Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvordan forandres filformat?
Fra : woody

Dato : 13-04-02 01:59

Jeg har siddet og navngivet ca 150 billeder fra en ferie, digitale med
ACDSee, og en masse af dem har jeg brugt Rename, de er nu benævnt FIL
og skal laves om til: ADCSee JPG Image for at jeg kan se dem.

Men hvis jeg klikker "Åbn med" og så ACDS kan jeg kun ændre filnavnet
på et billede ad gangen .

Jeg har hørt at man skal kunne lave alle på een gang, men hvo'n gør
man??????

Tak for udførlige svar!!!

Mvh Woody

Fra : lars

Dato : 13-04-02 07:04

"woody" <patjens@adr.dk> wrote in message
> [...]
> på et billede ad gangen .
>
> Jeg har hørt at man skal kunne lave alle på een gang, men hvo'n gør

Hej Woody

Det kan gøres på mange måder - jeg vil anbefale værktøjet "Windows
commander" som du kan downloade en prøve version af her:
http://www.ghisler.com/

Programmet er multilingualt - og "taler" også Dansk.

Du mærker filerne op ( med enten musen eller numerisk + ) - og bruger
derefter F5 eller F6 - afhænig af hvordan du gør.

Mvh

Lars

Fra : Whistler

Dato : 13-04-02 08:16

> Det kan gøres på mange måder - jeg vil anbefale værktøjet "Windows
> commander" som du kan downloade en prøve version af her:
> http://www.ghisler.com/

Hvis billederne ligger alene i en mappe, kan det også gøres fra en MS DOS
prompt.
Gå ind i mappen og skriv:
rename *. *.jpg