|
| Omdrejningsbegrænsning i HOT-50 Fra : Tim Sørensen |
Dato : 08-04-02 20:48 |
|
Er der en Omdrejningsbegrænser, i tændingssystemet på en HOT-50?
Jeg kan godt få den til at tage mange omdrejninger, men når den når et
vis punkt, er det lige som om at den ikke vil tage flere, selv om jeg godt
ved at resten af motoren kan tage mange flere.
--
Mvh....Tim Sørensen
http://www.dondata.dk/
| |
Michael Frederiksen (08-04-2002)
| Kommentar Fra : Michael Frederiksen |
Dato : 08-04-02 22:13 |
|
"Tim Sørensen" <dondata@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:a8ss1n$13ug$1@news.cybercity.dk...
> Er der en Omdrejningsbegrænser, i tændingssystemet på en HOT-50?
Mener der ligger en ved 12K O/M men der kommer en hot vist ikk såen lige op!
>
> Jeg kan godt få den til at tage mange omdrejninger, men når den når et
> vis punkt, er det lige som om at den ikke vil tage flere, selv om jeg godt
> ved at resten af motoren kan tage mange flere.
Hvad opsætning har du? Kan godt være inddysningen..
--
Michael Frederiksen
Honda SFX - MC wannabie
ICQ: 121663556
Fjern NOSPAM ved svar på email ;-P
| |
Tim Sørensen (09-04-2002)
| Kommentar Fra : Tim Sørensen |
Dato : 09-04-02 20:23 |
|
> Mener der ligger en ved 12K O/M men der kommer en hot vist ikk såen lige
op!
Min 48mm cylinder, kan sagtens trække den op på 12k+.
Er du sikker på at der er en begrænsning der?
Hvis 'ja', så vil jeg lade den være, da jeg mener at flere end
12.000 o/m vil være åndsvagt.
> Hvad opsætning har du? Kan godt være inddysningen..
Når du spørger om min dysning, tænker du sikkert på om
den 4-takter, men det gør den ikke.
Kun når motoren lige er blevet startet, og den er iskold :)
--
Mvh....Tim Sørensen
http://www.dondata.dk/
| |
Michael Frederiksen (09-04-2002)
| Kommentar Fra : Michael Frederiksen |
Dato : 09-04-02 21:06 |
|
"Tim Sørensen" <dondata@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:a8vev4$1f96$1@news.cybercity.dk...
> > Mener der ligger en ved 12K O/M men der kommer en hot vist ikk såen lige
> op!
>
> Min 48mm cylinder, kan sagtens trække den op på 12k+.
Okay...
>
> Er du sikker på at der er en begrænsning der?
Nej ikke 100% sikker.. mener der er en på de fleste minarelli
vandretliggende??
> Hvis 'ja', så vil jeg lade den være, da jeg mener at flere end
> 12.000 o/m vil være åndsvagt.
Tror du den tar 12K O/M? hvad har du ellers på af guf?
>
> > Hvad opsætning har du? Kan godt være inddysningen..
>
> Når du spørger om min dysning, tænker du sikkert på om
> den 4-takter, men det gør den ikke.
> Kun når motoren lige er blevet startet, og den er iskold :)
Tænkte mere på for mager blanding.. men hvis den firtakter som kold..! hvad
siger tændrøret??
--
Michael Frederiksen
Honda SFX - MC wannabie
ICQ: 121663556
Fjern NOSPAM ved svar på email ;-P
| |
Tim Sørensen (10-04-2002)
| Kommentar Fra : Tim Sørensen |
Dato : 10-04-02 13:04 |
|
"Michael Frederiksen" <chipmasterNOSPAM@get2net.dk> wrote in message
news:fTHs8.174$cr3.10001@news.get2net.dk...
> Tror du den tar 12K O/M? hvad har du ellers på af guf?
48mm cylinderkit + en 45 km/t udstødning.
Jeg syntes bare at min motor tager for mange omdrejninger i forhold til
farten.
Når jeg når min topfart ved 80+ km/t, kan jeg mærke at det er lige som
om at der er noget der holder den igen.
I gamle dage, ville jeg have løst mit problem med de mange
omdrejninger, ved at sætte et større fortandhjul på, og
sammetidig også få en højere tophastighed.
Men det er der jo ikke noget af på en scooter, så
her er jeg lost.
> Tænkte mere på for mager blanding.. men hvis den firtakter som kold..!
hvad
> siger tændrøret??
Det siger ikke så meget :)
Nej spøg til side.
Når jeg ser på tændrøret, kan jeg se at min blanding er 100% ok.
--
Mvh....Tim Sørensen
http://www.dondata.dk/
| |
Mads Jensen (10-04-2002)
| Kommentar Fra : Mads Jensen |
Dato : 10-04-02 23:57 |
|
Tim Sørensen:
Den stopper ved 80 km/t pga. dit originale rør.
Køb f.eks. et Polini Star Traffic eller et Polini Traffic.
Mads
| |
Michael Frederiksen (11-04-2002)
| Kommentar Fra : Michael Frederiksen |
Dato : 11-04-02 15:17 |
|
"Mads Jensen" <mads.g@home1.gvdnet.dk> skrev i en meddelelse
news:3cb4c397$0$202$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
> Tim Sørensen:
>
> Den stopper ved 80 km/t pga. dit originale rør.
> Køb f.eks. et Polini Star Traffic eller et Polini Traffic.
Hehe... ja, det er selvfølgelig nok forklaringen
--
Michael Frederiksen
Honda SFX - MC wannabie
ICQ: 121663556
Fjern NOSPAM ved svar på email ;-P
| |
Tim Sørensen (11-04-2002)
| Kommentar Fra : Tim Sørensen |
Dato : 11-04-02 22:30 |
|
"Mads Jensen" <mads.g@home1.gvdnet.dk> wrote in message
news:3cb4c397$0$202$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
> Den stopper ved 80 km/t pga. dit originale rør.
> Køb f.eks. et Polini Star Traffic eller et Polini Traffic.
Øøøhm!
Hvis det virkelig var p.g.a min udstødning, så ville
motoren både lyde og opføre sig HELT anderledes end den gør nu.
--
Mvh....Tim Sørensen
http://www.dondata.dk/
| |
Michael Frederiksen (13-04-2002)
| Kommentar Fra : Michael Frederiksen |
Dato : 13-04-02 09:02 |
|
"Tim Sørensen" <dondata@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:a94v54$n6l$1@news.cybercity.dk...
> "Mads Jensen" <mads.g@home1.gvdnet.dk> wrote in message
> news:3cb4c397$0$202$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
> > Den stopper ved 80 km/t pga. dit originale rør.
> > Køb f.eks. et Polini Star Traffic eller et Polini Traffic.
>
> Øøøhm!
>
> Hvis det virkelig var p.g.a min udstødning, så ville
> motoren både lyde og opføre sig HELT anderledes end den gør nu.
jeg tror sagtens det kan være pga af udstødningen.. den har _meget_ at sige
på en moderne totakter!!
--
Michael Frederiksen
Honda SFX - MC wannabie
ICQ: 121663556
Fjern NOSPAM ved svar på email ;-P
| |
Michael Frederiksen (10-04-2002)
| Kommentar Fra : Michael Frederiksen |
Dato : 10-04-02 16:41 |
|
"Tim Sørensen" <dondata@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:a919la$17a0$1@news.cybercity.dk...
> "Michael Frederiksen" <chipmasterNOSPAM@get2net.dk> wrote in message
> news:fTHs8.174$cr3.10001@news.get2net.dk...
>
> > Tror du den tar 12K O/M? hvad har du ellers på af guf?
> 48mm cylinderkit + en 45 km/t udstødning.
>
> Jeg syntes bare at min motor tager for mange omdrejninger i forhold
til
> farten.
> Når jeg når min topfart ved 80+ km/t, kan jeg mærke at det er lige som
> om at der er noget der holder den igen.
>
> I gamle dage, ville jeg have løst mit problem med de mange
> omdrejninger, ved at sætte et større fortandhjul på, og
> sammetidig også få en højere tophastighed.
du kan sætte en gearing på... og variomatic.. begge del gi'r højere gearing,
nok mest gearing'en, Vario er med til at hæve topfarten og accelerationen!
--
Michael Frederiksen
Honda SFX - MC wannabie
ICQ: 121663556
Fjern NOSPAM ved svar på email ;-P
| |
Tim Sørensen (11-04-2002)
| Kommentar Fra : Tim Sørensen |
Dato : 11-04-02 16:21 |
|
"Michael Frederiksen" <chipmasterNOSPAM@get2net.dk> wrote in message
news:UTgt8.104$425.1182@news.get2net.dk...
> du kan sætte en gearing på... og variomatic.. begge del gi'r højere
gearing,
> nok mest gearing'en, Vario er med til at hæve topfarten og accelerationen!
Okay.
Det med variatoren som både giver acceleration og topfart lydder spændende.
Men hvordan kan det lade sig gøre??
Er der en bestemt model, til min HOT-50 med mit tun som du vil anbefale mig?
--
Mvh....Tim Sørensen
http://www.dondata.dk/
| |
Tim Sørensen (11-04-2002)
| Kommentar Fra : Tim Sørensen |
Dato : 11-04-02 16:37 |
| | |
|
|