Hakkebøffer.
Fra : Ulla

Dato : 01-02-01 18:46

Hvorfor hakker man egentlig bøfferne..... ?

--
Med Venlig Hilsen Ulla

Fra : Hauge

Dato : 01-02-01 21:25

Hejsa

"Ulla" <ullaogasger@mobilixnet.dk> wrote in message
> Hvorfor hakker man egentlig bøfferne..... ?

Hvordan ville du ellers kunne kalde dem for hakkebøffer?

Mvh Hauge

Fra : N/A

Dato : 02-02-01 23:28

Fra : ole larsen

Dato : 02-02-01 23:28

--
>Med Venlig Hilsen Ulla

Nok fordi du kendte svaret allere da du spurgte, men..........
Hvis nu du gad sætte din OE 5,0 op til at svare med Re: i stedet for med
Sv:, ville meget være lettere.
Se evt. på dk.admin.netikette for de sidste 2-3 uger.
Ole

Fra : Hauge

Dato : 03-02-01 12:24

Hejsa

"ole larsen" <olenospam@nospam.dk> wrote in message
> Hvis nu du gad sætte din OE 5,0 op til at svare med Re: i stedet for med
> Sv:, ville meget være lettere.

Jeg kan da slet ikke se det indlæg fra Ulla, for mig ser det ud som om at du
svarer på mit indlæg.

Men efter hvad jeg kan se, er hun sur over mit spørgsmål, men så kunne man
jo specifisere hvad man vil vide.

Mvh Hauge

Fra : N/A

Dato : 03-02-01 20:46

Fra : ole larsen

Dato : 03-02-01 20:46

Abildgaard/Andersen skrev i meddelelsen ...

>for med
>>
>Og hvorfor er det så, Ole, du pludselig bider af Ulla på grund af
>etellerandet med re eller sv?

Fordi - hvis du prøver at følge en tråd, bliver den ødelagt af
Re:/Sv: -forvirring.
Der sorteres efter et eller andet - det er simpel data-base-knowledge. Prøv
selv at sortere på "emne" -
det er en parodi med Re: OG Sv:. Prøv at følge mit forslag - dk, admin.
netikette for 2-3 uger siden.
Og i øvrigt bider jeg ikke af nogen - Ulla gør, og jeg responderer.
Ole

Fra : Christian Bech

Dato : 04-02-01 02:07

Abildgaard/Andersen <pialykke@get2net.dk> wrote:

> Og hvorfor er det så, Ole, du pludselig bider af Ulla på grund af
> etellerandet med re eller sv?

Det gatesianske storhedsvanvid gør, at Microsoft som de eneste bruger
nationale i stedet for internationale forkortelser. Desværre er det kun
Microsoft, der tager højde for Microsofts enegang, så i mange
nyhedslæsere fra andre producenter vil indlæg med sv: komme til at stå
som nye indlæg, der ikke hører hjemme i en tråd, hvorfor man bl.a. ikke
kan se, hvad der svares på. Problemet vurderes at være så irriterende at
visse udbydere er begyndt at afvise indlæg, der rummer Sv: i titellinien
- det er således grunden til, at en del læsere i denne gruppe ikke vil
kunne læse Ullas indlæg. Det er simpelthen blevet sorteret fra!

> Jeg kan se, at min også er sat op til sv, men har aldrig tænkt
> over det før nu, så der er vist ikke noget med "hvis jeg nu
> gad..." Jeg gik til netikettegruppen, der på ingen måde er et sted
> jeg normalt vil færdes, og da jeg ikke fandt det blandt de første
> 300 brevhoveder, er jeg tilbage her. Hvis det er så vigtigt, er
> jeg sikker på at du kan oplyse os om det på en stilfærdig og
> behagelig måde. Evt.

Der er fire muligheder:
1. Man ignorerer problemet og accepterer dermed, at ens indlæg ikke kan
ses på alle servere og at man generer en del andre læsere.
2. Man kan slette Sv: manuelt inden man sender indlægget. Det er ikke en
optimal løsning, da det dels er besværligt og man dels nemt kan glemme
det.
3. Man dowenloader den nyeste udgave af Outlook Express (vist nok 5.5.),
hvor Microsoft har været så nådige, at tilpasse deres software til
standarden.
4. Endelig kan du vælge at få rettet fejlen i selve programmet, så din
udgave af OE automatisk skriver Re:. Da jeg ikke kender programmet kan
jeg ikke hjælpe dig, men du vil utvivlsomt kunne finde en opskrift i
dk.edb.internet.software.mail+news.outlook-express

Desuden tror jeg du går fejl af Oles indlæg. Jeg læser det bestemt ikke
som den fornærmelse, du forstår det som. Under alle omstændigheder har
Ole ret i, at problemet bliver diskuteret i d.a.netikette - bla. i
tråden "Automatisk besked til brugere med "Sv:" i subject?". At en
direkte henvisning altid er bedre er så noget andet.

--
Christian

Fra : Kvan

Dato : 05-02-01 11:16

giambattista.vico@mail.tele.dk (Christian Bech) writes:

> Det gatesianske storhedsvanvid gør, at Microsoft som de eneste
> bruger nationale i stedet for internationale forkortelser.

De gør de ikke engang - det er simpelthen en fejloversættelse. "Re" er
ikke en forkortelse af "Reply" - det er latin ("res" = sag), og har i
umindelige tider været anvendt også i danske forretningsbreve.

- Kvan.

Fra : Christian Bech

Dato : 05-02-01 20:14

Kvan <kvan@kvans.dk> wrote:

> De gør de ikke engang - det er simpelthen en fejloversættelse. "Re" er
> ikke en forkortelse af "Reply" - det er latin ("res" = sag), og har i
> umindelige tider været anvendt også i danske forretningsbreve.

Det var netop det, jeg mente med international. Når jeg kalder en
latinsk betegnelse for international er det netop fordi, at latin ikke
længere er et nationalsprog, men i stedet udgør en basis for mange
vesteuropæiske sprog. Selv om engelsk har status som verdenssprog, så
opfatter jeg det stadig som et sprog, der hører til visse nationer.

--
Christian

Fra : Mark Beaumont

Dato : 04-02-01 06:08

"Abildgaard/Andersen" <pialykke@get2net.dk> skrev
> [...]
> 300 brevhoveder, er jeg tilbage her. Hvis det er så vigtigt, er
> jeg sikker på at du kan oplyse os om det på en stilfærdig og

Problemet er at nogle newsservere sortere alle indlæg fra, som
starter med Sv. Så indlæg som starter med Sv vil ikke kunne læses
af alle. Desuden er det ikke alle programmer som kan håndtere
Sv.
Prøv at se på http://www.whitehat.dk/oe hvordan du retter det.

FUT: dk.edb.internet.software.mail+news.outlook-express

Vh Mark

Fra : N/A

Dato : 03-02-01 20:54

Fra : ole larsen

Dato : 03-02-01 20:54

Ulla skrev i meddelelsen <_DYe6.101$DU4.43415753@news.mobilixnet.dk>...
>Troede faktisk den svarede med Re: ..... Hvordan sætter jeg den op til det?
>
>--
>Med Venlig Hilsen Ulla

Jeg kan ikke huske hvordan jeg gjorde...............der er et utal af
muligheder og sites/nyhedsgrupper

Ole

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 04-02-01 00:21

Således skrev "ole larsen" <olenospam@nospam.dk> i
dk.kultur.mad+drikke Sat, 3 Feb 2001 20:54:07 +0100:

>Jeg kan ikke huske hvordan jeg gjorde...............der er et utal af
>muligheder og sites/nyhedsgrupper

Jeg svarer lige Ulla via dit indlæg, for hun er ikke dukket op hos
mig.

Prøv at kigget en uges tid eller to tilbage i
<news:dk.edb.internet.software.mail+news.outlook-express> , der finder
du snildt svaret.

Knud
--
Blutarsky's Axiom:
Nothing is impossible for the man who will not listen to reason.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 01-02-01 22:39

Ulla skrev...

>Hvorfor hakker man egentlig bøfferne..... ?

Det er ofte ureelle kødstykker der er blevet til overs når man laver de
'rigtige' udskæringer. En god måde at bruge al kødet på.

--
kent

Fra : Bangsbo

Dato : 02-02-01 00:12

Hej Kent

Jeg tror ikke det er det Ulla .. mener eller vil ha svar på ....

I en af mine gamle kogebøger stå der at farsen formes til
kuglelignende boller som hakkes på et spækbræt til flade
runde bøffer ....

Jeg har også lært at HAKKE bøfferne men aldrig tænkt
på hvorfor - og gør det ikke i dag ... :-/

Men Ulla har da ret - der må være en grund - i øvrigt er
det vel ganske normalt at Hakkebøffer bliver kaldt -
Hakke-drenge

I samme "kogebog" taler man om Hakkekarbonader men
det har jeg nu aldrig brugt ....

Mvh Bangsbo

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 02-02-01 00:33

Bangsbo skrev...

>Jeg tror ikke det er det Ulla .. mener eller vil ha svar på ....

Ahhh..., det tænkte jeg ikke lige på.

--
kent

Fra : Gitte S.

Dato : 02-02-01 08:38

> [...]
> runde bøffer ....
>
> Jeg har også lært at HAKKE bøfferne men aldrig tænkt
> på hvorfor - og gør det ikke i dag ... :-/

Jeg hakker dem altid selv ovenpå. Jeg synes, at de får en pænere, mere
ensartet overflade, når de steges og jeg tror egnetlig også, at de kryber
jævnere sammen, når de er hakket i overfladen.. Hvis man undlader at hakke
dem, har de en tendens til at bue opad midtpå, så de kun får en brun
stegeskorpe rundt i kanten, mens midten ser lidt "kogt" ud.

Gitte

Fra : Jens Axel Søgaard

Dato : 02-02-01 00:29

"Ulla" <ullaogasger@mobilixnet.dk> writes:

> Hvorfor hakker man egentlig bøfferne..... ?

Så der kommer mere skorpe?

--
Jens Axel Søgaard -- http://www.jasoegaard.dk

A Mathematician is a machine for turning coffee into theorems.
- Paul Erdös

Fra : Kvan

Dato : 02-02-01 07:52

"Ulla" <ullaogasger@mobilixnet.dk> writes:

> Hvorfor hakker man egentlig bøfferne..... ?

Jeg tror ideen er at sikre sig at kødet holder sammen. Hvis det er
rigtigt, forestiller jeg mig at man tidligere har hakket kødet
væsentligt grovere end man gør i dag, og det er af denne grund at det
virker omsonst.

- Kvan.

Fra : N/A

Dato : 05-02-01 15:29

Fra : Søren L Hansen

Dato : 05-02-01 15:29

Abildgaard/Andersen <pialykke@get2net.dk> wrote in article
<9sAe6.634$%o3.10679@news.get2net.dk>...
> To gode grunde til at hakke bøfferne:

> Hvordan skal man ellers få det kriminelle smøremiddel til at hænge
> ved?

Det er jo ligemeget, når de skal skylles under den varme hane

--
Søren (der dukker sig)