Jimi Hendrix?
Fra : Lars Hornung

Dato : 11-04-02 15:51

Hej derude!

Ved nogen hvilke LP han har udgivet?

Med venlig hilsen

Lars

Fra : Mikster

Dato : 11-04-02 16:16

"Lars Hornung" <lars.hornung@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
news:e8d052dc2f7be6e01a01c7187bfba094.67758@mygate.mailgate.org...
> Hej derude!
>
> Ved nogen hvilke LP han har udgivet?
>
> Med venlig hilsen
>
> Lars

DEt er jo en længere historie eftersom der findes flere hundrede mere eller
mindre autoriserede udgivelser. Men dem du skal regne med er nok dem som The
Hendrix Family er begyndt at udgive de sidste par år som alle er af høj
kvalitet og så desuden de oprindelige studieindspilninger jeg reciterer fra
hukommelsen:

Are You Experienced?
Axis: Bold As Love
Electric LAdyland
Band Of Gypsys

Ellers prøv at kigge ind på www.jimihendrix.com og kig under "Music Catalog"

Fra : ole damgaard

Dato : 11-04-02 16:45

> Ved nogen hvilke LP han har udgivet?
Der er udgivet et væld af JH-LP`er men
når du spørger til hvad han har udgivet, så
mener du vel original-LP´erne inden han
døde sept. 1970.
Jeg mener kun der er følgende, man kan
kalde "hans" udgivelser:

1967: Smash Hits
1967(august): Are You Expirienced
1868(januar) Axis: Bold as love
1968(oktober): Electric Ladyland part1
1968(oktober): Electric Ladyland part2
1968: Strange Things
1970 (marts) Band of Gypsys

Men efter hans død er der lavet et væld af
lp`er pg cd`er med optagelser. -
se f.eks. her:
http://www.hotshotdigital.com/WellAlwaysRemember/JimiHendrixDisco.html

mvh ole

Fra : D.O.A

Dato : 11-04-02 21:34

"ole damgaard" <odg1@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> mvh ole
>
> Da han døde,var han så vidt jeg har hørt igang med at indspille
sange til et dobbeltalbum,
men han nåede kun halvt igennem det,
og resultatet blev en plade med titlen "Cry of Love",
som blev udgivet efter hans død.
Korrekt?
Og hvad var det nu den rigtige titel skulle have været?

Fra : Peter G.

Dato : 11-04-02 21:37

In article <3cb5f336$0$226$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, D.O.A
<tul@tdcadsl.dk> wrote...

> sange til et dobbeltalbum,
> men han nåede kun halvt igennem det,
> og resultatet blev en plade med titlen "Cry of Love",
> som blev udgivet efter hans død.
> Korrekt?

Mere eller mindre, ja. Rainbow Bridge og War Heroes skulle vist også
indeholde nogle af disse numre. Hendrix-familien har senere prøvet at
(gen)skabe albummet sammen med Eddie Kramer og fra de originale
masterbånd.

> Og hvad var det nu den rigtige titel skulle have været?

"First Rays of the New Rising Sun"

--
M.v.h. / Kind regards, Peter.
Indfør Systembolaget og begræns privatbilismen.