styrthjelm
Fra : Thomas Hauerslev And~

Dato : 12-04-02 23:50

Hej.

Kan man bruge en "knallerthjelm" som Mc hjelm når man køre på en hurtig
scooter? Jeg mener hermed om sikkerheden er i orden.

Thomas

Fra : Mythos

Dato : 13-04-02 01:16

"Thomas Hauerslev Andersen" <normal@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> Hej.
>
> Kan man bruge en "knallerthjelm" som Mc hjelm når man køre på en hurtig
> scooter? Jeg mener hermed om sikkerheden er i orden.
>
> Thomas

Jeg har kigget hos flere forhandlere, der er der hjælme der er godkendt til
MC, så jeg tror næppe at en hjelm til knallert kan yde den sikkerhed du
efterlyser.

kim Larsen

Fra : Michael Frederiksen

Dato : 13-04-02 09:13

> [...]
>
> Kan man bruge en "knallerthjelm" som Mc hjelm når man køre på en hurtig
> scooter? Jeg mener hermed om sikkerheden er i orden.

Hvor meget er dit hoved værd??

Et sted man _ALDRIG_ skal spare er på personligt udstyr!

Så jeg ville købe en god, solid hjelm! der ligger helt sikkert nogle test's
af hjelme online! prøv evt at spørge i dk.fritid.motorcykel, de har
*desværre* lidt mere tjek på sikkerhed end de fleste knallert/øvert-kører

--
Michael Frederiksen
Honda SFX - MC wannabie

Fra : Thomas Jensen

Dato : 13-04-02 09:24

Sat, 13 Apr 2002 00:50:24 +0200, skrev "Thomas Hauerslev Andersen"
<normal@worldonline.dk> noget i retning af:

>Hej.
>
>Kan man bruge en "knallerthjelm" som Mc hjelm når man køre på en hurtig
>scooter? Jeg mener hermed om sikkerheden er i orden.

Nu følger et dumt spørgsmål ?

Hvad er en Knallerthjelm ?
Er det en Pilothjelm, altså den åbne type ?

Hvis det er, kan jeg ikke forestille mig, at den kun skulle være
godkendt til knallertbrug. På den anden side er en Fullfacehjelm nok
rarere at køre stærkt med, og den beskytter vel også ansigtet bedre
end en Pilothjelm.
Men resten af hovedet er vel lige godt beskyttet uanset hjelmtype...
--
Thomas Jensen

- Ansigtet betyder intet, men jeg glemmer aldrig et par gode bryster. -

Fra : Mythos

Dato : 13-04-02 10:09

> [...]
> --
> Thomas Jensen
>
> - Ansigtet betyder intet, men jeg glemmer aldrig et par gode bryster. -

En knallerthjælm er en discount skal til brug for dem der kun må køre 30
km/t, de koster typisk under 700.- kr. Der er jo nok en grund til at man kan
få hjælme til +4000.- kr. Så jo der er skam en stor forskel.

Kim Larsen

Fra : Savini

Dato : 13-04-02 15:13

ja det er en fullface som jeg har nu.

Og jeg tænkte nok også at jeg skulle have en MC hjelm, jeg ville bare lige
høre.

Tak for jeres svar.

Thomas