Under Byen
Fra : D.O.A

Dato : 10-04-02 03:00

Waauuuw Under Byen er nok noget af det mest interesante
danske musik jeg længe har hørt.
Det er meget teatralsk,ala Doors
Hørte det i Det er Dansk på P3.
Kors hvor bliver værterne tvære i det, bare der er lidt distortion
på guitaren, eller hvis man skal tænke over teksterne i, Det er Dansk..

Fra : Uffe Holst

Dato : 10-04-02 09:15

In an article of 10 Apr 2002 D.O.A wrote:

> Waauuuw Under Byen er nok noget af det mest interesante
> danske musik jeg længe har hørt.

Ja, jeg vil nok gå så langt som at sige, at det er det mest interessante.
Jeg ved dog ikke helt, hvad jeg skal synes om deres seneste album.
Anmelderen i Berlingske Tidende var meget begejstret for det og ville meget
gerne sammenligne med Björk. Det kan jeg nu også absolut godt forstå, at
han vil. Jeg føler blot, at albummet mangler den vitalitet, der altid har
været i Björks musik. Trods dette er Under Byen meget interessant musik
og lækkert at lytte til, men "Kyst" er nok stadig mit foretrukne album med
Under Byen. "Kyst" var efter min mening et mere jævnt album, og Henriettes
præstation på "Kyst" var også med end på "Det er mig der holder træerne
sammen".

Men det er helt klart anbefalelsesværdigt.

--
Uffe Holst

Fra : Jacob

Dato : 10-04-02 15:20

"D.O.A" <tul@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Kors hvor bliver værterne tvære i det, bare der er lidt distortion
> på guitaren, eller hvis man skal tænke over teksterne i, Det er Dansk..

Kan kun være enig i at Under byen er noget af det mest interessante på den
danske musik-scene. Desværre har jeg endnu ikke anskaffet mig deres nye
udgivelse, men jeg har tilbragt mange gode timer sammen med deres forrige,
Kyst. Personlig synes jeg at det er et af de mest vellykkede danske albums.
Hovedsageligt fordi det på en eller anden måde rammer en lyd der er meget
"dansk". Nok mest i kraft af et noget indadvendt udtryk, men også den måde
naturen optræder i musikken og også p.g.a. Henriette Sennenvaldts smukke
stemme ( der godt nok lyder á la Björk til tider, men stadig er unik ).
Samtidig er det modigt af et relativt ukendt band som Under Byen, at satse
på at skabe en ny lyd, eller et nyt udtryk, der adskiller sig så meget fra
en masse andet dansk musik. Jeg ved ikke præcis hvad det er der gør netop
deres lyd så speciel, hele tiden balancerer den i mellem det vemodige,
melankolske og dybe til de lette og lyse, simpelthen smukt.
Kort sagt glæder jeg mig meget til at få fingre i det nye album, og så
selvfølgelig til live-koncerten på Spot 08.

---Jacob---

---Jacob---