ram

Lav en lille mappe, som du kan kalde for 'Incoming Mail'. Få fat i
programmet Pegasus 2.2.1 - et rigtig godt lille mailprogram, der kun
bruger ca. 2-300kb RAM og sæt den til at checke mail ca. hvert 30. minut,
og sæt den til at lade mails ligge på din stofanetkonto. Så kan du blot
engang imellem tømme 'inbox' i Pegasus, - fx. en gang i døgnet. Og med den
har du jo samtidig en slags 'backup' på din mail, hvis du skulle miste
noget på din normale mailmaskine.

mvh. Erik Richard

Phone: (+45) 8625 0963, & (+45) 4082 6109,
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
- Software - For Theological Education - And For Physically Impaired
- Do it The Nisus Way - Nisus Writer, The Best Text Processor in The World

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 14-04-02 08:56

> [...]

> i timen. Måske man kan lave noget med applescript?
>
> Er der nogen der har en god ide?
>
> Serveren er en PM7200 med system 8.5 og kun 32Mb ram

Lav en underside på dit eget website, som redirecter dig til en anden
undeerside på dit website. På begge siter sætter du redirect til en halv
time - voila.

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

ftp://80.197.181.14/ - kører ikke altid

Fra : Nicolai Brandt

Dato : 14-04-02 12:42

> Lav en underside på dit eget website, som redirecter dig til en anden
> undeerside på dit website. På begge siter sætter du redirect til en halv
> time - voila.

Det var nok alligevel den mest elegante ide
Det er vist også den mindst besværlige og så slipper jeg for at
installere noget som helst.

Tak til alle for ideerne.

--
Mvh Nicolai Brandt

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 14-04-02 15:22

> Det var nok alligevel den mest elegante ide
> Det er vist også den mindst besværlige og så slipper jeg for at
> installere noget som helst.

Bortset fra, at du er afhængig af en fungerende webbrowser, på en
sekundær maskine.

Desuden kunne du vel nøjes med en enkelt side som lavede en refresh
hver 30. minut på din servermaskine?

Fra : Nicolai Brandt

Dato : 19-04-02 17:46

> [...]

> sekundær maskine.
>
> Desuden kunne du vel nøjes med en enkelt side som lavede en refresh

Hvis der var en enkelt eller to der var nysgerrige så blev løsningen en
refresh mellem to forskellige sider. Jeg var ikke helt sikker på om
serveren kunne lave en refresh på en enkelt side, så jeg valgte at
indstallere iCab og så åbne refresh siderne fra en ekstern server.
Muligvis knapt så elegant som tænkt fra starten, men det virker.

--
Mvh Nicolai Brandt